"putt"
Har sett att det ibland står "putt" i någon tråd som uppdaterats, inget annat. Som jag förstått tror jag att det innebär att "någon" tycker att ämnet ska aktualliceras igen. Det jag ställer mig frågande till är att jag inte fattar varför. Vill understryka att jag är inte en van att skriva på forumsidor där de använder den här funktionen så snälla förklara för mig. Blir förvirrad när jag hittar en tråd som "puttats" och så står det inget nytt iden och jag kanske inte alltid kan fatta varför den "puttats". Vem kan "putta" administratören, eller alla eller. Hoppas någon förstår vad jag menar oxå. Fråga gärna annars

Jag håller med om att det ser tråkigt ut när det bara står "Putt" i ett inlägg. Det beror på att den som puttar fram tråden vill ha fler svar oftast. 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trist att hitta 5-10 "puttar" i ett o samma inlägg tycker jag 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Folks ego vill att just deras tråd kommer upp överst igen och fattar inte att anledningen till att det kanske inte blir några fler svar är pga att det är OINTRESSANT.
Hade de vart mitt forum som det puttades på hade jag varnat dom, sen slängt ut dom om det fortsatte. Puttande är ett utmärkt sätt att förstöra trådar och skapa oreda bland inlägg.

#3 Ett puttande,kan väl inte skada,men ser man att det puttats uppåt 10 ggr eller fler,vilket har hänt.Då känner man frustration…Men vi har medlemmar som kanske bär på nytillkommen sorg,eller känner en önskan om stöd och hjälp i personliga frågor,ja då anser åtminstone jag att det inte skadar att putta upp ibland.Sen kan ju Ön:s trådar födas på löpande band emellanåt ,så ens egen fundering,snabbt kommer i skymundan,och då anser jag det helt egalt att putta fram….

Bättre med en "putt" istället för flera ämnen med samma grej. Men nog kan man förklara varför man puttar.
Åså kan ju putt betyda att man blivit putt för att man inte fått svar. Så ange varför så kanske man intresserar sig mer för att engagera sig i annars kanske tråkiga å ointressanta frågor,
SEV
Jag tycker att "putt" ska användas främst av sajtvärden och Medarbetare som kan avgöra vilka trådar som är viktiga nog att puttas upp. Vill man putta upp sin egen tråd så ska man ha nåt viktigt och intressant för andra att skriva. SÅ det inte bara blir "putt".
Sen tycker jag att vissa har väldigt lite tålamod och blir griniga om ingen svarat dom efter en timma eller så. Sånt tycker jag skapar dålig stämning, jag har ingen lust att svara en person som gör så och har faktiskt undvikt trådar där folk är för ego-fixerade.
Så tycker jag!

Å sen ska ni vara tacksamma för att det puttas istället för nya trådar med samma sak. Man hoppar ju över hela ämnet till sista inlägget å kan därför snabbare kassera mera läsande.
Så ni puttirriterade, se det som ett underlättande även för er att det puttas.
SEV 

Är det inte lika egofixerat att tycka andra inte får göra saker som irriterar en själv?
SEV 

#6 Det är en jädrans skillnad på puttande och puttande
Som Zeretki oxå skriver,de trådar där medlemmar har helt frånlyst med tålamod,de undviker man,det skapar endast irritation,och visar faktiskt stort bevis på omognad,

#9 Ja du har så rätt, men man lär sig ganska snart att det bara är att klicka på det ämnet för å "släcka" den å sen klicka vidare, det är ju ite så värst besvärligt.
Börjar man skapa regler för att man inte får "stå på sig" å vilja ha svar på sina frågor så är vi fel ute. Du får tänka att det är det enda denne "puttare" ser som viktigast för tillfället, och omognaden som ev. finns i dessa "puttare" rätar ju ut sig av sig självt då de ser deras puttande inte ger resultat. Alla ska vi ju börja någonstans, å alla är vi barn i början.
Att börja jafsa om å putta inte gör att vi helt tappar ämnet och/eller syftet. Men visst, en del trivs ju med att tjafsa om småsaker då dom inte har annat att komma med.
Å då får vi ju tänka på den personen/personerna, DOM har ju heller inget annat än avståndstagadet till "putteriet" att orda om just då.
Moment 22, hur man än vänder sig så har man röven bakåt. 
SEV

i min värld det jag har fått lära mig av mina tonåringar så när man är "putt" så är man sur,irriterad.
#8 Om det är mig du svarar på, vilket jag antar eftersom det var jag som använde ordet ego-fixerat, så får du gärna skriva vilket inlägg du svarar på. Så jag kan veta om jag ska ta åt mig eller bara ignorera det.
Du kan få tycka att jag är ego-fixerad om jag irriteras av korkade små inlägg med folk som inte har tålamod att vänta i mer än 1 timme på att folk ska svara just dom. Självklart är det egoistiskt. Jag vill gärna spendera min tid bättre än att klicka bort fåniga inlägg som är helt meningslösa för i princip alla. Men jag kanske inte är den enda som tycker så heller…
Jag tycker att "Putt" används på fel sätt många gånger, speciellt trådar som puttas flera gånger i rad men det drabbar ju den som skrivit tråden. Folk som möjligen kanske tänkt svara men behövt tänka lite strutar i att svara helt enkelt.
Man klickar på tråden så att den ska se läst ut och går sedan vidare. Låt dem hållas!
Alltså tror jag att puttivriga tillslut lär sig av misstagen. Putteliputtandet = Få svar….eller hur man nu ska uttrycka det.
Självsanering är väl ett mer kallsinnigt ord men jag säger det ändå med några rosor på kinderna. 
/Hellas

ZERETKI
Klart vi alla andra ska foga oss över att du inte orkar klicka bort fåniga inlägg där folk idogt och intensivt väntar på svar. Självklart ska vi se till att dom som verkligen vill ha svar ska sluta putta sina frågor framåt, zaretki orkar ju inte klicka bort "det hon ser som fånigt eller korkat".
Ego-trippat? Nä inte alls 
SEV
#14 Du läste inte mitt inlägg eftersom då skulle du ha sett att jag själv skrev att det var egoistiskt att tycka som jag gjorde…
Men jag vet ju varför, du är irriterad på mig och kommer härefter att tolka allt jag skriver som du vill. Så det spelar ingen roll att andra också skriver att dom tycker det är irriterande, du kommer att välja att kommentera mitt inlägg.
Jag skrev inte någonstans att jag krävde någon förändring alls. Tråden handlar om att en person ifrågasatte puttande, andra svarade så också jag och det handlar om MIN ÅSIKT.
Inte om vad som ska förändras eller inte. Det är helt upp till Sajtvärd och Medarbetare att bestämma, och hade jag velat bestämma hade jag varit kvar som Medarbetare när jag hade den posten. 

Klart jag väljer att kommentera ditt inlägg, å du visste det? Jag tycker det är artigt att kommentera inlägg ställda direkt till en själv. Så du fick alltså rätt. 
Ja, jag får tycka vad jag vill, lika som alla andra medlemmar får göra, även putta sina (för dom själva) viktiga inlägg. Å dom som tycker det är korkat kan välja att bara klicka för att "släcka" (markera som läst) deras ämnen.
SEV