Ny gåva
Osäker på om de i rött sajt men jag testar.
Min farfar var 90 år. Jag träffade jag sist i fysisk fort för ca 4 år sen! Sen flyttade dom in på servis hem farmor och farfar. Jag och min mamma har inte snackat så om farmor och farfar. Dom har bott på servis hemmet i ca 1 år. Efter farmors olycka.
I lördags den 23/1-16 så satt vi vid matbordet vid 17-18 på kvällen. Den tiden brukar farmor och farfar äta middag. När jag ska ta min mat så fick jag en doft av min farfar. Sen hör jag en manlig röst en kopia på min farfar säger "Hej Då"
Jag funderade lite och sen ringde jag till min mamma och sa till henne.
" Kan du köra till farmor och farfar eller ringa dom NU." Mamma ringde dom direkt och bestämde att komma på söndag. Hon ringde tillbaka till mig.
" Jag får en känsla av att farfar kommer där här i början på nästa vecka. Han var här och sa hejdå." De berättar min mamma hur dålig farfar var och att han kan inte bli sämre. Detta visste jag INTE innan min mamma sa de. Då sa jag "De kan vara att han går inatt eller imorgon då han vet om att du kommer och farmor är inte ensam!"
Söndagen var mamma där och hon sa de han är helt tom. Han blick var helt tom. Han var inte där utan de var ett skal.
Igår ca 13 gick farfar bort. Personalen hade varit inne och sagt till farmor att farfar kommer ev gå bort idag. När mamma komma till farmor och farfar gick hon in och skulle säga hej till farfar. Men där la han helt frid fullt så mamma gick bara fram och kände på han. Då var han borta.
Innan detta har jag bara sett andar/spöken som kommer till mig för vägledning mm. Aldrig att någon har sagt hejdå eller kommit till mig på sin dödsbädd. Aldrig så här.
De är inte jobbigt i sig av min gåva. Utan svårt att hantera då de är min farfar som kom med gåvan. Så i detta med att hantera gåvan så ska jag sörja med!
Just nu är de bråk i kroppen
Beklagar sorgen Ta vara på att du fick uppleva ett så fint och personlig farväl. Det är inte alla förunnat❤