Min första seans
I kommande vecka, torsdag, ska jag iväg på min första storseans med föredrag av Jill Petersen - och jag har redan fjärilar i magen!
Jag har kommit i kontakt med en annan medlem här på ÖN som ska dit, så nu undrar jag om det finns flera?
Andra som varit på liknande med samma medium får också gärna berätta om era upplevelser.
Ha en underbar lördag, här skiner solen från klarblå himmel :)
Kram, Cecilia

Jag har varit på flera av hennes seanser och varje gång har det varit klockrena kontakter och det har varit en stämning med glädje och harmoni. Jag tror att du kommer ha en underbar och trevlig kväll! Berätta gärna sen här hur du upplevde det :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Åh..vad kul,har bara hört positivt om Jill.Hon verkar vara en klok och jordnära tjej.Och så har hon, men massa härlig humor.(har vänner som varit på hennes seanser) Lycka till
kram//Molly

#1 - det låter än mer lovande och fjärilarna är flera efter ditt svar. Tack Elisabeth, det här ska bli så spännande :) Jag kommer säkert att ha massor att berätta när jag kommer hem.
#2 - Ja hon verkar precis så där när hon har synts på TV. En underbar människa lyser genom rutan :)
Jag är väldigt spänd på den delen som de kallar för föredrag. Brukar det vara mediumet som berättar lite om sitt arbete, eller vad går det ut på? Nästa helg var det även en kurs i medial utveckling, men den anmälde jag aldrig till. Kanske kommer att ångra mig efter torsdagen :(

#3 Jill brukar också göra psykometri efter seansen, vilket brukar uppskattas enormt. Det brukar vara en stund där publiken kan ställa frågor och mediumet berättar om sitt arbete osv.
Elisabeth

Jag ska på en seans i november m Jill det låter spännande och det verkar som hon fär lovord av alla
vad kul och spännande jag har inte varit på storseans men däremot har jag varot på privatsittning hos jill mycket duktig och trevlig är hon så ha det så trevligt och lycka till

#4 - Vad kul :) Nu kan jag knappt vänta längre!
Vad roligt, jag har ju haft förmånen att få hjälp av henne så jag vet att hon är bra. Du kommer inte att bli besviken.
#7 Jag ska också gå på en seans med henne i Nov ( min första)

#4 - Elisabeth, jag och vännerna undrar om det är någon vits med att ta med något föremål (smycke t ex) som tillhört någon som nu finns på andra sidan, eller om Jill kanske känner av föremål som någon i publiken äger? Hur har hon gjort när du har varit med på plats?

#10 Det kan var ett föremål som tillhör dig, en ring t.e.x :) Hon lät publiken lägga föremål i en skål, sen tar hon upp ett föremål och gör psykometri, känner in personen som äger föremålet. När hon är klar visar hon upp det och frågar vems det är och personen kan berätta om det stämmer eller inte. Nu vet jag ju inte om hon gör så på varje seans men det var väldigt uppskattat!
Elisabeth

Jag tror oxå att Jill kör med Ticketreading,där hon läser av energierna från den betalande i entrebiljetten.Obs att jag skriver tror,för jag läste ett reportage i vårat lokala annonsblad,och det var ett tag sen.Men har för mej att hon utförde detta…Brukar i vilket fall som helst vara mycket spännande och uppskattat!

#11 - tack Elisabeth :) Då håller vi tummarna för att hon ska hitta på något kul och spännande imorgon också. Fast det blir kanske under den delen som de kallar föredrag. Jag berättar när jag har varit där och vet hur det slutade :)
#12 - Vi har inga biljetter, så det blir nog inget med det om man inte får dem när man anländer. Skulle bara ha med kvitto på betalningen för säkerhets skull. Oja, det får jag ju inte glömma att ta med!

#13 Det brukar vara så att man får en biljett där men det är ju olika på alla ställen. Vad spännande, blir kul att läsa sen om din kväll med Jill! 
Elisabeth

Hur hon än gör,så önskar jag dej en mycket trevlig kväll!!Kram

#14 & #15 - tusen tack ska ni ha! :) Kram, Cecilia

Instämmer med 14 å #15
Ha de kanon!

