syn i skyn
Så länge jag kan minnas så har det hänt att jag tittat uppåt mot himlen och sett halvgenomskinliga formationer som påminner om dom här fotona på "orber" (som jag inte helt förstår vad det är?), fast ihopklumpade liksom, och ännu oftare liksom vita pyttesmå "ljus" som rör sig nästan som myrornas krig på tv. Jag har aldrig tänkt så mycket på det här, för det har alltid varit så självklart, jag trodde det var något som alla kunde se.
Dom här större formationerna går alltså inte att fästa blicken på någon ängre stund, dom rör sg hela tiden, och det växlar mellan fort och långsamt, uppåt, nedåt och åt sidorna. Alltså oberoende av mina ögon och vart jag tittar.
Anledningen till att jag kom att tänka på det här nu, var att jag igår såg det tydligare än någonsin tidigare. Jag satt på en sten vid en busshållplats i sigtuna, fick syn på en formation bestående av 5 cirklar och jag kan svära på att hela himlen glittrade! det såg ut som att luften var full av iskristaller! Helt vansinnigt och fantastiskt, vad kan det vara jag ser???
Tacksam för idéer!
eller, ja, inte precis myrornas krig, det är fel… mer som mängder av små insekter som far fram och tillbaka (?)
Ja, jag tror att alla ser det och jag har hört att det är döda celler i ögat som liksom färdas omkring. Har ingen aning alls ifall det är trovärdigt eller inte…
verkligen? döda celler? det måste jag kolla upp

Jag förstår vad du menar! Har också sett det fenomenet vid olika tillfällen. Har också märkt att jag kan se detta när jag ställer in ögonen ungefär som man gör när man tittar på en människas aura.
För mig blir det ibland som ett slags ringar som rör sig åt olika håll och ibland som starka ljuspunkter. Vad det än är så är det en häftig upplevelse!
ja, det är verkligen jättevackert! oavsett vad det är. jag tror jag brukar skela när jag ser det… det händer iaf ofta när jag är trött, eller extremt lugn. och bara mot himlen, har aldrig hänt om jag tittar på ett hus eller en skog eller nåt. när har du sett det? vad tror du att det är?
Undrar om det kan vara samma som jag ser. Jag ser det bara i dagsljus. Ser det lättast om jag tittar mot en ljus vägg eller mot fönstret. Då är det som små, små ljuspunkter som liksom kryllar runt huller om buller. Dom är fina att se på. :-) Nån sa en gång att det är energier jag ser. Sen ser jag också i vänster ögonvrå hur det blinkar till ibland, det är nåt annat. Jag tror det kan vara en guide.
#6 Hm..din beskrivning låter som det jag ser …..Har ingen aning vad det är…tänkte bara …Äh…är väl blodtrycket eller nåt *skratt*
vad kul att flera har sett det! andra jag har berättat det för har aldrig sett något sånt och tycker det låter konstigt. man börjar ju undra då
#7 Blodtrycket är nog bra. :-)
#8 Ja då är vi flera om det. :-) Jag har ibland funderat om dom ljuspunkterna är början till nåt som ska komma sen. Att man kommer se mer. Spännande. :-)
Brytningsfel. Förstärks oftast också vid trötthet. Jag ser själv halo-fenomen när jag är på platser där det är både mörkt och ljust. Ljusa saker i mörkret får en halo och en skimrande gloria. Det är bland annat därför jag har svårt för mörkerkörning, de vita markörerna vid vägrenen bländar mig, och än värre om jag får möte.
#2 Jag har oxå så & ser det oftast mot ljus bakgrund. Jag har pratat med min optiker om det, så hon har bett mig hålla koll ifall de blir fler ,mörkare eller ändrar form. Då kan det vara nåt i glaskroppen som kan göra en blind har jag för mig. Det var några år sen vi pratade om det, men det har med ögat att göra iaf :)
som kan göra en blind?? borde jag gå och kolla upp det alltså?