Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomar
Läst 861 ggr
Godisnalle_
0

Deja vu?

Hejsan!!

Jag är 14 år och jag har upplevt många många gånger att jag drömt någonting och sedan ca 1 vecka efter har det hänt, tex drömmde jag för några år sedan att jag var hos min kompis och dom skulle lägga ny mark och vi lekte på stenarna som låg i högar, jag skulle över till den andra högen och kände på mitt att något var fel och jag visste att det hade hänt innan, endå envis som man är går över till den andra högen på ett konstigt vis och Boom ramlade jag och skar upp vänster öra och blodet bara forsade ner..

Detta är bara 1 av flera hundra gånger, Det händer också att samma sak upprepar sig, och jag får sådan fruktansvärd huvudvärk och allt bara flashar till i huvudet precis innan jag skriker till mamma eller någon annan; detta har hänt förrut!!

Detta måste ju endå vara något övernaturligt, Har det hänt någon annan

bjarvamor
0

Hel lilla Godisnalle.

Ja, det har hänt mig många gånger och särskilt när jag var i din ålder. En speciell händelse som inträffade när jag var 20 år och hade flyttat till Göteborg för att gå i reklamskola. Jag skulle följa en klasskompis upp till Chalmers där vi skulle möta hennes pojkvän. Vi tog en genväg dit och jag hade aldrig varit där. Plötsligt kände jag igen platsen och tvärstannade och sa att jag hade gått den genvägen många gånger tidigare i mitt liv.

Godisnalle_
0

har det slutat eller fortsätter det? Eftersom att jag får så ont i huvudet vill jag ju inte att det ska fortsätta

Jennie104
0

Hej

Det har hänt mej massa gånger.

Som en gång:

Jag satt vid bordet och såg på min bror Fredrik och så tänkte jag : Detta har hänt förr

Happyspirit
0

Oj, ja mig har det hänt många gånger. Nu var det länge sen i och för sig. Och om jag tänker efter så var det nog vanligare när jag var ung faktiskt. *Funderar* undrar om det beror på nåt.

Kram Anki

Elden
0

Det var vanligare för mig förr också… kanske har man blivit för vuxen och tråkig numera. Men nån gång per år sker det. Förvarningar har jag oftare dock!

Hade aldrigproblem med värk i samband med dom så jag kan tyvärr inte svara på din undran där.

Zelma
0

Det har hänt mig också, flera gånger. Speciellt i tonåren, man är mer känslig då enligt vad jag förstått.

För mig hände det senast för två veckor sedan. Jag är ansvarig för en datautbildning och mitt i en lektion, så upplever jag att jag faktiskt varit där förr med samma människor och samma lokal och samma syfte. Fast det var min första lektion och aldrig hållit i utbildningen förr.

Jag upplever att det känns som att saker faller på plats, när det händer. För mig är det en bekräftelse att jag är "på rätt väg" i min livsresa. Det är häftigt!

Free_spirit
0

jag har också upplevt att detta "har hänt" fast det aldrig har gjort det, men det är inte alltid som jag ser det som om jag är på rätt väg på min livsresa, jag har ett par gånger kunnat ändra det som komma skall, för jag har ev vetat hur en person ska reagera på nått visst och då agerat annorlunda (för jag då "vet" redan hur den personen skulle reagerat, har sett det i en dröm eller så är det som allt spelas upp i huvudet innan).Ibland har jag sett hur en viss sak ska "hända", men när jag känner igen scenen så har jag gått därifrån. Men det har tyvärr funnits de gånger jag har blivit så förvånad och överumplad så jag inte har kunnat reagerat annorlunda och ett par av de gångerna sörjer jag än idag…Gråter…men samtidigt vet jag inte med säkerhet om det hade hjälpt att jag agerat annorlunda vid de tillfällena, men tänk om det hade det…

Theres
0

Vissa sånna dèja vú känslorär bara att hjärnan reagerar långsamt har jag hört… så man upplever det efter att man upplever det :S

aja… jag är iallafall säker på att när jag får en dèja vú så har jag varit med om det innan :D

golf.ifokus.se

Jennie104
0

OMG idag hände det mej :

jag satt och rita en gubbe och så kom jag på DETTA HAR HÄNT FÖRR :/

Jennie104
0

Puttis

Heiskanen
0

MAssor med gånger. :D

Marster
0

deja vu beror ju på att ögonen skikar dubbla singnalre till hjärnan. :D tror forskare :D jag har också varigt med om det men jag tror någ på forskarna :D