Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1290 ggr
Kiiwih
1

Åldras andar?

Hej!

Jag sitter och tittar på underbara, ljuvliga Pierre Hesselbrandt på Det okända. Hans kontakt med ett barn fick mig att undra över en sak som jag har hört att många "troende" har sagt (både i Det okända och Ghost adventures, vilket jag även följer). De som har förlorat ett barn, genom exempelvis missfall eller att barnet gått bort som liten, kan ju besökas av denna själ/ande från andevärlden. Säg att någon förlorat ett barn när barnet är 5 år, och 5 år senare ser de en ande i 10-årsåldern. Då är det självklart så att det kan vara samma barn. Men, om andar åldras, så skulle ju de som går bort i äldre ålder antingen gå bort igen, eller bli äldre och äldre och äldre… Ja, ni förstår. 

Detta var bara en nyfiken tanke som dök upp i mitt huvud. Vad tror ni där ute? 🙂

Amandla
6

Andar utvecklas, men de åldras inte på samma sätt som vi på jorden. De visar sig ofta som vi minns dem bäst, eller som vi föreställer oss dem se ut i andevärlden. För föräldrar som förlorat sitt femåriga barn skulle det nog vara konstigt om det kom en ande som ser vuxen ut och säger att den är deras barn. 

Så tror jag 🙂

Kiiwih
1

#1 Spännande utveckling, att de uppenbarar sig som vi föreställler oss. Det skulle ju förklara en hel del, och det låter ju absolut troligt 🙂 tack för ditt svar!

Amandla
2

🙂

drömmare
2

Andar lever ett parallelt liv således åldras precis som vi gör. Skillnaden  är ytterst liten mellan dem världarna. Den andra sidan är livet. Denna är prövningar.