Era upplevelser!
Jag tycker personligen det är väldigt intressant att få höra om andras övernaturliga upplevelser, så ni som har några får väldigt gärna berätta här!
Jag har själv bara varit med om en sak vad jag minns. Det var ganska länge sedan, och det är inte särskilt spännande, men det var läskigt, i alla fall just då. En gång, mitt i natten, det var mörkt och så, och jag skulle gå ner för trappan. Efter några steg tänkte jag "äsch, jag går upp igen" och jag vände. Då kände jag plötsligt att det blev kallt, och att en hand tydligt la sig på min axel. Jag fick panik och rusade upp. Nej fyyyy vad läskigt det var! 😮
Hade detta hänt nu hade jag spytt och nästan dött av skräck! 😃 Är väldigt orolig över att något övernaturligt eller andligt ska hända mig, det skulle inte jag klara, lättskrämd som ett rådjur är jag! 😮
Har ni något spännande att dela med er av? 🙂
#0 Jag har dragit mina "värsta" historier så många gånger här vid olika tillfällen så för att inte upprepa mig så kan jag berätta om en händelse från i somras.
Jag satt och lukade på baksidan av mitt morfars hus. tomten är väldigt stor där, som en större hästhage och kanske 150 meter till närmsta småväg. Händelsen går väldigt snabbt, jag tycker mig nämligen se en person i ögonvrån gå förbi ca 30-40 m ifrån där jag satt. Jag sorterar det direkt som inbillning men tittar ändå dit för att vara extra säker. Jo där går en kvinna bort från mitt håll med vit typ gammal nattklänning eller dagens sjuhusklädsel för patienter, matt vitt hår uppsatt i en rufsig knut. Mitt hjärta börjar slå jättehårt och jag blir rädd för jag tänker att det måste vara en förvirrad gammal dam, många tankar spinner runt som hur ska jag bemöta henne om hon är galen, vem ska jag ringa, hur kom hon så långt in på tomten bara sådär. När jag reser mig och ropar försiktigt hallå är damen borta.
Jag vet inte vad det var, man ser ju ofta saker i ögonvrån men jag har aldrig upplevt att hjärnan skapat en fake person där man upplever kläder, hårfärg, håruppsättning och gångstil. Jag stod länge och kliade mig i huvet efter =) om det var samma dag eller runt där så satt jag i köket själv och mikrovågsluckan levde sitt egna liv. den var aldrig helt stängd men flög upp och studsade tillbaka flera gånger om vilket kräver fysisk kraft eller starkare vindpust vilket där inte var
I love not man the less, but Nature more…
Jag har också skrivit en massa tidigare om saker jag varit med om men är kanske för 2-3 är sedan nu. (Har inte varit så aktiv här sista 2 åren) Men kan nämna något som jag inte skrivit här tidigare. Jag hade flyttat in i ett hus o var på väg in till köket. Medans jag gick till köket precis innan dörren till köket så är det i tacket en lucka till vinden o jag hade dragits ditt mycket men aldrig gått upp ditt. Jag tänkte då när jag var på väg till köket för att hämta kaffe att jag borde gå upp ditt någon gång. När jag var på väg tillbaks till vardagsrummet o klev ur köket hörde jag ett himla ljud nära mig och jag hoppa till o flög kaffe i luften o jag kolla runt för fatta inte vad det var o lätt så nära. Då kolla jag till höger o såg att luckan till vinden farit ner av sig själv o stegen upp ditt hade farit ner en bitt också o var som någon sade = välkommen upp :) För att öppna luckan måste man ta en special stång o trycka in i ett hål o snura runt för en regel / lås ska öppna sig som är oerhört konstigt om det förflytta sig av sig själv :) Har inte hänt före eller efter det där (känner han som bodde här innan ) En annan gång vakna jag på morgonen av att en man stod vid dörren i mitt sovrum o titta på mig. (Ande) såg lika verklig ut som en levande människa o jag flög upp ur sängen för trodde det var en inbrotts tjuv. Men benen veck sig så föll o landa med huvudet mot dörrkarmen på golvet o slockna av smällen. Hade en kompis hos mig som hörde ljud o undra vad som försiggick o hitta mig blodig på golvet o avsvimmad så han bar mig till soffan . När jag vaknade fatta jag inte vad som hade hänt minns att jag såg en person o att jag flög upp ur sängen o sedan föll handlöst på golvet o kom ihåg att jag flög upp för att jag trodde det var en inbrotts tjuv så trodde då jag blev nerslagen eller något (jag var rätt groggy när jag vakna till o tänkte inte helt klart av smällen på en gång ) Så han kolla runt om det var någon sedan börja jag minnas mera ofatta själv att det var en ande . (Jag kom ihåg att jag såg han o sprang emott men sedan var han borta ) Fick fara till akuten o sy 7 stygn :) Som tur var kunde dom dölja stygnen under ena ögonbrynet så syns inget :)
Ny dag nya möjligheter
Jag har just nu problem med att min bilradio startas, jag misstänker att det är av någon "särskild". Radion stängs när jag drar ut nyckeln från bilen och jag e väldigt noga med att se efter då den verkligen är avstängd när jag lämnar bilen. Men ändå står den igång när jag kommer till bilen nästa gång. Man måste trycka på en knapp annars för att starta radion när bilen är avstängd. Jag vet inte vad dom vill med att starta radion, jag vet att jag har en bil som inte är bra, men att dra ur batteriet sådär känns lite taskigt… 😊 Har annars varit med om massor med saker! :) Såg en kvinna som stod o kikade på mig bakom en vägg i vårt nya hus. Det visade sig vara en kvinna som följt med oss hem utifrån, vi har tydligen väldigt bra energier i huset. Ljust och så. Vår hund har upplevt henne och ett medium har berättat om kvinnan :)
http://mst2005.se/2015/10/25/overnaturligt-och-lite-annat/ här kan ni läsa allt som jag har upplevt.
