Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 685 ggr
Elisabeth-J
0

Ingångar

När jag var 2 år så bodde vi i ett hus med 2 ingångar och eftersom vi bara använde den ena så ställdes ett skåp framför den andra dörren. Jag var alltid rädd vid den platsen för jag såg människor där och under skåpet såg jag flera gånger en hund som såg otäck ut.

En dag kom det en försäljare. Mamma och han satt i köket och pratade en stund om det han ville sälja och från köket såg han dörren. Plötsligt säger han till mamma: Man ska aldrig ställa något framför en ingång för det finns dom som vill komma fram.

Mamma förstod då att det säkert var därför jag såg så många där och
skåpet flyttades. Min rädsla försvann för den platsen blev sen lugn, jag såg inte heller den otäcka hunden där mer. Nu kan jag ju ha tyckt att den var otäck för att den var så stor och jag var liten :)

Har ni haft några liknande upplevelser eller hört något om att man inte ska ställa något framför en dörr?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

BranDuir
0

jajamensan….och jag avskyr stängda dörrar…och blockerade dörrar är ännu värre….jag hade mitt rum i en hall när jag var liten …med en blockerad ytterdörr……jag sov inte så mycket…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

pelleplutt
0

Har aldrig upplevt det men min farmor sa alltid de minns ja

Elisabeth-J
0

#1 Jag har heller aldrig gillat stängda dörrar och jag har aldrig blockerat någon dörr heller för det känns inte rätt Glad
Känslan blir att man stoppar ett enegiflöde på något sätt.

Elisabeth 

BranDuir
0

ja kalla det nordisk Feng Shui…*S'…det stämmer rätt bra….sedan är det ju så att ett hus tydligen behöver två in/utgångar…..detta jag bor i ett par dagar till ar bara en…och det är en väldigt oharmoniskt hus….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Elisabeth-J
0

#4 Det förstår jag, jag har bara trivts bra på dom ställen med fler ingångar, här har jag nu 3 stycken, men det behövs nog i det här huset för det finns en utbyggnadsdel och om det inte hade funnits en dörr där också skulle den delen vara obebodd pga dåligt energiflöde :)

Elisabeth 

Pia-F
0

Oj, jag som har ställt en bokhylla efter hela ena väggen i sovrummet så den täcker ingången till köket. Det här har jag aldrig hört förr.

pelleplutt
0

Bara att möblera om ;)

Elisabeth-J
0

#6 Hur känner du själv vid platserna kring den blockerade dörren? Intressant att veta om fler känner något speciellt Glad

Elisabeth 

Pia-F
0

#7 Alla dessa böcker!?! Nästa alternativ är att ha bokhyllan mot ingången till vardagsrummet…blir ju lika illa det med….sedan återstår bara att packa ner böckerna i lådor och ställa dem i källaren….Ledsen

Nej, då får den som vill fram ta sig över/under böckerna i stället, så får hyllan stå kvar där den är nu…Glad

#8 Jag har faktiskt aldrig känt nå't som jag kan relatera till ingången, men jag har ju heller aldrig tänkt i de banorna.

april4
0

Jag däremot kan inte sitta med ryggen mot en ingång. Får då obehagskänslor.

Helenasharmoni
0

Lustigt att ni tar upp detta nu för vi planerar just nu att stänga för en dörr. Vi behöver göra om ett rum tillfälligt och ha det som lager och eftersom rummet har två ingångar så vill vi stänga för den ena.

Vi gör nog så i alla fall, det rör sig förhoppningsvis max om ett halvår sen renoverar vi det rummet och öppnar det igen.

Bra att du tog upp det här Elisabeth för nu ska jag fundera på nya lösningar :-)

Magi-cat
0

Har för mig att jag läst i en feng shui-bok att man "får" blockera en dörr - under förutsättning att den aldrig öppnas, inte någon gång, det blir som att sätta upp en vägg där alltså.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

snowdrop_
0

I mitt gamla barndomms hus hade vi hustomtar, och mamman i familjen som bodde där innan klarade inte av att ha dörren ner till källarn olåst, hon låste den alltid när hon var ensam hemma.

dom ringde efter vi flyttat in och frågade om vi kännt något där, och det hade vi gjort, i källan var man ovälkommen, där ville hustomtarna vara ifred! Glad

Tinnie
0

I mitt föräldrahem hade jag en period när jag knappt kunde gå in på mitt rum. Det var så enormt mycket energier som "slogs" där inne. Värst var det på kvällarna. Huset byggdes 1977 på mycket gammal mark.
Där var någon som gick i trappen upp till övervåningen… massa konstiga saker hände i det huset.

Pia-F
0

Mitt svar gällde enbart den ingången, den är placerad där det inte finns några sittmöjligheter. Visserligen sover vi strax intill den, men det är sambon som ligger närmast och han skulle inte märka nå't…eller iaf inte erkänna/berätta det… så det är klart..vem vet.

Det jag har märkt på sovrumssidan av blockeringen kan jag direkt relatera till mamma ( hon dog på samma plats där jag sover ). Det var "typiskt henne" grejer som hände då. 

Att medvetet sätta mig med ryggen mot en dörröppning gör jag inte om jag inte är absolut tvungen…jag måste kunna se den, annars känns det inte bra.