Vad säger din adress??
Har kommit på att adressen plus numret på huset,fastigheten talar om vem du är och vart du är på väg.. Har exprementerat med detta i 2 års tid..
Stämmer till 80%.
17 och 90653?

Kan du utveckla lite, maili? :-)
Inte massor med nummer!! Gatu/väg namn och nummer på huset/trapp uppgång.
Kommer inte att spå/läsa av er här!!
Tanken var mer att ni själva ska tänka/öppna upp!
Symbolspråk/nummerologi..Hjälper er på traven..
Kram

om man inte har något husnummer då?
Rent symboliskt betyder vårt gårdsnamn att "vi ska bara" om man hårddrar det… =)

Ja, jag gillar att "leka" med siffror och vi bor på nummer 23. 2:an visar för mig på stabilitet och 3:an visar på något man vårdar ömt och på extra energier. Plussar man ihop 2 och 3 så får man 5 som för mig visar på stress/konflikt och det gillar jag inte. Men 2:an och 3:an överväger ändå och vårt hus känns så rätt.
När sambon kom hem och visade mig en bil han ville köpa så kollade jag siffrorna på nummerplåten 500. Aldrig i livet att jag köper en bil med bara en 5:a på. Så den bilen blev det inte.
Sanna

HAH HAH :D
Detta blir bara bättre och bättre.

Intressant.. men jag kan inget om numeroloigi.. kanske någon vill hjälpa mig?? Jag bor på 8a och 33.. vad säger detta??

Jag bor på landet, men vårt hus har fått nr 112.
Vi behöver hjälp, kanske?

britt-mari: HAH HAH HAH 
Nej men jag tror nog att den som på allvar tror att ens address kan berätta vem man är och vart man är på väg skulle behöva lite 

Ja, lite
har väl aldrig skadat.

enligt min adress så skulle jag grovt översatt vara en svärande båt
fast jag fattar inte riktigt det här, skulle gärna få det lite bättre förklarat :) och gärna nåt exempel så man förstår.

jag har haft en 5 i min adress hela livet 
Man kanske kunde be gatukontoret ändra numrering av husen lite då och då så att det blir mer rättvist, numerologiskt så att säga…. ?

jo, så att man kan utvecklas också och inte fastna i gamla mönster, kanske
Min adress är Lyckevägen… Nja, det vete fasen… Nr 14, vad kan det betyda?

Lyckevägen 14 = 10 bokstäver (och består av två ord) och 1+4 = 5
1+4 = 5
5 x 2 (orden Lycke & vägen) = 10 !!!

Jag bor på Medborgargatan 6 A vad säger det ??? ni som vet ??

Vad coolt!!Vill du kolla mig oxå?
1 och 45084
Skolgatan 20 var är jag på väg :)?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jag har en bok om nummerologi.lite intressant är det .jag undrar hur man räknar när adressen är ex.5b,tar man med siffran för b.?

#18 Käpprätt åt h-vete är jag rädd… ;) nä skämt och sido, mitt lilla numerologiska utspel var ju mer eller mindre laddat med ironi och sarkasm.
Man kan få till det mesta av det minsta i newage-kretsar, man behöver bara lägga fram det på rätt sätt i en snygg förpackning.
Susanne: 1 och 45084
1+4+5+8+4 = 21
2+1 = 3 en helig siffra
3 + 21 = 24 som är 42 baklänges = Livets Mening enl. D. Adams.
4+2 = 6, så är vi där igen! :D

Mitt nr är 1001
Bodde tidigare på 3…

1001
10 - 01 = 9
0 är utan värde alltså blir numret = 11
9/11 !!
Du ska mao akta dig för lågt flygande flygplan.

#22 - haha, jag bor nära Sturup och har planen över skallen dygnet runt. Nu får jag nog flytta!!! 

Ja!
Flytta till Trånvägen 33, Köttgrottan 24, Mandommen 51 eller nåt då så ska du se att det blir fart mellan lakanen också! :D

#24 - nej tack, det får räcka med siffror så länge
Men jag ska hålla koll på adresserna! Vill dock inte bo på Köttgrottan, fast de andra är helt OK - senare… 
#24 Snuskgubbe! 