#17 - Tackar :)
Jag undrar om man kan fotografera där… Orkar jag dra med kameran så ska jag nog göra det. Får man ta bilder så är det ju alltid kul att lägga upp här. Fast då får man nog sudda ansikten på de man inte känner, det är ju inte alla som vill skylta med sina intressen :(

Ja nu är jag hemma efter min första storseans.
Jag är fullständigt mållös! Jag gick dit halvt troende och halvt skeptisk. Gav inget av mig själv överhuvudtaget och fick en hälsning som jag fortfarande tappar hakan åt
För stunden väljer jag att inte gå närmare in på mitt privatliv, men när jag är mogen så lovar jag att berätta för er om mina känslor och hälsningen från min sambo.
Jag och en av vännerna anmälde oss direkt till kursen som är i helgen, vi kunde inte tacka nej när vi hörde om lediga platser!
Ikväll var jag ensam om att få en riktig hård bamsekram av Jill Petersen, eller var det från min sambo?!
Kramar till er alla!
/Cecilia

#19 Men vad glad jag blir för din skull! Jag kände innan att du skulle få kontakt ikväll. Jag blir också väldigt glad för att du går kursen, det är nog dags nu! Kramen var nog från både din sambo och Jill!
Varma kramar / Elisabeth
Elisabeth

#19 oh va kul! Har smygit omkring här i tråden och varit nyfiken - kul att du fick kontakt! Själv är jag både skeptisk och troende, nyfiken och rädd så jag kännde igen mig i dina tankar!

#20 - Kram och tack Elisabeth, det känns verkligen mycket underligt nu. Vi hade alla en otrolig kväll och killen i vårt sällskap fick dra ett kort (efter att Jill dragit hans lottnr). Det var jättebra att han först fick uppleva vår kontakt och sedan bli avläst in på skinnet. Han var mest skeptisk och gick ut med ett förvånande uttryck som troende :)
Kvällen blev mycket riktigt full av skratt (fast jag bara lipade under den personliga hälsningen). Ett par som fick hälsningar hade noll koll på vem det var ifrån och de svarade Nej, vet ej och kanske på det mesta - men hux flux kom det något i slutet som fick alla att fatta. Möjligtvis var där en som gick ut som ett frågetecken, men hon fick massor av info med sig som jag hoppas gör henne klokare när hon har kollat upp det. En del verkade väldigt låsta, kanske man blir så när man är spänd, nervös och skeptisk - eller när det inte dyker upp den som man hoppats på?
Jag drabbades av akut huvudvärk en lång stund innan 'mötet', är det normalt att man får huvudvärk?
Nu ser jag fram emot en spännande helg. Lovar att berätta mer från den, för det blir nog inte bara från det innersta privata :)

#21 - kan varmt rekommendera en storseans till att börja med. Om du inte får någon hälsning så är det inte säkert att du går ut som troende (man hittar en massa andra förklaringar till hälsningarna). Men om du får en sådan klockren hälsning som vi fick, så kommer du aldrig mer att undra vilket ben du ska stå på i din tro :) Rädd behöver du aldrig vara!

#23 den är stenbocken i mig som är rädd - rädd för att inte ha kontroll. Det är den sidan av mig som håller mig tillbaka. Hade möjligheten att gå på seans i vintras men valde att avböja pga graviditet.

#20 Det tar mycket energier när man går på en seans, man går ju dit med öppna sinnen så det är inte konstigt att du fick huvudvärk. Jag brukar rekommendera publiken att dricka mycket vatten pga att det är mycket energier som man kan påverkas av. När man går ut från seansen så är det bra om man kan stänga av. Men nu ska du gå kurs i helgen så du får ju lära dig allt det där då. Jag känner en sån enorm glädje för att du ska gå kursen?!
Kram
Elisabeth

Vilken härlig upplevelse du fick Celia
Jill är ett fantastiskt medium, varm humoristisk o förmedlare av klockrena kontakter. Roligt att du ska gå kurs nu också.
ljus Rose

Jag försökte meditera mha Iris Hall igår och det gick ju bra tills jag höll på att stänga kronchakrat - sen minns jag inget förrän jag vaknade av att skivan tog slut. Kanske har gått omkring helt öppen sedan dess för det var en massa konstiga känslor under hela seansen. Får försöka stänga mig innan jag somnar. Oavsett hur det går, så kommer jag att sova som en stock :)
Ni är så varma och gulliga härinne! Stor kram till er :)

Celia,även jag sällar mej till de övriga skribenterna och gläds nåt alldeles otroligt till din upplevelse i Torsdags!Och nu, då du ska kursa i helgen,så tror jag oxå att mycket mer,kommer att hamna på plats för dej!!!Många A-Ha upplevelser!!!Vännen,Lycka Till nu!!!Kramar Ewa
Ja Celia, vad härligt att höra. Jag är glad att just du fick meddelande… 22 nov ska även jag till Jill….Varm kram/Pia

vad glad jag blir för din skull Celia! Du kommer med all säkerhet att få en fantastisk helg, på kursen.

