Kropp & Själ
Varannan svensk lider av smärta. Vanligast är värk i rygg, nacke och axlar. Nu finns en ny metod som hjälper - i längden, visar en ny studie. Läs mer: Expressen
Jag blir så glad när det nu blir mer upplyst om sambandet mellan kropp och själ och arbetar vidare med den riktiga orsaken istället för att bara dämpa smärtorna.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ack om det hade funkat på mig….Jag är så trött på min värk!Men efter alla cellgifterna är många nerver skadade och läker kanske aldrig …..Men jag önskar att jag var inbegripen.
Skulle gärna testa den, men orkar inte åka kommunalt fram och tillbak i 7 veckor. Då hade jag jobbat om jag hade haft den energin nu. Jag får året ut på mig att återhämta mig och se om jag har någon arbetsförmåga kvar. Men det måste jag bara ha….

Hm det vore nått för mig , ´vissa dagar har jag så ont i min rygg att jag har svårt att ta mig fram…läkaren säger ät tabletter ! dock så har jag börjat gå Reiki behandlingar och det är 10 ggr bättre än tabletter , tänk om detta kunde komma in på sjukvården ! men det lär väl dröja ..

#3 Ja det lär nog dröja tråkigt nog. En läkare som jag var i kontakt med rekommenderade en kvinna att gå på healingbehandling, han var ärlig och skrev det i journalen. Det blev utredning och han fick en prick! Men förhoppningen är ju att alla blir mer och mer upplysta i samhället så att det accepteras mer snart även i sjukvården.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det bästa med Reiki behandlingarna är att jag öppna mig mera och blir gladare, tack vare att mina blockeringar släpps…
Jag hoppas innerligt att det kommer ut på sjukvården snart det skulle hjälpa många till ett bättre liv !!

vad gullig du är elisabeth, som delar med dig av tidningsartikeln. för mig har det nog gått för långt i alla fall, det är hopplöst, och blir bara värre hela tiden. Hade man i alla fall haft en engagerad läkare som vill färdigutreda en, så hade allt varit lättare. Men det låter bara : käka tabletter, som tyvärr ger biverkningar, och så åker man långsamt neråt i rutschkanan.
Det bästa skulle vara om man hade en såpass ekonomi, så att man kunde prova alternativ-behandlingar.
Hej Hej
Detta er kanskje något som kan hjelpa… www.vippon.com
Har en selv og den strekker meget godt. Kan verkligen anbefala den.För hela kroppen.
Den går vist att hyra med nu.
Lycka till
Varma tankar åt er alla.
Nåt som jag reagerar över när jag läser inläggen och jämför med hur man gått tillväga i artikeln, är att man tagit sig tid att utreda orsaken till värk/smärta. Bara att få känna att någon engagerar sig och vill hjälpa en, gör att man mår lite bättre. Det är hemskt att läsa hur ni i inläggen här ovanför bara blir hänvisade till tabletter! Fy för sån sjukvård! Inom alternativmedicinen ser man till hela individen, och det är just det som saknas inom den etablerade sjukvården! Ingen hinner bry sig längre. Jag tror också att det kan vara en av orsakerna till det fina resultatet i undersökningen, just att personerna som ingick i den fick känna att sjukvården verkligen engagerade sig i dem personligen.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."