MEDIUM
Hej.
Vet någon av ett bra medium som man kan skypa med eller ha telefonkontakt med? :)
Tack på förhand.
Peggy Rometo är väldigt bra.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Varför är hon bra? :)
Tja du, på samma sätt som man blir bra på andra saker, förmodligen för att hon har övat mycket och även har en medfödd talang.
/Sjöis
Har sökt upp henne på google. Men hon pratar bara engelska va? Gick även in på hennes sida men det stod varken något om att hon utför medial vägledning eller priser? Hur har du fått kontakt med henne tidigare?
Ja, hon pratar bara amerikanska och jag anlitade henne som medium ganska regelbundet under en period (via Skype). Såvida man inte har speciellt önskemål så får man ta del av alla hennes förmågor vid en sittning, dvs både medial vägledning, kontakt med nära och kära på andra sidan samt energihealing. Här står priserna samt vad en sittning kan innehålla: http://www.peggyrometo.com/work-with-me/private-sessions/
/Sjöis
2000 kronor för en halv timmes sittning.. det var nog lite för dyrt!! :/
Jeff Jones är engelsk medium och Healer oerhört duktig och har varit på kurs hos han och ska på kurs igen nästa månad. Han kan jag rekommendera starkt även som lärrare gedigen kunskap :) Vet inte exakta priser men står 900 kr för ca 35 min men genom tel/Skype vet jag inte. Han har varit lärare på Arthur Findlay College i England som man brukar säga i vissa sammanhang andlighetens mecka för kunskapen bakom dom som lär ut där och vilka som gått där och sedan blivit oerhört bra :) Men han pratar bara Engelska men oerhört bra i min åsikt :) www.jeffjones.se Är på mobilen så länken kanske inte funkar :)
Ny dag nya möjligheter
Känner ni någon som kan man besöka här hemma i Sverige? / helst i Stockholm
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Jag vet inte om jag får skriva det här men jag tycker att du #7 är väldigt duktig .🌺
Hej på er =)
Jag tycker det är viktigt att ett medium inte tar hutlösa priser. De ska inte ha en vilja att bli monetärt rika på det de gör. Leva på sin medialitet javisst men när någon tar 2000 kr för 30 minuter då drivs det av helt andra värderingar än vad vaknar människor ska göra. Luktar det stort ego så har jag svårt att se det genuina i det. Ska någon materialistisk person guida dig i spiritualism? Låter som olja och vatten i mina öron.
Det finns medium som riktar in sig på kändisar och rika personer -i världen och i Sverige. Varför? Ja vad tror ni? :/ De bygger sitt personliga varumärke och plånbok. Jag är skeptiskt till sådant beteende.
Medium, ljusbärare, guide, guru vad man nu sätter för etikett på sig själv - är personer som nått en högre medvetenhet och ska hjälpa människor och mänskligheten. Inte sitt ego eller kassakista.
Extraordinära fall är ju Dalai Lama, Jesus, Buddha osv. De hjälpte människor oavsett vem de var. Nu är ju inte mediumen i närheten av den nivån men ni förstår min poäng =)
Se upp för bluffmakare, ego-profit-drivna-medium, eller personer som inte vet vad de håller på med. I know…
#10 Har du egna erfarenheter av Peggy? Inte det nej. Då kan jag berätta för dig dels att hon ofta drar över tiden beroende på vad klienten behöver, så för min del var det mer regel än undantag att jag fick en timme istället för en halvtimme för de pengarna, och dels att det hon förmedlar och uträttar under en session är värt varenda krona. Det skadar inte heller att påminna sig om att löner och välfärdssystem ser lite annorlunda ut i USA, så att rakt av jämföra vad ett svenskt och ett amerikanskt medium tar är inte riktigt rättvisande.
/Sjöis
Han har varit lärare på Arthur Findlay College i England som man brukar säga i vissa sammanhang andlighetens mecka för kunskapen bakom dom som lär ut där och vilka som gått där och sedan blivit oerhört bra :)
Har han verkligen varit lärare på AFC?… Och har han verkligen CSNU/d som han skriver på svenska på sin hemsida:
"Efter att jag tagit min examen CSNU/d, certifierad talare och demonstratör inom SNU"
Jag hittade att han var healer men inte något om att han är certifierat medium. Konstigt att han inte skriver samma information på engelska som på svenska. På engelska hittar jag ingenting om att att han varit lärare eller är certifierat medium. Skumt värre.
Kan du räta ut dessa frågetecken kring Jeff som person?
För övrigt så kan jag avslöja att jag har haft en privatsittning med honom och varit på tre seanser med honom… Tyvärr så kan jag inte rekommendera honom. Han var inte vidare på varken sittningar eller seanser trots att jag gav honom flera chanser.