#28 - tusen tack EwaKristina :) Jag frågade om man måste vara medial för att gå kursen, men det behövde man inte. Jag blev nämligen livrädd när jag hörde att vi bl a skulle få bindel över ögonen, en person framför oss och sen skulle vi läsa av! Jill skulle finnas bredvid och känna av 90% (95?) av det avläsaren kände och därmed känna om det var intuition eller fantasi. Vill ju inte sitta där och inte få en enda träff med min livliga fantasi 
#29 - Jag är övertygad om att det kommer att bli en lika trevlig kväll för dig, och omtumlande ;)
#30 - ja det tror jag också. Om inte annat så blir den fylld av humor :)
Jag har nu fått klarhet i en sak som jag fick till mig igår. Det gällde ett fotografi. Det skulle vara utklipp/avklippt och på plats trodde jag att jag visste vilket foto men att det där med klippet inte riktigt stämde. Sen när jag satt här efter seansen så fick jag upp i huvudet. "Ja men det är ju DET fotot som han hade i plånboken!". Men se det var det INTE! När jag vaknade imorse så visste jag vilket foto han snackade om :) Jag la nämligen ett tillklippt foto av mig och sonen över hans hjärta i kistan när vi var på bisättningen, med bilden mot hjärtat och en sista hälsning skriven på baksidan… Där placerades även andra 'saker' hos honom. Jag kommer att vänta och se om jag även får hälsning om det längre fram ;)
Jag undrar vem som var och snackade med mig inatt! Jag har också fått till mig tips om hur jag ska utveckla min andlighet (?).
Ordet andlighet funderar jag dock över. Hade det varit medialitet så hade jag inte funderat - är andlighet samma sak, eller är jag andlig på något vis? Vadå andlighet??? Förklara någon *ber*
Ha nu en underbar dag allesammans, jag ska leta fram bekväma kläder och skor till kurshelgen. Det vet jag inte om jag har egentligen, så kanske får jag ut och shoppa :)
Kramisar, Cecilia

Andlighet för mej står för själsligt växande!Insikt!!Hur man bearbetar sej själv och i hur man bemöter andra.Min personliga åsikt är att du har en hel del av den varan,Celia!!!

#32 - Aha!!! Tack så mycket
Det var viktigt att jag skulle förstå/finna vilken nivå jag låg på och börja arbeta därifrån, när det gäller min andlighet. Det har kanske något med helgens kurs att göra…

Jag är såååå glad för din skull! Sitter med tårarna hängande i mina ögon! En underbar upplevelse för dig som du så väl är värd!
Kramisar Åsa

Underbart Celia att det gick bra på din första seans. Själv ska jag på Jill den 25 november, ska bli så spännande att få se henne live.
Andlighetens grun är Kärlek. Har du sann kärlek inom dig till Dig själv och din nästa. Så är du andlig :) !!!!! Lycka till Vännen du har hittat dig en fantastiskt duktig och go lärare *L*
Kramis Anki
#19 Vad underbart att du fick en hälsning Celia! Är glad för din skull, vet hur mycket det betyder :)
Lycka till på kursen, kram på dig / Katie
Sååååååååå roligt att du fick ett fint budskap vännen!! Ha riktigt roligt nu i helgen när du kursar! 
Kramis Carina

Tack igen till alla nya glada tillrop! :)
Jag har så många frågor surrandes i skallen, hoppas att få svar på många i helgen. Jag ville ställa några på frågestunden igår, men tyckte att alla andra kom med så bra frågor att jag lät bli. Så kanske i helgen… :)
Men jag kan inte släppa det namn jag fick (namn på en som ska hjälpa mig). Funderar på om det är en människa eller om det kanske är min guide som heter så. Fast det var ett vanligt namn och guider brukar väl ha lite annorlunda, ovanliga namn?
Ja du kommer säkert få svar på en del av dina frågor i helgen :)
Det där med namnet får du ha tålamod med *S*S* så får du se vem det är.
Kram C

#41 - jaha, och nu blev jag ju inte alls mer nyfiken!
Vad vet du egentligen om den där mannen….
Kusligt ju! 
Kramis, Cecilia