Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 545 ggr
miia
0

Nybörjar tarot

Nån som har lite bra tips till mej som vill börja med tarot?

dilba
0

Det tips jag själv fått är att gå till affären och välja en lek som du känner för!!!! Det handlar mer om hur man själv känner för leken än om det är en bra nybörjarlek eller inte.

Vibeka
0

Mitt tips är att köpa en Osho Zen lek att börja med, den läser man av intuitivt och man blir inte distraherad av symboler som stavar,svärd osv.

Lycka till!

Ljus Carina

snowdrop_
0

Jag började med hjälp av en bok. finns säket på akademibokhandeln eller liknade, jag tyckte att det var ett bra sätt att komma igång. Glad

avon
0

Osho zen är en underbar och djup lek. Det var min första lek. Men den är uppbyggd på ett litet annat sett än de flesta tarotlekar. Så jag skulle nog rekommendera en tarotlek som bygger på Rider Waite traditionen till nybörjare. Dessa har 78 kort, indelade i stora och lilla arkanan (med 16 hovkort). Lilla arkanan är i sin tur indelade i fyra sviter som representerar de fyra elementen. Svärd (luft), bägare (vatten), stavar (eld) och mynt (jord).

Naturligtvis ska man tilltalas av bildspråket. Det finns en uppsjö av olika tarotlekar och alla kan nog hitta någon som känns bra. På internet kan man hitta de flesta med bilder på alla eller några kort ur leken.

Lycka till!

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

melia
0

kolla in på healing iFokus där har tarotsanna "kurs" i tarot Glad

2Dark4u
0

Bra tips är att lära sig korten innan, typ vilka som hör till de olika elementen.
Sedan kan det vara en liten fördel att läsa lite Kabbala i och med att många anser att tarot bygger på Kabbalans 10 världar och 22 stigar.
Sedan är det la bara att tuta och köra, blir det fel så är det för att du tolkar korten fel:)