Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettsorg
Läst 714 ggr
kerstinw46
0

VARFÖR

Fick just reda på att en av mina barns kompis hoppat framför ett tåg29 år gammal jätte trevlig o duktig gott om kompisar.Men  har varit deprimerad från o till.Tilll saken hör att hennes pappa tog livet av sig när hon var liten men har fin kontakt med sin mamma o familj.Man undrar ju vad är meningen??? Finns det någon mening eller??? Vad tror ni ??

Celia
0

Jag tror att det finns en mening som vi har väldigt svårt för att ta in. Jag arbetar med sorgen efter min sambos självmord för 2 mån sedan. Sorgen kommer aldrig att försvinna men jag känner att ilskan lättar för varje dag som går.

Jag hoppas att dina barns kompis har lämnat någon form av avsked innan hon valde vägen att gå över. Det är något som kan få alla efterlevande att se det med andra ögon och med tiden verkligen förstå hennes val.

Tröstekramar, Cecilia

Elisabeth-J
0

Fy vad jobbigt! Hon kanske hade det jobbigt inombords och inte hittade någon vär ur det nu. Det är klart att man frågar sig vid såna här tillfällen vad meningen är egentligen. Det har jag också gjort med dom personer som har stått mig nära som har gått bort på obehagliga sätt. Flera av dom var dessutom unga personer med livet framför sig. Jag tror ju att allt har en mening men det är svårt ibland att se det, det tar tid många gånger. Många tankar och kramar till dig och alla berörda!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kerstinw46
0

Tack för de värmande orden

MOTHERS_LOVE
0

Ja,om man ser bakåt i sitt liv o i andras liv.Då kan man oftast (iblnd så får man aldrig svar på det i detta liv innan man dör o ibland så kan man få direkt svar på varför det o det måste hända o ske) se Varför änn del saker måste hända. Min mor sa :Allt som händer o sker är en särskild mening med här i livet.__Hela livet är som ett pusssel,där varge pusselbit måste passa in.O vi människor o allt annat som lever o finns här på jorden,är liksom olika pusselbitar som måste passa inn för att stämma in med hela pusslet.(livet)

[Angel88]
0

jag tror inte på att man dör, utan att man antingen föds på nytt eller blir något annat, tex en skydds ängell eller något annat..

beklagar sorgen

TantAlma
0

Vad tragiskt, beklagar sorgen. Tror att vissa aldrig kommer över att förlora sin förälder hur mycket en den andra gör för en.

Erika-A
0

Beklagar verkligen! Ledsen 29 år? Svårt att se meningen med det men en vacker dag kanske man får sin förklaring?!

Stravaganza
0

Min kompis har upprepade gånger försökt att ta sitt liv…

zeretki
0

Jag tror att bara den som tar livet av sig kan veta varför och ibland kanske man själv inte ens vet varför man vill dö?

När jag ville dö så ville jag egentligen att all smärta och alla problem skulle försvinna och jag kände inte att jag hade makt att förändra mitt eget liv. Därför såg jag bara en utväg och det var att göra slut på allt.

Problemet är, att jag än idag inte vet hur man hjälper någon annan att ta sig igenom det. Det finns inte många ord som hjälper när man mår så dåligt oavsett hur mycket man älskar någon.

Stravaganza
0

Det finns det visst.

TantAlma
0

Vet du Stravaganza, Zeretki har rätt. Om man själv har försökt så vet man….Om man kommit till insikt med orsaken.

Men jag tycker du ska tala om för din kompis hur mycket hon/han betyder för dig och hur mycket det skulle såra dig om hon/han tog livet av sig. Hur taskigt det skulle vara att lämna dig ensam kvar.

Det gjorde mina kompisar med mig och skammen jag kände att vakna upp och se min mamma i ögonen efteråt den var inte och leka med. Få henne/ honom att hitta någon som kan ge henne / honom redskapen att ta sig igenom det svåra och tunga. För det går.. så länge man inte fyller på och gör sig själv illa. Man kanske behöver gå på mediciner ett tag för att slippa känna, men får man rätt redskap så går det. 

Idag skulle jag inte komma på tanken att utsätta mina nära och kära för den sorgen medvetet.

Elisabeth-J
0

Det är så tragiskt när unga människor tar livet av sig eller dör på annat sätt, man tycker ju att dom har så mycket kvar att leva för men jag tror ändå att allt har en mening men jag vet också hur svårt det är ibland att se den meningen, hur medial man är är. Det har hänt ett par riktigt tragiska dödfall med unga personer i min närhet och trots att dom snart efteråt har kommit och berättat och visat så underbara saker för mig så finns ju också den mänskliga och jordiska sorgen där det kan vara svårt att förstå. I ett fall har jag fortfarande otroligt svårt att förstå meningen med det tragiska och hemska sätt den personen fick dö av. I hjärtat vet jag, i mitt andliga jag men i tanken, i mitt jordiska jag förstår jag det inte.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus