Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: oförklaradefenomen
Läst 1852 ggr
zarthona
3

Ljusfenomen i sovrummet

Hej

Söker svar på mina upplevelser som jag haft nu två gånger. Kan berätta att jag bor i ett mycket gammalt hus daterat 1750. I mitt sovrum har det någon gång funnits en butik. Ett säldons-makeri och i något skede en köttbutik eller nåt sånt. Köpte huset 2013 och har inte renoverat så mycket. Vill att jag och huset ska lära känna varann ordentligt först för att se vad "vi vill".  Till saken…För några månader sedan vaknade jag av att dörrposten till sovrummet hade ett orange-rött flammande sken men bara ena långsidan och översidan. Bokstavligen hoppade upp ur sängen för jag trodde att det var brand på andra sidan gatan. Men inget sådant, inga baklyktor av bil eller något annat. Gatan utanför vardagsrummets fönster (enda hållet därifrån ljuset kunde ha speglat sej) är en smal liten sand-gata. För några nätter sedan vaknade jag igen och när jag vände mej om i sängen fångades blicken upp till taket och där samma röd-orange färgade ljus som liksom rörde sej i taket. (ljuset kan endast träffa taket från gården) Den här gången blev jag mindre skraj. Steg inte ens upp ur sängen utan kollade in det en stund och somna om. Men båda gångerna har jag i sömn-vaket tillstånd vänt mej mot ljusfenomenet som om det bad om att jag ska vända mej och öppna ögonen. Om jag är rädd? Njaa…inte direkt men funderar på det under dagtid. Mina döttrar och vänner som besöker mej här i lilla huset tycker alla att det finns en så fin harmoni här. Min yngre dotter har varit husvakt när jag varit på resor och då säger hon alltid att hon sover så gott här. Det gör jag också. Har gjort det från första natten. Det känns tryggt och fint och huset är välomhänder taget, omskött som en liten pärla. Jag känner mej priviligerad för att jag fick möjligheten att få köpa denna lilla pärla i äldsta delen av min hemstad. Men det här ljuset….vad är det? Har letat på nätet och hittade även här diskussioner om dylikt. Kan det vara Orber/Orbs? Kan det vara någon av mina nära kära som gått över till andra sidan eller någon annan? Eller varslar det för något obehagligt?  Kan nämna att jag släktforskar mycket och har hittat en gammal bibel här i sågspånet på vinden, från 1800-talet. Ska börja forska utifrån den så småningom. 

Om någon kan förklara är jag tacksam men lika tacksam för att jag hittat sajten och fått bekräftat att jag inte är ensam som har dylika upplevelser. Jag vill inte så gärna berätta vitt o brett om det här….

Ghosthunter
4

Det är inte lätt att veta vad det kan vara utan att ha undersökt det närmare. Men jag tror att det är nån form av andeenergi, men det kan iofs vara kvarvarande energi/platsminne. Så bra att du inte blir rädd och som du beskriver det så är det inget att frukta heller. Härligt att bo i ett sånt gammalt hus👍Med tanke på åldern, så är det inte märkligt att där finns energier….det har förmodligen hänt mycket i det huset genom tiderna. Om du ser detta igen eller om något annat händer, så säg något…..då kanske du får svar? Kanske inte i form av en hörbar röst, utan kanske en tanke eller känsla?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

zarthona
0

Bästa Ghosthunter

Tack för din fina kommentar. Jag tänker ibland på allt som hänt i huset och här omkring för länge sedan. -In wind of change- har det lilla huset stått här, stadigt på sina grundstenar. Två krig har dragit förbi utan att det skadats. Ett starkt litet hus 🙂 Ibland vaknar jag av någon anledning på natten, klarvaken. Då brukar jag dricka en kopp te och sitta i gungstolen, i mörkret och fundera på vem som bott här, vad som hänt här. Natten är min bästa tid på dygnet. Älskar att vara vaken och bara se på allt omkring mej, tystnaden på natten är så rogivande. Jag ska försöka fråga något av ljusfenomenet nästa gång det är synligt. Tack än en gång 🌺

Ghosthunter
0

Varsågod, det var så lite så!!🙂🌺

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"