En stilla undran...
Jag håller på nu att läsa boken "The Secret", och nånstans så börjar jag att fundera över mitt i alltihopa: Var kommer ens egen skrivna livsplan in i alltihopa??? För om det nu är så enkelt att bara ställa in sig på denna "önskan" och förväntningar på framtida lycka och harmoni inom alla möjliga områden, varför skriver man då sin livsplan innan man går ner i jordelivet över allt som man ska lära sig?? T ex enligt en del medium, så kan man ju ha "valt" temat ekonomisk fattigdom, eller sjukdom just för att man skall lära sig något. Gills inte denna livsplan då som man redan skrivit- om man nu bara kan tänka bort och önska sig en massa pengar eller god hälsa ??? Vart tar själva "läxan" och lärdommen vägen då, om vi bara önskar, och så blir det serverat allting i frid och fröjd?? Hoppas ni förstår min fråga rätt här..
Inget fel i Positivt tänkande, men ibland så har jag upplevt att jag varit totalt inställd på att vissa saker bara ska gå käpprätt åt hellskotta, för att sen när jag står med facit i hand- så har det gått hur kanonbra som helst!! Likaväl som det kan bli tvärt om, så vart kommer lagen attraktion in här??? Hjälp mig förstå här , för just nu fattar jag inte hur detta kan hänga ihop???? Men för det är boken väldigt givande 
Jag har inte läst boken! Men jag tänker på det där med att välja livsplan rätt ofta, jag har svårt att ta till mig det som sanning. Jag tänker mig att det kannke inte är ett eget val, vilken plan man ska genomleva denna gång?!?
Äh jag vet inte….men jag tror att alla sådana sanningar om attraktion osv är sanningar med modifikationer, så fort det är fler än en människa inblandade i ett händelseförlopp så är det ju flera människors attraktion som påverkar….
Jag kanske ska läsa den där boken innan jag uttalar mig, men tro på det du tycker är bra i boken, ta till dig det som passar dig, och glöm resten ! kramar dilba

Har sänt PM till dig *ler*
Jaaa, Carina.S
DÄR gav Du mig något att fundera över! Håller också på att läsa boken….hmmmm….
Med Ljus // Shintaida
Jag hoppas nu att ni inte tror att jag själv är negativ angående boken, för jag håller fullständigt med om det som skrivs där, att det man ger ut får man tillbaka!! MEN, vart tar "Det man ger ut får man tillbaka"- de ggr som man kännt sig oerhört negativ till nåt man ska göra, och så går det som en dans?? Eller tvärs om- att man går in för nåt med hull och hår, man är bara sååååå positiv- och så blir det bara kattskit av allt!! Jag greppar bara inte varför det inte är så JÄMT att det man ger ut får man tillbaka…Nån som kanske vet???
#1 dilba du har så rätt i det du säger om andra människors inblandade attraktioner oxå…Helt klart är det så ju..

Vi kan ju inte veta vad vi har bestämt att lära oss i detta liv. Hela världen lär ju aldrig läsa denna bok. Kanske vi som läser den nu, bestämde detta innan vi gick in i detta liv ;) En sak vet vi i alla fall av erfarenhet, och det är att många som läser den aldrig kommer att använda sig av metoden (av olika anledningar).

jaha..nu fick min lilla hjärna något att fundera över….har läst och hört att man har skrivit sin egen livsplan..har ej läs boken du nämner..men fy varför skrev jag så om mig och varför skulle jag själv vilja drabbas av sorg och besvikelser i mitt liv som jag har gått igenom..tror inte att jag var så egotrippad att jag ville mig så illa…tror ni inte det kan va..att gud har skrivit alla dessa planer..och man bara fick en..eller bara välja en ur högen…måste nu fundera stark på detta…varför varför ville jag mig själv illa…kram kram på er där ute i den kalla höstkväll som nu börjar komma
Jag heller inte läst den, men funderar på det.
Är det inte så, att när man är mitt uppe i en svårighet så har man väldigt svårt att se nyttan och lärdomarna i det, men när det gått en tid och man fått distans till det som hänt, så ser man ofta i backspegeln vad man valde och gjorde. Jag skulle inte vilja vara utan en enda av mina svårigheter som jag har upplevt, för då skulle inte jag vara den jag är idag. Jag har inte läst boken som ni skriver om, men jag förstår tanken om en livsplan. För mig är den livsplanen det samma som min ultimata väg genom livet, att jag förvaltar mina dagar på jorden på ett bra sätt och att jag lever så att jag befinner mig på rätt plats vid rätt tid. I flödet helt enkelt!

