Spöknatten
Expressens reporter Ingvar Hedlund besökte Österbybruks Herrgård. Efter besöket har han börjat tveka, finns det verkligen spöken?
Läs mer här: http://www.expressen.se/nyheter/1.853352/spoknatten
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Är det någon som känner för att åka dit och övernatta! 
Elisabeth
Oj! I mina hemtrakter!!! Ska läsa genast :-)
Japp, det skulle jag gärna göra ( med sällskap) trots att jag bor nära….:-D

#3 Då kan vi kanske göra det tillsammans nån gång?! Kanske fler som är intresserade?
Elisabeth
#4 Ja, det är ju en supertrevlig idé…Och då är du/ni välkomna att besöka mitt hem också…finns lite "pöken" där med :-)

#5 Spännande!!! Då blir det mycket spökjakt 
Elisabeth
#6 Ja!!! Kul!! Välkommen ;-) Fast det e du ju hur det e ändå….

#7 Tack vännen! 
Elisabeth

Hua - kan säga att jag alltid kännt mig iakttagen där uppe! Ett supermysigt ställe men jag tror ni kommer få sällskap =) Men varken av mig eller min häst kan jag säga. Min gamla häst "såg spöken" där och hon var aldrig lättskrämd och nipprig i vanliga fall…
Nämen. Å, så spännande!!!
Varför ligger allt sånt så långt ifrån mig?!! *snyft*

#10 Du får resa runt på Sverige-semster 
Elisabeth
Ja, det hade vat skoj… Bara resa runt och stanna till på olika ställen där man åker förbi =0)
Var ju på Öland i somras… I lite borgar osv, det var spännande!!

jag är lite rädd för spöken… iaf när de bara kommer sådär, det är skillnad när man är beredd tycker jag *fniss*
CarolineO jag tror det är så enkelt att det är du som bor för långt bort från allt o inte tvärtom 
#13 Ja, man kanske skulle flytta *s*

Jag pratade med en god vän som är uppvuxen i Österbybruk och hon har också upplevt påhälsningar när hon varit på herrgården. Spännande!!
Ojoj, jag tycker det är sååå häftigt med spöken och så :) Jag blir helt galen och känner hur det pirrar i kroppen när jag tror att jag har sett ett spöke eller något. Bara för det måste jag tillägga en sak som jag och mina kompisar är och har varit med om. Vi har en svart "spöhäst" som följer oss. Det är riktigt läskigt :D
Men jag ska genast gå och höra med mina "spökvänner" (riktiga polare) om vi kan åka dit ;)

Kommer ju från Uppsala/Östhammar från början, känner till herrgårn… JAG HÄNGER PÅ!!
Kramar till alla
Var ligger Österbybruk? Är det långt från Linköping? Det skulle ju vara roligt att åka till ett spökhus. :-)

För långt bort för min del.Annars gärna!
Jättehäftigt, men då vill jag ha sällskap av dig Elisabeth, eller EwaKristina, eller någon annan cool spöktämjare! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#4 ooooooooooooo aldrig i livet
ni är ju inte riktigt kloka

Jag är iallafall intresserad att åka dit :D

Och jag med.Älskar såna ställen!!
Hehe :) Säkert vill min/a polare åka med också :D

#18# Ligger "några" mil från Uppsala, en jättefin bruksort, känd för sin eldfest och spelmansstämma
Oh vad häftigt :D

#26 hördu linnea, österbybruk ligger ju nära tierp!! Vi drar dit vet jag!!!! :D vill vara med om nåt coolt!
Aha :D Drar nu i helgen! XD
Det finns spöken i Eskilstuna i Sundbyholm och min mamma har hört i källaren en röst men det var ingen där.

#28 Men inte nu i helgen! Har lovat bor tmig redan zD men kaaaanske nästan helg ändå? (v42)
#30 Okejj :P Vi får försöka passa in det ^^

#31 Haha! Vi gör så… hopppas den andra muppen kan följa med då också… hon kanske inte vågar, och använder hästarna som ursäkt! ;)
#32 Jo visst :P Men då tvingar vi henne XD Men nu ska jag dra och foova :P Vi syns imorn vid lunch, söss gött ^^
[P.S Ashtar titta in i min tråd "Bort med sakerna" imorn i skolan. För det är bilder jag har gjort om XD D.S.]

#33 okdoki kantarell! ;D ja, hon har inget val! Mohahahah! ögonkontakt imorrn! Dröm så sött nu (om Lejon,hyenor och kaskelotter till föräldrar!) *asg*
#34 Ja, hon har inge val. Jag ha henne öga för öga nu, och om hon inte vill släpar vi henne, eller packar ner i en väska eller något. ^^

Jopp, det håller jag med om! hon får ta och sköta sig och följa med snällt, för annars kommer hon ju inte kunna vara rädd överhuvudtaget!

Jag är helt klart intresserad av o åka med Elisabeth!Men när?o.s.v
Jag är också intresserad, som jag nu har sagt många gånger XD

HAHA VILKEN JÄVLA MES, jag hade klarat att sova där
Vem är mes?

jag vill jag vill jag vill..åk int utan mej *L*

Jag är mesen såklart ^^ Och det står jag för *stolt*
Jag är rädd för att gå på sådant ja, men ändå så gillar jag att varar rädd. Bara det finns något jag kan gömma mig i så är jag nöjder ^^
vad spännande skulle gääärna vilja hänga på men det är så långt att åka*suck*
#42 XD Ja göm dig du… vart? XD Bakom mig och Ashtar kan du ju inte bo, huh? XD Okej, några minuter kan du bo där :P

Jag har varit där flera gånger på bla spökvandring det är bara trevligt där.Jag bo ju nära och inte skulle jag vara rädd att sova där inte.Jag tror om man är snäll så är det bara snälla spöken.Finns det elaka spöken??
Okej. Får man se spöken? Har du sett spöken varje gång?
Jag vet faktiskt inte om det finns elaka spöken, kanske som skrämmer än, men de kan inte göra människor illa fysiskt, möjlig psykiskt *mwoohahaha - elakt skratt* XD

Skulle gärna följa med men jag är 11 år bara :(

Ja följer gärna med ;)
Jag vill, när åker vi?
Inte en aning ^^

Har ofta svårt med hundvakt och det är ju en bit för mig att köra, annars låter det spännande. Får se om det finns spökslott här nere - har hört något om att det springer en huvudlös man på Häckeberga slott men jag har då aldrig sett honom när jag kör förbi dagligen ;)

#51 Finns ju alltid tåg ju ;)

#52 - har de hundvakt där 

#53 inte va ja hört iaf men du kan ju alltid fråga ;)
Hej! Skulle jätte gärna hänga med på något ställe där det spööööökar, men då för vi vara flera stycken så kan man prata om spöken och sånt ochså. Jag tänkte faktist att man skulle kunna samla ihop ett gäng till våren och åka till lite olika platser. Jag vet att det finns någonslags spökvandring här i Göteborg, men har alldrig varit där. Jag har även hört från en komppis att det skulle finnas ett hotell i Munkedal (Bohuslän) där det ska spöka men vet inte om det stämmer.
OM det skulle bli en övernattning i Österby, så skulle jag kunna bidra med nån säng hos mig…..ja, om det behövs dagen innan eller efter……