Ord - Budskap
Idag gör vi en ny ordlek där alla ord blir till meningar med budskap. Blunda, ta några djupa andetag och be att få ett ord till dig. Det första ordet som kommer skriver du i tråden. När vi är klara så sätter vi in orden i meningar och får fram dagens budskap. Vi kan göra det här fram till klockan 23.00 så får alla en chans att vara med och kan göra det när man själv har tid.
Lycka till! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Sädesärla var det första som dök upp i mitt huvud och den ville inte flytta på sig för något annat ord. Så jag bidrar med en liten fågel.
harmoni
Mitt ord är : Fönster

andas var ordet som kom till mig
Mångfald är mitt ord
Skönhet…
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Mitt ord är kärlek
glädje

Sjö.
Vackert.
Rannsaka :-/

inspiration

sigill

äkta :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Frid

kravlöst

Sanning
Önskan
minnen
tålamod
Längtan

Ängel
Ångest

Glädjen 
Elisabeth
Har försökt två gånger men fick fram längtan till slut.
Väldigt svårt att koncentrera mig.

Jag såg ett fönster

Ordet jag fick fram är ALLTID.

sommar
**Häcksax
tro´t eller inte….hahaha…tror jag vet varför…*S
**

Nu ska vi försöka få ihop alla orden till ett budskap :)
Elisabeth

sädesärla harmoni fönster andas mångfald skönhet kärlek glädje sjö vackert rannsaka inspiration sigill äkta frid kravlöst sanning önskan minnen tålamod längtan ängel ångest glädjen längtan fönster alltid sommar häcksax
Du hör en sädesärla kvittra och du känner harmoni där du står vid ett fönster och andas in den friska luften. Du ser mångfald med skönhet, kärlek och glädje. Framför dig ser du en sjö och landskapet är så vackert. Att rannsaka är viktigt ibland och du sätter din sigill på det som känns äkta och du känner en inre frid, nu är det kravlöst. Sanning finns i din önskan, gå tillbaka i dina minnen men tålamod krävs. I din längtan har du din ängel som dämpar din ångest, du ser åter glädjen och längtan känns lättare. Öppna ditt fönster som alltid finns inom dig, känn doften av sommar. Klipp energiband men det kan krävas en häcksax ibland.
Elisabeth
Rannsaka dig själv, när du ser grannen plocka fram sin häcksax och du känner ångest. Sommaren är glädjens och inspirationens tid. Då kan du leva kravlöst och känna dig fri som en fågel. Andas in all skönhet och mångfald. Känn din inre frid och harmoni när du står vid sjön. Rannsaka din önskan och längtan .
Ha tålamod min ängel, för du bär mitt sigill. Vi har våra minnen. Lev i sanning och känn frid i ditt vackra hjärta.
#31 Elisabeth!
Sitter här tårögd…känns som ett budskap till just MIG!
*snyft*
(Har bokmärkt igen)
Med Ljus // Shintaida

Vad fint det blir! Tack allihopa!
Jag tycker också att det blev jätte fint!
#31 och #32 Ni är ju otroliga! Happy Spirit, din "dikt" kändes som en aftonbris - mjuk o len. Och Elisabeth går aldrig bet heller. Lika fint som igår - och det går som på räls! 
Två författarämnen här på ÖN! Vilka fler anmäler sig? jag skall försöka också, men jag vet inte om jag klarar det inatt. Men en dikt skall jag plita ihop! 
Ni är jätteduktiga…dikterna är väldigt bra..
#36 Tackar, det var riktigt roligt faktiskt. Prova själv
Ser fram emot ditt budskap
Kram

Jag tar ett djupt andetag och tittar ut genom mitt fönster. Söker inspiration för att åter få in glädje, skönheten och den kravlösa kärleken in i mitt liv. Sanningen behövs som en längtan inom oss så vi kan dämpa vår ångest och åter finna harmonin i våra liv. Vi behöver rusta oss med tålamod, för våra minnen och erfarenheter som vi skaffat oss kan lätt stänga av den glädje som försöker värma våra frusna själar likt en ljuv sommardag. Ser framför mig i mitt inre en vacker sjö och kan knappt andas när jag ser all den sly som gör sitt bästa för att dölja det vackra. Kanske det är dags att ta fram häcksaxen och rensa ut…

Fantastiskt att få ihop allt det där av några enstaka ord!
Nu om jag på det! :)
I mitt fönster mot världen ser jag sommaren andas skönhet och mångfald.
En sädesärla på grusgången trippar fram i glädje, och den harmoni den sprider ger barfotabarnen
både inspiration, och en längtan att lägga sin ångest i kärlekens händer. Visa tålamod och blicka ut
över den vackert inramade sjön, upplev den kravlösa sanningen och friden som din ängel i sitt heliga sigill har sträckt fram åt dig!
Om du så bara använder en häcksax, glöm aldrig den önskan din vägledare har: att rannsaka dina verkliga behov,
att uppleva den kravlösa, äkta kärlek som finns lagrad i dina barndomsminnen. Tänk alltid i äkta kärlek och glädje!
Fast den blev lång…
#39 Din vers blev såå fin! Är vi liiite duktiga? 
Fantastiskt fint fru L och Tuvstarr. Tänk så mycket olika man kan få ihop av de orden. Jag tycker det här var jätteroligt. Ni skrev jättefint båda två och Elisabeth också förstås
Kram till er alla
Men vad vackert ni fick till det här 

Det blev några budskap, vad kul! 
Elisabeth

Härliga och vackra budskap ni gjorde av alla orden.

det var jätteroligt. kaaaan vi inte göra det fler gånger.
JAAAA jag vill också igen! Det är så roligt

Då gör vi en till snart!
Elisabeth

åhhh vad ni e duktiga

Vilken rolig grej! fint budskap Kan ni inte göra om den så kanske jag har en chans att vara med..