Jag har varit med om mycket, men det här är nog min starkaste upplevelse hittills.En sommar för ett par år sedan var jag och sambon bjudna på kräftskiva hos några bekanta. De bodde i en lägenhet på bottenvåningen och hade en uteplats där vi satt. Vi åt och drack gott, efter ett tag gick jag in för att låna toaletten. Jag tyckte att det var märkligt, för att jag såg helt plötsligt hur köket och hallen förändrades. Väggarna fick en annan färg, möblerna försvann. Det såg mindre ut som ett hem och mer ut som ett sjukhus/ äldreboende.. Förvirrad av detta gick jag vidare för att hitta toaletten varav jag stötte på en gammal man med kutig rygg som gick med rullator!Jag hade alltid föreställt mig att jag skulle bli livrädd om jag såg en ande, men jag tror att chocken tog över. :O Det såg inte ut som en levande människa utan mer som om han var urklippt från en svartvit film.. Jag har tänkt tillbaka på denna händelse många gånger och undrat om jag verkligen varit med om detta. Dock var det så verkligt att jag har svårt att bortförklara det på något sätt. Jag fick reda på senare under kvällen att det stämde mycket väl att byggnaden tidigare varit ett ålderdomshem. :)
Jag är född och uppvuxen med andar, nästan hela min släkt på mammas sida är "synsk" eller har andra mystiska förmågor. Kan berätta mycket läskiga saker som min mormor och hennes familj har råkat ut för, men jag börjar med min mamma.
I lägenheten min familj bodde i där jag föddes spökade det rejält, men där var det bara mamma som upplevde saker. Fast enligt henne satt jag och tittade och skrattade åt osynliga saker också. Kan berätta om några av de saker hon upplevde.
Vid ett tillfälle så tappade hon ett halsband under bordet, när hon böjde sig ner för att ta upp det så var det borta. Då sa hon men skit i det då och ställde sig upp igen, då låg det där under bordet där hon tappade det.
Jag hade en clown som vickar och spelade musik(en rund kropp som gungar fram och tillbaka) Den började helt plötsligt röra sig jättekraftigt så att den slog huvudet i golvet, den blev som besatt. Mamma var inte ens i närheten av den ingen annan heller för den delen.
När hon gick förbi hallspegeln en gång fick hon syn på en svart liten gubbe med hatt. Som en liten dvärg, hon såg inga detaljer utan bara att det såg ut som en liten gubbe.
När hon låg och sov en gång så vaknade hon av att det gick en massa människor genom hennes sovrum på led.
Ett annat tillfälle så hade hon fått en tomte av en släkting och den ser väldigt otäck ut. Men hon hade ställt den i sovrummet och när hon skulle släcka och sova så kände och hörde hon att någon stod bredvid sängen och andades tungt. Hon tog bort den tomten sen, den finns dock fortfarande kvar.
Det finns även mycket mer att berätta men det här är vad som hände i den lägenheten. Vi flyttade till villa det år jag fyllde fem år, där kunde mamma också känna sig iaktagen och förföljd men det blev inte värre än så. Förrän några år senare när jag började bli utsatt istället.
Jag kan berätta mer om mina personliga upplevelser senare, men nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen med sambon. :)
“Is it weird in here, or is it just me?”
https://www.youtube.com/watch?v=aZQDb8N6Gyw