Ta hand om er...
Grunden till all kärlek är också att man börjar med sig själv. Många människor tycker inte om sig själva. Tänk dig att gå 24 timmar om dygnet och inte älska sig själv. Inte konstigt man mår dåligt då! Jag har mött många människor som inte gör det! Det är precis som man är självgod om man älskar sig själv men det är inte samma sak. Det sistnämnda kallas för EGO och det har alla mer eller mindre. När man älskar sig själv kan man också lättare ge kärlek till andra. Det är som en blomma…vårdar man den ömt, vattnar den och ger näring så växer den. Samma är det med kärleken!
Glöm inte att visa dina närmaste hur mycket du tycker om dem.
Bry dig om, kramas, klappa om, ge beröm…små saker som betyder mycket!
Med dessa ord sätter jag punkt och önskar er alla en trevlig helg!
Med ljus & kärlek!
Erika
Ps. Är inte bilden underbar? Den heter första kyssen!
Tack för påminnelsen Erika! Och du har helt rätt, kärleken börjar alltid hos oss själva…Hoppas att du inte menar att du sätter punkt för gott..? Vi syns väl efter helgen hoppas jag?
Kram och ha en fin helg! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tack Erika! Käleken är kärnan i allt!
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Du är klok du,Erika!!!Att älska sej själv,och att ta in andra i sitt hjärta,det är ju där allt startar!Att våga visa att man bryr sej,att våga smeka en medmänniska på kinden,att våga visa empati,att våga från hjärtat se en medmänniskas framgång,för mej är det styrka.Att våga vara sej själv.Men lika viktigt…att våga ta till sej,i sitt hjärta kritik som kan komma till,ibland!!Och göra något positivt av detta!Att våga se sina fel och brister,att våga erkänna att man gjort ett misstag,att våga från hjärtat säga FÖRLÅT!!Kram
#1 Nej, jag sätter inte punkt för alltid inte…vi syns här igen det lovar jag 

#4 Stor KRAM!!! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#2 Ja, den betyder ju allt! Ibland kanske människor tycker att det låter lite klyschigt med ordet kärlek men innebörden av ordet varierar.
#5 Stor kram till dig med!!! 
#3 Tack Ewa! Ditt inlägg gav mer bitar till ämnet så du är väldigt klok du med. Kram
Sanna ord! Att visa mina närmsta hur mycket jag tycker om dom, bry mig, kramas, berömma mm. det har jag inte svårt för.
Tänk om jag kunde ha lika lätt för att ge mig själv allt detta också..
Kramar o en fin helg önskar jag dig / Katie
Det kommer Kath….man måste börja någonstans! Att uppskatta sig själv, ge beröm vara snäll mot sig själv är något man arbetar upp steg för steg. Önskar dig en trevlig helg med! Kram