jag har tittat på filmen, det känns som det är lite konstigt.. att man kan få sina drömmar uppfyllda. men det skulle vara roligt om det fungerade. 
Klokt sagt!! Instämmer helt och fullt…..

#7 Drutten jag tror inte att det handlar om att göra sig själv illa-egentligen.
Vi ska lära oss-måste lära oss om vi vill utvecklas och gå vidare.Jag tror ju mer vi går igenom ju högre andliga blir vi….vissa går igenom livet spikrakt,får allt serverat på silverbricka.Vi andra måste kämpa för att överleva,kämpa för våra barn -ja för allt vi har runt oss.Det är väl klart att vi inte vill göra oss illa.Vi hade väl inte valt att våra barn dör före oss i så fall.-Det är ju det hemskaste som kan hända…..det har jag alltid tyckt och tycker fortfarande.Jag tror att vi kommer att få alla svar så småningom..Jag tror inte man kan lägga ut en önskan i Universum-det som ska ske sker ändå enligt vår plan.Vissa saker tror jag man kan påverka men inte dom stora bitarna…många kramar från din kompis/galdra
Fast om man lär sig att hantera de problem och konflikter och hemskheter som händer i livet så HAR man ju lärt sig en läxa? Det betyder inte att saker inte kommer att hända igen eller nya hemskheter kommer att hända.
Det är en del av livet, att man sårar andra och blir sårad. Saker händer helt enkelt.
Men HUR man hanterar det, där kan man göra en skillnad.
Jag tvivlar STARKT på att lagen om attraktion leder till att något negativt aldrig mer kan hända. Tror inte det är möjligt och jag tror det är att missuppfatta det hela…
Däremot så kan man ändra sin inställning till vad som händer. Man får verktyg att ta sig igenom sorg och ilska och besvikelse. Man kan dra positiva saker till sig, men till en viss gräns tror jag. Allt i livet kan man inte styra själv, det är jag övertygad om.
#13 Det är inte hur man har det, utan hur man tar det, alltså!
#14 Jag tror att det handlar om hur man känner inom sig, JA.
Jag har mött människor som haft många problem och olyckor i livet MEN dom låter det itne hindra dom i livet utan dom blir starkare av det.
Det tror jag är något som åtminstone JAG bör och ska lära mig i livet. Det blir lättare att leva om man ser livet som en gåva och inte som ett straff. Det ligger inom oss, tror jag.

ja du galdra..vissa saker kan man påverka..det är så sant…för jag tror ju inte att jag ville att mitt liv skulle bli så här…först i 7 -årsålder fick jag psoriasis..sen 15 år astma..sen under tiden atrit..nu diabetes… sen förlora mitt barn..sen min mor..har en sjuk far i ALZ…men som du skrev..vissa får allt på silverfat…men jag klagar inte ändå.. jag kan inte gräva ner mig för det…för då blir jag ännu sjukare..man får göra livet till det bättre…minnas och älska dom som är borta..och älska dom man har kvar,,men vi som inte har fått livet på silverfat..kanske gud anser att vi är dom starkaste…sen oxå får man vara glad över dom nya vänner man träffar…men dom är få…men du är en vän ska du veta..tack galdra att jag fann dig…men funderar på VARFÖR…
sänder dig en vänskapsblomma oxh samtidigt tänder jag ett ljus för våra barn som har lämnat oss…kram