Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2313 ggr
Orbit
0

Pendel

Hej allihopa!

Jag undrar hur en pendel funkar? Jag har en jättefin pendel, men jag har aldrig använt den för jag vet inte hur det funkar. Någon som har lust att förklara?Glad

Ha det bra!

AndersE
0
  • Du kan prova med ett gem i en sytråd
  • Rita en rund ring på ett papper, dra ett kors igenom ringen
  • Sitt så att du har huvudet över ringen
  • Håll tråden med gemet mellan tummen och pekfingret
  • Låt gemet hänga strax ovanför korset mitt i ringen - alldeles stilla
  • Gör en mental bild av hur gemet börjar pendla längs med den horisontella linjen. Gemet ska vara stilla, du ska bara göra en så tydlig bild som möjligt av hur det skulle se ut OM gemet började pendla
  • Se vad som händer, och fundera på det…
  • Prova med andra mentala bilder - "se" gemet pendla längs med lodrätta linjen. "Se" gemet snurra runt och följa cirkeln
SofieDahlberg
0

#1 spännande. Det ska jag prova :)

MariaJ
0

Pendeln är för mig ett redskap då jag healar. Jag kan även använda den då jag vill ha ett svar på någon, men oftast så blir det då jag behandlar med kristallhealing. Jag använder den också då jag renar hem eller känner av energierna på föremål. Jag gillar pendlar. Dom är användbara i flera syften.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

tatty
0

MariaJ

Snälla du!  kan du inte berätta hur du gör när du renar,känner av energier och healar med pendeln?Jag är jätteintresserad , har försökt en del med ja och nej frågor och måste säga att jag tycker det är häftigt när jag märker att svaren stämmer.Glad

Kram Tatty

Orbit
0

#1 Det lät jätte spännande!Skrattande Mååste prova det!

Opal
0

Jag har köpt en pendel men har inte kommit igång än. Vilken hand ska man hålla pendeln i eller spelar det ingen roll??

AndersE
0

Spelar ingen roll, använd den som känns naturligt.

TantAlma
0

Hur tolkar man svaren? tex om den snurrar eller vickar?

Har sett det och provat de inom släkten, men då med vigselringar för att se hur många barn man får och vilka kön.

Det stämde på mormor och mostrar minns jag. Jag skulle få fyra flickor då , men idag när jag är gift visar den på en flicka och en pojke. Hitills har jag bara en flicka.

AndersE
0

#1 För mig är en pendel en kommunikation med dig själv. Hur du avgör betydelsen avgör du själv.

melia
0

En pendel ska du hålla i vänster hand om du är högerhänt och tvärt om för att inte du själv ska styra pendeln.

Börja med att fråga hur ett ja ser ut (för mig brukar den snurra åt vänster) men det är olika för alla och kan vara olika från gång till gång beroende på vem du har med dig som hjälper dig med pendlingen Glad

fortsätt fråga hur ett nej ser ut (för mig snurrar den höger) och ett sen hur ett kanske/vet inte ser ut (för mig pendlar den fram och tillbaka) :)

sen kan du börja ställa frågor :)

själv pendlade jag aldrig för mig själv men gärna för andra.

Numer pendlar jag inte alls Fundersam

melia
0

Alltså det här är ju vad Jag har fått lära mig Glad andra har kanske lärt sig annorlunda och tycker det funkar bättre.