#12 #7
Oj, jag hade visst helt fel… Namnet jag hittade var J.Jones som healer inom SNU men jag missade att det stod Mrs framför, alltså en kvinna. Så då är hela påståendet att han har varit på detta andliga mecka som certifierat medium och healer ett enda stort frågetecken…
Eller missar jag något?
#13 #7
Och inga uppgifter att han har varit lärare på Arthur Findley Collage finns heller vad jag kan hitta(inte heller från bekanta i England som är insatta)… Snälla, ge mig något som bekräftar att jag har fel, så ska jag genast be om ursäkt.
#10, Medium, ljusbärare, guide, guru vad man nu sätter för etikett på sig själv - är personer som nått en högre medvetenhet och ska hjälpa människor och mänskligheten.
Är det DET ni kallar för "medium"..?!! 😮
Jag har alltid trott att:
"Medium: En person som har förmågan att kommunicera med Andevärlden och förmedla information så korrekt som möjligt, utan egna värderingar eller tolkningar av innehållet. Kommunikationen ska även innehålla bevis på vem som kommunicerar samt påvisa att kommunikatören lever ett aktivt liv och är medveten om den mottagande personens nutida liv och händelser." (--från Ramsbergsgårdens sida)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#14 Du uppför dig mer som du är skeptiker o vill svarta ner ett bra medium 🙂 Tro vad du vill jag tror det jag tror 🙂 javascript:nicTemp();
Ny dag nya möjligheter
Du uppför dig mer som du är skeptiker o vill svarta ner ett bra medium 
Nej, hade jag tyckt att jag fick en bra privatsittning eller att han gjort vettiga seanser… Hade jag skrivit att han är ett bra medium, men det är inte min erfarenhet.
YT-klipp utan innehåll hjälper inte till att skingra funderingar kring hans påstådda certifieringar hos SNU, eller hans jobb som lärare på AFC. Jag kan fortfarande ha fel, men allt pekar än så länge på att det ligger en hund begraven.
#17 Det är tråkigt att du fick en dålig upplevelse av din privatsittning med Jeff Jones , jag hoppas att du fick pengarna tillbaka.
Dock har han gjort många kunder nöjda och han verkar också ha hjälpt många så jag väljer att tro på hans förmågor.
Jag tror att det är oerhört svårt att bli erkänd som ett bra medium i dagens läge för det finns så många skeptiker som gör allt för att försvåra. På ett sätt är det bra för då måste medium anstränga sig ännu mer men det ska inte gå till överdrift. Det finns alltför många som har bestämt sig att medium är bara lögn och dem bryr sig inte ens om att prova och se.
Det är tråkigt att du fick en dålig upplevelse av din privatsittning med Jeff Jones , jag hoppas att du fick pengarna tillbaka.
Det är klart att jag inte fick… Jag gjorde som de flesta människor på denna jord, reflekterade över denna kavalkad av ord på kort tid ,i efterhand… Alltså alldeles för sent… Men jag hade ett inspelat band att lyssna på.
Jag tror att det är oerhört svårt att bli erkänd som ett bra medium i dagens läge för det finns så många skeptiker som gör allt för att försvåra.
Det är konstigt tänk för mig eftersom jag tänker precis tvärtom… Det är jättelätt för medier som har lite företagsanda att slå sig fram någorlunda i denna bransch. Jag har många års erfarenhet av hur lätt det är…
Tillbaka till kärnfrågan i mitt deltagande i tråden:
Hur kommer det sig att vi så lätt köper vad engelska medier uppger sig ha för utbildning och erfarenhet?
#22 Borttaget eftersom personen som får negativ kritik inte är medlem här och kan därför inte försvara sig. Om du vill berätta om personen, skriv då bara namnet på personen och att man för att få ta del av dina erfarenheter skickar ett pm till dig.
Varför gäller det här inte alla? Andra får kritisera Jeff och rejäl kritik mot Anders Åkesson kan man hitta bland trådarna.
Bra fråga.
#24 Det är för att vi har stramat åt reglerna. Vi håller på att gå igenom gamla trådar men de är väldigt många så jobbet tar lång tid. Har du fler frågor om sajtens moderering så ber jag dig ta det med sajtvärden Fjäril via pm.
Okej. Tråkigt att ni har så här pass stränga regler för alla kommer knappast orka skicka pm om vilka att gå eller inte gå till före de gör sitt val. Det här gör att fler kommer gå till medium som har dålig arbetsmoral eller rent av luras. Om någon vill vill ha rekommendationer om vilka att inte gå till eller vilka som troligtvis inte vill ta emot ett husreningsfall så går det bra att skicka mig ett pm. Jag önskar att det fanns någon jag kunde rekommendera men alla fyra som hanterat mitt fall och den jag hade "vanlig privatsittning" med agerade skumt tyvärr. OBS: Jag har nästan enbart varit i kontakt med män så jag kan inte uttala mig om många kvinnor.