Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 295 ggr
mamma74
0

Varför...

går jag på nit på nit? Är man så blåögd att man inte kan "läsa" av om en människa inte är bra för en själv? Som ljuger för en hela tiden. :( Gång på gång händer det, och det med sådana oxå som jag verkligen trott på..

Någon här inne som har goda råd? Kramisar till alla goa människor här inne :)

TantAlma
0

Jag antar att händelsen skall forma dig på något vis. Kanske med tiden lär du dig att känna av och lära av med din intution. Men det är en träningssak. 

Det kan också vara så att händelsen ska sporrar dig själv till att bli en bättre människa. När man ser hur andra beter sig dåligt, funderar man ju över sitt eget.

Jag har själv kännt mig sviken många gånger i mitt liv, jag är känslig och det gör mig extra utsatt. Men jag tror att det endå är viktigt att man inte förlorar hoppet eller slår ner på sig själv. För vad andra gör har inte med en själv att göra. Var och en får stå för sina egna handlingar och tror du på karma. Så låt ödet avgöra straffet. Belöna dig själv med att göra bra saker och saker du tycker om. För det är du värd, fastna inte i sorgen efter sveket. Det gör illa din själ, och då får den lida 2 gånger för en sak. Var rädd om dig…

Kram Alma

SusanneStromstedt
0

Jag tycker det är bra att du tror nåt gott om alla ,även om du sen åker på en nit.Det visar ju bara att du inte har sjunkit till deras nivå.Om det finns flera av dig på vår jord finns det hopp för alla/Kram

shintaida
0

Kära mamma74 

Så har det varit för mig med i mååånga år!

blåögd och - ja, dum, helt enkelt.

Jag gick med i Passagen Dating (tror jag det heter) och fick många oseriösa på halsen. Det var pengar och sex dom ville ha.

Jag blev så trött på det, så jag nästan kräktes.

Ställde in mig på att vara ensam hela livet och satt mest och hånskrattade åt alla förslag.

MEN, så en kväll, PRECIS när jag skulle stänga ner datorn, fick jag se ett foto som "sa" något!!

Jag tänkte att jag provar. Men han ville ha någon från Dalarnas Län *suck*

Jag skrev:

- Hej! Trist att det skulle vara Dalarnas Län, annars inresserad! Kram.

Svar kom tillbaka blixtsnabbt:

- Det finns tåg!!

Det blev ett himla telefonerande, messande och mailande. 12 dagar senare var jag på väg till Dalarna.

Nu är jag sambo med denna underbara man sen ca 2 ½ år tillbaka. Förlovad och så har vi tre marsvin.

Det var ödet som gav mig den chansen.

Så summa summarum:

Strunta i att leta - HAN kommer till Dig när det är dags. Men jag vet också om att det är frustrerande att vänta. 

Lyckan kommer att le mot Dig med, ska Du veta!

Med Ljus och Hjärtekramar // Shintaida

dilba
0

Inte för att det här kommer att trösta dig….

Jag tycker att det är något befriande med blåögda människor, eller kalla dem naiva eller godtrogna om ni vill….

Jag uppskattar dessa människors fantastiska TILLIT till världen och andra människors godhet.

Jag fascineras av hur de om och om igen VILL att alla ska vara så renhjärtade som dem själva.

Personligen kan jag inte se att blåögdhet eller naivitet eller godtrogenhet skulle vara en negativ egenskap. Jag är hellre vän med en människa som någon gång blir besviken på mig för att jag inte levt upp till deras förväntningar än att vara vän med dess motsats. Någon som misstänkliggör mig och inte tror på vad jag säger.

Så ni godtrogna människor, ni är inte dumma, ni har en gåva att vilja se alla från deras bästa sida! Ni har min största respekt!

zeretki
0

Jag håller faktiskt med dilba. Som cyniker och skeptiker jag själv är, så tror jag det är bättre för själen att tro det bästa om folk och istället bli lessen och besviken nån gång än att aldrig tro gott om folk. Glad

Manni
0

Kan bara hålla med föregående talare. Hellre godtrogna, naiva människor som vill se det bästa hos folk än att vara misstänksam mot alla. Det är klart att man går på nitar ibland, men jag tror ändå att man i slutänden vinner på att lita på andra.

mamma74
0

TACK för alla goa svar.. kramisar till er allaSkrattande

TantAlma
0

kram tibax….