Hah hah, nä nu börjar jag tro det är nå på gång!!
Mitt inlägg #24 = 2+4 = SEX! :D
jag bor på
norra gubbero gatan 7… säger det er något
Seriöst, jag tror siffror är en sån där grej som man kan läsa in lite vad som helst i. Jag har aldrig känt att det är nåt speciellt med dom MEN däremot kan dom ju ibland vara en hint eller ett meddelande för det! Som att någon vill visa ett samband, någon vill få dig att tänka på en viss person.
Då kan man råka ut för att man ser vissa siffror flera gånger. Men det är inte siffrorna i sig som är andliga, det är bakgrunden till det. Tror jag…

"Seriöst, jag tror siffror är en sån där grej som man kan läsa in lite vad som helst i"
Ja visst är det så, det tror jag också. Det är ju därför jag håller på som jag gör här - för att bevisa just det. Men det är lite kul hur det slumpar sig. Speciellt med #24, både för Celia och mig :)
#30 Men du vet det där skämtet med Douglas Adams, det funkar ju bara på svenska… Eftersom 6 är six på engelska…
Kanske är det därför folk tror att svenskar är sex-fixerade? Dom har hört oss prata svenska och hört nummer 6, och så tror dom att vi pratar om sex hela tiden!

#30 & #31 - *asg* 

Hah hah kul teori z! Kan kanske stämma, men dessvärre tror jag det är Strindbergs fel att hela världen tror vi är sexfixerade.
Men vaddå, bara för att man har sex en par gånger i veckan betyder väl inte att man är fixerad? Det är väl bara sunt.
Förlåt att jag inte svarat..
!
Varit upptagen.
Ska nu försöka att utveckla detta och ge exempel. Vad som är roligt med detta är att det stämmer så ofta! Att ge ut sin adress här är inte nödvänligt(Tänk på att många läser detta)!! Lek med synonymer och ord för dig själv, skriv ner vad du kommer på/känner.
Ett exempel som väckte min nyfikenhet: Jag bodde tidigare på adressen; Byringevägen 7. Vad säger då detta?Dela upp allt och lek!! Alltså:
By - Något som ar litet där alla känner varandra.
ringe = ring, allt går runt och kommer tillbaka förr eler senare.
Vägen - Lite smalare än en gata. Nummer 7 står för mina val!
Vad händer då i mitt liv? Joo, Jobbar inom vården och även på en tarot-linje..Tröttnar på vården och säger upp mig, säger även upp på linjen. Söker inte själv utan blir erbjuden samma jobb igen…på både ställen!! Vad gör jag?? Tar det!! Samtidigt som jag frågar vad jag håller på med! Valet har alltid varit mittt.(Nr:7)
Flyttar till: Svengrensgatan 30..!? Vad betyder Då detta?
Sven - sväng
grens - grenar
gatan - något bredare och rakare än en väg.
Vad händer?? Joo.. Allt förändras, nya kontakter/möjligheter, saker kommer till mig som jag inte tänkt på. Mer möjligheter öppnas upp! Nummer 3 för mig står för det jag kämpat för och att jag nu har fått respons från andra håll, alltså ett bollblank. Har en möjlighet.. det är upp till mig att sträva efter nummer fyra då jag kan slappna av och se tillbaka.
Är ni nyfikna på Numerologi så skulle jag vilja rekomendera: Kabbalah av Bodil Storm och boken Numerologi, samma författare!!
KOM IHÅG att detta är min syn!!! Bodil skriver på norska men det är lätt att förstå! Kramar till er alla
Flyttade till stan: Sv
snyfft ingen vill säga vad min gata

Min syster bodde på en gata som hette Lyckliga Gatan! Hon bodde där i 5 år och under den perioden hade alla på den gatan skilt sig, inklusive hon själv! Vad sägs om det då?
Hej #36!
Var bor din syster nu?? Lyckligagatan?? Hmm.. mycket press utifrån.(andra som lägger sig i ens relation), man måste vara stark!! Att bo på en sådan gata behöver inte betyda att man gå ifrån varandra.Kram maili