Vad tror ni ?
Jag har hört talas om från många människor att när vi dör,så är vi inte borta såå många år(i bland) från denna jord.Innan vi åter föds igen i en annan människokropp. Vad tror ni om detta? Kan vi födas o bli Djur eller på andra planeter m.m. eller ?
Det är också något jag funderar över, någon sa till mig en gång att man ligger ca 75 år i sin grav och sen föds man igen. Men vad siffran kommer ifrån vet jag inte. Jag tror inte det finns en generell siffra själv.

När man dör, är man död och borta, livsgnistan, anden, blir ett med allt men utan eget medvetande.
Endast ett fåtal, ett mycket litet fåtal, hänger kvar och blir medvetna i efterlivet.
Fler verkar stanna som spöken eftersom de är vilsna stackare som inte kan komma sig vidare in i döden.
Någon reinkarnation har jag inte sett bevis på under hela min verksamma tid "inom det här" utan närmast kommit minnen och annat som lika gärna kan komma sig av att man har nära besök med spöke eller annan avdöding.
Jag tror att vi kan välja det som ger oss de bästa erfarenheterna för att växa som själ och förfinas. Om det är här på jorden eller på en annan planet i nästa liv, det vet vi nog bäst själv när det är dags.
Å ska man födas på jorden igen så måste man ju hitta rätt omständigheter och rätt föräldrar, å det kanske tar lite tid ;)
jag tror att man återföds till något men inte som djur utan som människa vart det vet jag inte kan finnas andra planeter men det troligaste blir nog jorden där man var förut.
Allting är möjligt

Har ni läst boken? Familjer varar för alltid. (Cassandra Eason)