Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 729 ggr
pzyhr
0

Vad känner ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad känner ni när ni ser denna bild?

galdra
0

IIII,en råtta.

Elisabeth-J
0

#1 Hahaha jag sa likadant när jag såg bilden Oooouuuuiiiiii!!! Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mussli
0

vilken sötnos :) tycker gnagare är jättemysiga djur. han ser ut o sakna sin mamma =/

TacoBelle
0

Jag ser att råttan har väldigt smutsig svans och sorgsna ögon.

Har den varit med om något? Omplacering?

[Hellas]
0

Huuualigen……..gnagare är jag jätterädd för hellre en orm skulle jag vilja påstå för min del.

Men jag måste samtidigt TACKA för jag har lärt mig en sak idag i och med detta som är väldigt viktigt för mig!

När jag såg den liia raringen kände jag ett krypande på baksidan av mina överarmar (jag tror att trisept sitter där på de som inte har gäddhäng :-().
Med andra ord är ett krypande just där kopplat med obehag/rädsla. Kanontack, jag är glad!

/Hellas

[Hellas]
0

Upps, jag kom på en annan sak, kan det vara råttan som är rädd eller känner obehag?
Det kanske inte beror på att jag känner obehag inför åsynen av gullet?

Hjälp mig förstå om någon kan!

/Hellas

YvonneW
0

Den är väl inte ensam, stackaren. Ser ut att behöva en trevlig kompis.

Har själv haft vita möss. Det var jätteviktigt att dom hade ett hjul att springa i, för möss är livliga djur som kräver mycket motion. Sedan hade dom ett hus där dom kunde gå in när dom ville ha det mörkt. Tycker det ser ut som om musen sitter i en transportbur avsedd för katt. Det blir nog lite väl mörkt. Skulle rekommendera en gallerbur i stål, rejält tilltagen. Finns speciella för möss.

Det är ju viktigt att varje djurart får sina behov tillgodosedda. Men den här är vacker, tvåfärgad och allt.

Så vad jag känner är väl att den här varelsen inte trivs utan saknar  något som är viktigt för den.

Kram/Yvonne

TacoBelle
0

Yvonne Det är en råtta på bilden, ingen mus. Och råttor ska aldrig ha motionshjul. Den sitter i en transportbur för smådjur men jag antar att den inte bor permanent i den.

pzyhr
0

Vill gärna höra lite fler kommentarer :) Intressant.

melia
0

uch stackaren :( rädd skrämd är vad jag känner :( jag hade två råttor som såg precis ut som din förut :) dom var så mysiga!

Tuva-Lena
0

"Tackars" liten, den ser uttråkad och ledsen ut. Den är väl inte sjuk? Skaffa honom en kompis så han får det lite livat! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…måste bara.. Visst är den "pöööt"! :)

Förlåt pzyhr, nu får du fortsätta! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tarotlasse
0

Denna råtta är rädd och känner ett obehag av situationen den vill inte befinna sig  där den befinner sig nu.

För den känner sig otrygg denna råtta vill ha ngt att krypa in i och söka skydd  så han inte är för utsatt.

Känner också en oro i magen med den stackars råttan.

Lasse

pzyhr
0

Råttan är död. Medan han levde hade han både kompis och stor bur med massor av saker. Fick springa i mitt rum dagligen flera timmar. Skygg och rädd av sig. Kom från ett zoo, helt ohanterad av människor vid 3 månaders ålder.

Det där med rädsla kan alltså stämma. Men någon får gärna försöka luska ut hur han dog och hur han kände innan o.s.v. Tuvstarr är inne på rätt spår…

Nemii
0

Jag skulle kanske gissa på myco och karantän innan han fick avsluta sina dagar. Ser ut som en ledsam och ensam lite krabat. En liten kram vill man ge han.. Hoppas det inte var plågsamt. Ser tyvärr ingeting.

CarolineO
0

Jag känner att han ser ut att vara ledsen, rädd och trött ut…

KuroTenshi
0

jag tycker han ser ut att vara rätt gammal och trött. ser rätt uppskrämd ut på bilden. Övrigt tycker jag den var jättesöt! ^^

[Lill-Jonna]
0

ÄLSKAR RÅTTOR, vasd har folk emot dom??

Elisabeth-J
0

#18 Jag tror inte att någon har något emot råttor men själv gillar jag dom inte, men jag har inget emot spindlar t.e.x som många är rädda för. Alla har vi rädslor eller obehag av vissa djur och jag känner otroligt obehag för råttor och möss.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Thina
0

Men liiten…. *snyft… Ser precis ut som min "Gizmo" innan hon lämnade vår värld….

sven-g
0

Känns som den har fått något i halsen svårt att andas.

sven-g
0

något med halsen

Celia
0

Jag tycker att han ser ledsen och försiktig ut. Vet inte om han är gammal och kan ha ont någonstans på bilden, men jag tror inte att han lever idag (?). Ska läsa vad de andra har kommit fram till… Jag har ingen erfarenhet av råttor, bara en massa andra djur - så jag får gå på känslan jag fått från andra arter :)

Mvh, Cecilia

Celia
0

När jag läste #14 så börjar jag så klart att undra. Kanske ska jag gå kurs och bli djurpratare ;)

Ingen verkar ha sett varför han dog, än… Jag tror att han dog av psykisk ohälsa och stress (men nu vet jag ju lite mer…). Mage med blödningar kan till sist ge tumörer el. cancer på många andra arter - säkert också på råttor. Ibland hinner det aldrig gå så långt, tack och lov. Då kommer en människa in i bilden och förkortar lidandet med avlivning. Stressmagar kan vara ett rent h….te (även för ägaren) - likaså att få bukt med en rädd individ som aldrig lärt sig lita på någon. En aggressiv råtta kan nog vara rätt så farlig att hantera.

Någon tipsade om att man ska gå på känsla om man vill träna upp sin medialitet. Det försökte jag göra nu, så ha överseende med resultatet :)

Kram, Cecilia

pzyhr
0

Sven-g…Han hade svårt att andas. Du har helt rätt.

pzyhr
0

Nemii - Yes, myco…