Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 817 ggr
auraman
0

kommer inte ner

kommer med en lite konstig fråga , men när jag mediterar så känns det som om jag inte kommer ner i meditaionen utan är lika klarvaken och medveten som om jag inte hade mediterat.försöker att slappna av och bara vara där och andas lugnt och njuta  ….  ok  avslappnat och skönt men inte så djupt     typ  HJÄLP  !!    :)

Brokenfether
0

**Har samma problem….skitsvårt!Skrikandes
**

auraman
0

nån som mediterat länge kanske kan ge en beskrivning på hur och vad dom gör  ???  :)

Carina.S
0

Kan inte beskriva denna känsla i ord då jag hamnar i riktig djup meditation…men jag kan försöka…Man liksom svävar iväg ifrån kroppen, in i en härlig stämning som känns som att man blir så lätt  på nåt lustigt vis, men ändå är man närvarande och ändå inte.. Konsten är ju att stänga av sitt tänkande och skicka iväg tankarna som pockar på, ut i ett rör så de åker bort. men man får träna länge. Det fick då jag göra. I början så använde ja gmig av meditationsskivor av diverse sorter, men nu klarar jag mig utan. kan även ha kreativa meditationer då jag pysslar med nåt, eller är ute på promenad…

auraman
0

ok det är bara att träna då, lite otålig jag tyvärr, men njuter av upplevelserna. har kört iris skiva några ggr och träfat både mor och farföräldrar på andra sidan

Carina.S
0

#4 Ja men de tär väl en bra början i a f Glad Ja, konsten i det hela är just att ha tålamod, och öva öva öva,,,Det kommer , jag lovar!!

Elisabeth-J
0

#4 Tålamod och träning är receptet Kyss

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tuva-Lena
0

När jag mediterar så är jag helt medveten om omgivningen. Alla ljud m m hör jag, tankar kan komma och gå. Men det är just dom som du bara skall låta "passera". Fäst dig inte vid ljuden eller tankarna som dyker upp, utan låt dem bara komma och försvinna. Til slut så kommer då avslappningen för hjärnan har fått kopplat av, genom att du inte medvetet försöker påverka vare sig tankar eller bilder som du förnimmer medan du mediterar. Så lärde jag mig meditera, och då var det TM jag började med. TM betyder transcendental Meditation, poppis på 70-talet. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

bjarvamor
0

Så här lärde jag mig att börja meditera! Låt inget distrahera dig. Var helst ensam hemma. Stäng av telefonen. Ligg ner eller sitt bekvämt.

Börja räkna baklänges från 200 och gå ner till 0, utan att tänka på något annat än att räkna. Så fort du kommer på dig själv med att tänka på annat så måste du börja om från början igen.

Du kommer inte att lyckas de första gångerna. Det tar ungefär en och en halv till två månader att lära sig det, om du tränar varje dag. När du kan det så börjar du räkna från 50 och neråt, till 0. Efter några gånger så räknar du ner från 10.

Nu börjar du fokusera på hur du du slappnar av i hela kroppen. Börja med ögen, mun osv. Axlar armar fingrar och gå igenom hela kroppen. När du kommer till tårna så ska du känna att du liksom flyter och du kan känna hur blodet flyter i dina ådror, de liksom pirrar eller kittlar på nåt sätt!

Den här metoden kallas för Alfametoden och när du lärt dig den här grunden så kan du "BÖRJA" meditera. Det finns många andra sätt att lära sig, men den här är ett väldigt bra sätt att börja på tycker  jag. Du kommer att bli förvånad när du ser vad som händer i och med din kropp kan jag lova dig! Bara positivt!

auraman
0

det låter som en vettig ide . då tränar man kanske sina sinnen att släppa taget om omgivningen

bjarvamor
0

Just precis! Du tränar dig också att focusera och att hålla fast ditt focus!

Brokenfether
0

**Se där ja,det kanske funkar för mig då oxå..om jag inte har somnat runt 87 eller nåt..Fot i munnnen ska testa det…Skrattande
**

auraman
0

vi får testa broken  :)   tack för tipset bjarvamor

Brokenfether
0

**#12 Jupp,det tycker jag absolut…du börjar och sen berättar du det för mig…Fundersam..jo,så tycker jag det blir bra…Skrattande
**