Min lilla flicka
Sörjer sin först hamster, som hette Kessie.
Finns det någon som kan ge mig några ord för att lindra hennes sorg?
De orden som jag inte ser… ?
Tacksam
Alma
Försökte lägga upp en bild men den syns inte, ramla den bort?

Hur gammal är hon? Är hon yngre än 11 kanske man kan säga att hamstern har det bra där han är nu, att han leker tillsammans med alla andra små djuren.

Kan inte finna orden just nu,men jag tänker på din lilla tös,som kanske upplever sin första sorg nu.I ljus,Ewa
min dotter är 7 år.
Får fortfarande inte in bilden fast det har funkar bra förut? är det något som strular på sajten? Eller ?? något annat. ;-)
Hamstern dog i november 2005. Men sorgen har kommit upp på ytan igen. Jag har sagt att hon är med sin mamma ,pappa syskon och kusiner i hamster himlen.

Jaha, trodde det hänt nyligen.. Vet tyvärr inte om man kan säga så mycket.. Ge henne massa uppmärksamhet och hitta på något med henne så hon får annat att tänka på. Skickar kramar till er båda.
Jag inbillar mig själv och säger också till andra, att djuren kommer till
Regnbågslandet,
där dom har det kul, får äta gott, leka mycket och vara friska!!
Alla mina kaniner är där och skuttar och har det bra tills det är dags för matte att komma till dom och kela med dom.
Det är min tröst, för att inte gråta ihjäl mig över mina älskade djur!! TROTS att jag är så gammal!
Är det ett barn jag pratar med, så målar jag ut hur dom kan ha det, vad dom leker osv. Barnen lyser upp i sin sorg. Och jag med.
Med Ljus och Hjärtekramar // Shintaida
Min dotter tackar för kramarna och gillade regnbågslandet 
Tack för alla vänlighet!
Alma

åh mitt första egna djur som också var en hamster dog när jag var 7 och jag blev helt förskrossad men jag insåg att hon har det bra i trappalanda där hon är nu
Vi hade alltid små cermonier när mina barn var små och jag skulle nog vid ett sådant här tillfälle faktiskt försöka ha en liten högtidlig cermoni.
Blomma vid graven, en liten sång (mina ungar valde alltid den finaste de visste, ibland var det Idas sommarvisa men det kunde lika gärna ha varit en POP låt.
Man sjunger alltså, säger några väl valda ord, kanske pratar lite med hamstern och sedan avslutar det hela.
Som alltid när det gäller sorg så kommer sorgen ibland fram och det är viktigt att den får komma fram, kramas och låt henne vara ledsen men inte i ensamhet.
Jag tror inte så mycket på att "skynda på" ledsamheten för att så snabbt som möjligt vara glad igen utan låt det ta tid bara.
//Hellas