Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 517 ggr
Elden
0

Behöver andar en anledning?

Skrivit i en annan tråd här på forumet ("känner en närvaro") om en närvaro och en tanke slog mig just. Givetvis började jag fundera på varför denna ande kommit till mig och började måla upp domedagsscener i min hjärna.

Men är det så att dom behöver en anledning till att ta kontakt eller kan dom bara komma ändå? Om det är den jag tror det är så är det en gammal vän s a s om än fyrbent.

Förlåt om jag svammlar en massa men detta har verkligen ställt mitt liv påhögkant just nu - t o m gammelkatten känner av mig!

Topsekret
0

Jag tror på att andar inte fått ro, av anledningar som dom helt änkelt inte kunde dö ifrån. Men visst, självklart så kanske  andledningen är att vilja träffa dig eller dom i din närhet också, :)

Det är ju såklart min uppfattning , den behöver inte vara korekt för det :)

Kram Joanna

zeretki
0

Ok, för det första så är inte alla andar döda släktingar. Det finns många andeväsen därute…

Om dom har sina anledningar och skäl till det dom gör? Jag vet inte men jag tror det. Fast det är nog inte alltid som vi kan förstå dom. Och jag tror inte att dom alltid bryr sig om oss såsom vi tror att dom gör.

Jag vet att det finns andar som inte bryr sig om människors liv och sådant. Men tar man inte kontakt med dom så tror jag dom låter oss vara där vi är.

Topsekret
0

Joo, nu menade jag spöken , asså såna andar :)

Vibeka
0

De kommer för att de har nåt att förmedla oftast , annars kan de komma bara för att visa att de är med oss *L*

De kommer aldrig med "domedags" meddelanden utan snarare för att peppa,visa vägen,ge råd till oss :)

Ljus Carina

Elden
0

#4 jag hoppas verkligen att det stämmer. Tror inte h*n är här för att ge mig domedagsmeddelande utan kanske snarare stödja mig när jag får ett sånt, kan inte förklara varför och jag hoppas innerligen att jag har fel…

Vibeka
0

Varför tror du att du ska få nån form av "domedags" upplevelse då?

Elden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skickade ett PM till dig Vibeka, men jag kanske borde förklara mig även här i tråden.

Så här ligger det till.

För snart 7 år sedan tog jag bort min älskade häst "scorpan". Efter det kände jag hennes närvaro ett tag och jag vet att hon skickade två olika hästar i min väg. Den ena red jag SM på i tornerspel samma år och den andra rider jag än idag. Sedan någon dag har jag känt den här närvaron, en ganska trygg och välbekant närvaro men samtidigt lite sorgsen. När jag försöker känna efter känns det som om det är Scorpan. Så jag frågade mig själv varför hon skulle komma och hälsa på och det svar jag fick av mig själv var för att stödja mig i en svår situation.

Lina är min nya stora kärlek och den häst jag rider sedan 6 år tillbaka, hon är nu mystiskt halt och om hon inte blir bättre inom några dagar blir det veterinärkoll på henne. Hon blir 19 år i vår och har vi otur kan hältan innebära slutet för henne.

Kan det vara den situationen som Scorpan kommit för att stödja mig i, innebär det att Lina kommer försvinna från denna värld?! Så snurrar mina tankar just nu, vilket känns jättetungt.

Ledsen att jag skriver av mig så här men jag behöver verkligen ventilera mig!

M v h Mia

Pia-F
0

Det är klart att du ska skriva av dig, ingen ska behöva gå omkring och känna sig rädd och orolig. Man mår bara sämre av att inte få ge uttryck för sina känslor.

Mina 10 dagar här på ÖN har visat mig att det finns massor med underbara människor här som är bräddfulla av empati. Bättre ställa att ventilera sig på kan det inte finnas.

Det måste inte alls betyda att du ska mista Lina. Din älskade Scorpan kanske helt enkelt vill ge dig sitt stöd för att hon känner din smärta och oro. Hon vill finnas hos dig eftersom du mår dåligt av det som sker i ditt liv nu. Det kanske handlar helt och hållet om dig/dina känslor och inte alls om Lina.

OBS! Det här är bara mina egna tankar och inte någon avläsning.

Elden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ikväll varit i stallet och faktiskt ridit Lina och det kändes som om hon är på väg att bli bättre - jätteskön känsla som resulterade i ett lyckligt samtal till Cattigirl för att sprida glädjen.

Tack för er respons på mina inlägg - det har gett mig lite ljus i mörkret och idag känns det bättre. Idag har jag inte kännt av närvaron så mycket - kanske för att jag har haft fullt upp med annat.

Tack ÖN!

Pia-F
0

#9 Att du inte känt av närvaron kanske beror på just att du kände dig bättre. Behovet av tröst/stöd mm var inte lika stort idag.

Underbart om ( och det tror jag säkert ) Lina är på bättringsvägen.

Ps: Min dam är också 19 år :-) Ds.

Ha nu en fortsatt trevlig helg och försök att inte oroa dig för mycket

Elden
0

#10 det kan du ha rätt i! =)