Söker en term....
Har hoppat in på er sajt via ett annat Ifokusforum och ber ödmjukast om hjälp!
För nåt år sedan fann jag äntligen via ett TV program ett ord för det tillstånd jag befunnt mig i med jämna mellanrum sen jag var liten. Att hitta den engelska termen och googla runt på det ordet och veta att det finns likasannade var skönt. Att det inte4 bara är en konstig återkommande dröm. Nu har jag bara tappat ordet (engelskt) och kan inte besluta mig för om det är meningen att jag inte ska forka mer eller om jag söka djupare.
Snälla här beskriver jag mitt "tillstånd" och hoppas på att någon kanske kan terminologin:
Jag vaknar mitt i natten och vet på en gång att något ont är i rummet, det susar viner och jag kan absolut inte röra en fena. Som i slow motion kommer någon närmare och kryper nästan upp i min säng och det känns som om scenariot pågår i timmar. Har lärt mig att hantera detta genom att slappna av till 100% och blockera det som händer omkring mig och sen göra ett fysiskt jätteryck så att jag "kommer loss".
Är naturligtvis intresserad av ev tips råd, men i första hand vill jag ha namnet på tillståndet.
Tack!
Annika

Du kan läsa mer om det i artikeln Förlamande tillstånd
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja ja ja..det är ordet Sömnparalys jag letat efter! Sleeping paralysis. Har grubblat i månader, och så tog det bara 15 min!
Då var det nog meningen…..

Om du lär dig använda tillståndet kan du göra resor i "mellanvärlden" under dessa attacker.
De flesta blir rädda, för vi är fega varelser av naturen, men det går att träna bort med lite kampvilja och jävlar anamma.
Kvar blir en MYCKET KRAFFULL teknik i drömmande.
Lycka till.
#3 Wow, detta var intressant! För jag har också upplevt liknande ju… Och jag skulle vilja veta mer.
Många här har skrivit om sin rädsla inför att möta spöken och andar. Och du vet det jag berättade om den där kvinnan jag såg… När man blir helt rädd, vad tycker du man ska göra för att komma över det? Är det inte farligt att möta dessa väsen om man känner att dom ÄR farliga eller är rädd för dom?
Ska man helt enkelt stå kvar och bita ihop tills rädslan försvinner?

Man ska ha god hjälp med sig på färden. Alternativt starka skydd i form av talismaner och amuletter.
Man ska veta vad man gör. Man skall ha träning.
Att stå kvar och bita ihop kan faktiskt fungera. Man står sin grund helt enkelt. Gärna med knutna nävar.