Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 701 ggr
Morsan1
0

Fånig fråga igen.....

Ja nu kommer en fånig fråga igen från mig:

OM jag skulle vilja ta kontakt med min guide så kan jag ju inte göra det när jag är ensam för då är jag för rädd. Men jag kanske kan göra det i sängen när Uffe somnat. Annars kommer han tro att jag tappat förståndet fullständigt.

Frågan är: Kan jag hålla Uffe i handen för att jag är rädd eller kommer jag få kontakt med hans guide då eller vad han nu omger sig med för troll?

"Liksom en störande frekvens…" Generad

Åsa

Elisabeth-J
0

Om du är rädd så gör det gärna med någon som du känner förtroende för :) Att hålla din man i handen, ja det kan hända att du får uppleva hans guider, andar och troll då :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tuva-Lena
0

Du är för rolig morsan! :) samtidigt som du är rädd, så är du för nyfiken för att låta bli, eller hur..? Känner så väl igen det där! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Morsan1
0

Ja jag är hopplös! Håller på att bli galen på mig själv just nu!!

Tuva-Lena
0

Jag tycker ändå att det är starkt av dig att våga erkänna det här, och när du väl har gjort det så är du en bra bit på väg. Skall nog fixa sig till slut..

Som jag uppfattat inläggen här i forumet så är vi inte så många som inte "får kontakt". Dom jag känner till är dig, Brokenfether och bybo + lilla jag då förstås. Vi kanske ska bilda en egen klubb?! "Rädd-för-andar-fast-nyfiken-ändå-klubben"! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

**#4 Jag går motvilligt med i denna klubben,för jag vill hellre va med i den andraSkrikandes…fast vi har kanske större chans att få kontakt om vi går samman…Fundersam Vi kan bli dom nya fyra "Förhäxade" men får döpa om det till "Oförhäxade" va sägs…Skrattande
**

Bybo
0

Hahahaa….Kram på er….

bjarvamor
0

Va bra att du tog upp det här problemet. Jag skulle också behöva en mentor som hjälper mig när jag "sticker iväg"! Jag har mediterat säkert under 12-14 år och de senaste gångerna när jag mediterade åkte jag iväg med en rasande fart ut i univerum.

Det var som en kraft som skickade iväg mig fortare än en raket. Första gången hamnade jag bakom ryggen på en indian! Jag såg hans vackert dekorerade ok med pårlbroderier i så vackra färger. Jag blev så rädd, inte för resan men för farten som jag inte kan kontrollera.

Därför har jag inte vågat gå in i en djupare Meditation de senaste åren. Saknar den och skulle vilja fortsätta med mina resor under mer kontrollerade former. Fick till svar en gång av ett medium att jag måste jorda mig, men det hjälpte inte! Kanske finns det någon annan här på ÖN som har samma problem?

enba
0

Här är en till som inte får kontakt (vad jag vet  i a f). Somnar ofta som en liten gris till Kristina Wennergrens väna röst. Vad gör man?

Morsan1
0

Jag är så rädd att  inte "komma tillbaka" om jag nu skulle lyckas att meditera, möta guiden osv..

Thinka
0

#9 Du kommer tillbaka Morsan1 !

drutten53
0

men morsan…om du inte kommer tillbaka..så kommer vi roandes med vikingabåten…men vännen nog hittar du alltid tillbaks ska du se..det är ju bara att ropa på en fe…hi hi…kram på dig vännen

kajanus
0

jag kan oxå gå med i klubben, knner av energier ,vet när ngn är hos mig men blir rädd, har försökt kontakta min guide men fegar ut……kram

MIRJAMI
0

Jag är gärna med i klubben så kan ni hjälpa och lära mig mera om guiden m.m. Jag är verkligen nybörjare, jag har ju bara sett spöken och känt på mig saker som ska hända i förväg. Jag läser här med stort intresse.

melia
0

haha morsan du är så go Glad

jag är precis som du så jag har ju inga bra råd att komma med Glad

jag törs inte meditera för jag är rädd att inte komma tillbaka och jag är livrädd för vad andarna ska göra med mig under tiden Fundersam

TantAlma
0

*Jag gillar fåniga frågor , för det ger mig chansen att ställa fler , Fortsätt med det. Flört

Jag har hållt min man i handen när jag känt att jag haft besök och blivit lite rädd. Rädslan har försvunnit mer och mer när man håller på. Men plösligt ljud skrämmer ju vem som helst.

Men nu stör det mig inte längre att mina "gäster" sitter, står eller går  i vardagsrummet när jag ska sova. ( intill sovrummet) Bara de inte stör eller skrämmer mig. De får ju gärna kontakta mig dag tid. Eller när jag är upplag för en pratstund. :-)

2Dark4u
0

Förstår att det kan kännas obehaglit, lockande och skrämmande på samma gång att ta kontakt med sin guide, men det är definitivt inte farligt, för den är där för att hjälpa och inte stjälpa.

Du har genom hela livet olika guider, de är där för att hålla dig i handen, hjälpa dig i olika situationer osv osv.

En guide kan vara din gamla mormor, eller någon helt utomstående, kan vara allt från en ängel till en demon, men de har en gemensam nämnare, nämligen att hjälpa DIG och ingen annan:)

Bybo
0

Nå morsan…Vill du bli hjälpt av en demon? ;-)