Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1016 ggr
TopasPearl
0

OT tillåtna samtal

Är det någon här som vet hur man kan fixa tillåtna samtal(inkommande) på fast telefoni?

Som t ex om jag inte vill att vissa företag eller personer ska ringa till min vanliga hemtelefon, så kan jag spärra så försäljare och vissa personer inte kan ringa till min hemtelefon?

KamillaB
0

Man kan ringa NIX så blir man av med försäljarna.. Kan inte numret men kolla på eniro.se

Elisabeth-J
0

Man kan spärra såna samtal, här finns en länk där du kan läsa om hur du ska göra.

http://www.nix.nu/Sparr%20i%20NIX-Telefon/

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0

du har något som hetter….NIX….020-277000…detta är fär företag och försäljare…..personer i allmenhet..vet jag inte…kanske du får skaffa en nummerpresantör…då ser du vem som ringer innan du svarar….annars får du byta nummer…och ha hemligt..som du säger till telia tex..eller vilken du nu har som opratör..kram

Morrhoppan
0

Jag har nixspärrat min telefon. Det funkar, men företag som du varit kund hos tidigare får kontakta dig ändå, så du blir nog inte av med alla samtal, men många.

TopasPearl
0

#3 Jag har redan nummerpresentatör, men den funkar aldrig:(

Men tack alla för all hjälp!=)

Mizzi
0

Jag har det också, men om någon skulle ringa endå talar man bara om att man har nix för då har dom inte rätt att ringa upp.

Så har jag gjort och det funkar =)

EwaKristina
0

Jag har NIX,det funkar alldeles utmärkt.Höll på att bli helt rabiat en period då vartannat samtal var från försäljare……

Tuva-Lena
0

Samma här: sedan jag anmälde mig hos NIX har det lugnat ner sig betydligt. Tack o Lov! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Farwuq
0

Jag har också "nixat", det är inte ofta som de ringer.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

dilba
0

Nej och när de ringer så¨säger man bara …vet ni att jag har nix? Då svarar de ….Oj då avslutar vi det här samtalet direkt! Det funkar asbra!

TopasPearl
0

Jo men det låter jättebra:) Ska ringa det ikväll när jag kommer hem igen!

TantAlma
0

kontrollera att din nix funkar, för jag fick göra om min. Något blev en miss.

Ninnurur
0

Kanske inte ngn miss men det måste uppdateras en gång om året. Något som nix är dåliga på att informera sina kunder om men vi på telemarketingföretagen får veta det. Sen tar det ju ända upp till ett halvår innan spärren fungerar/kommer ut till telemarketingföretagen.

/Ninnurur som sitter i kundtjänsten på ett telemarketingföretag.

dilba
0

Jag har haft nix  i flera år och har aldrig behövt uppdatera. Däremot händer det att säljare dels sitter med gamla listor från scb trots att det inte är tillåtet, dels att de slår nummer på måfå.

Ninnurur
0

dilba - då har du nog haft tur. Vi kommer dagligen fram till personer som säger sig vara nixade sedan flera år vars spärr har gått ut. Företaget har funnits i snart fyra år och på den tiden har vi bara ringt en enda kund som verkligen är nixad. När det händer får vi som telemarketingföretag ett brev från nix där vi ska som "erkänna" att vi har gjort fel.

dilba
0

men hur får nix reda på att ni ringt då??  om inte jag säger till dem menar jag?

Farwuq
0

Kolla på Nix sida.

"En spärr gäller tills det att den tas bort eller tills tre år gått sedan spärren gjordes. Abonnenten erhåller ca tre månader innan spärren löper ut ett påminnelsebrev om att spärren har gällt i tre år. Abonnenten har då möjlighet att åter från den telefon vars nummer skall spärras ringa upp telefonsvararsystemet på nummer 020-27 70 00. Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan spärren ånyo bekräftas."

http://www.nix.nu/Sparr%20i%20NIX-Telefon/lopande%20uppdatering/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland