Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1006 ggr
lightseeker
0

hur gör man

När man vill påverka sin omgivning positivt?

Karl_Norberg
0

är possetiv *ler glatt * strör lite kärleks myror *fnissar*

Helleh
0

Bra fråga…  Det skulle jag oxå vilja veta. Det är ju så mkt lättare att påverka omgivningen negativt tycker jag…

Fast iofs.. När jag är glad,så tror jag nog att det smittar av sig ibland på andra :) 

Ett leende, ett trevligt bemötande, en hjälpande hand osv gör nog susen :)

tildus
0

Jag jobbade på en fabrik förut och tog till vana att på morgonen när jag kom dit så brukade jag se de personer jag mötte, i ögonen, le mot dom och fråga "Är det bara bra idag?". Jag fick som oftast positiv respons och när man såg personen ifråga gå iväg hade dom ett leende på läpparna. Det är ett sätt att ge positivitet till dom omkring sig.

Eller ge bara ett enkelt vänligt leende. Skrattande

Brokenfether
0

Man slappnar automatiskt av runt en vänlig,glad person. Ett leende är väl alltid smittsamt…och möter jag en person som ger mig ett leende och ett hej eller en nick,då känner jag mig i allafall gladare en stund efter…Skrattande

Ett leende om dagen,borde ingå i lagen. Hemlis

lightseeker
0

jag bubblar över av känslor ibland och visar det, om någon rynkar på näsan och tycker att det är för mycket, så bryr jag mig inte särskilt. Det är ju bara levnadsglädje, och det är meningen att den skall sprida sig som ringarna på vattnet, så fler personer kan få sig ett smil och ett vänligt ord, idag. För nu finns bara nu.

zeretki
0

Jag tror att om man älskar sig själv och är nöjd och lycklig med sig själv och sitt liv, så sprids det till andra. :)

Brokenfether
0

**#6 Nja….men det finns många glädjespridare där ute som INTE älskar sig själv,är nöjd och lycklig osv…men ändå kan sprida glädje. Så jag tror att mår man någorlunda bra,har ett vänligt sinne,så räcker det långt…Flört
**

zeretki
0

#7 Absolut! Men jag skrev inte att man MÅSTE älska sig själv för att sprida glädje. Bara att det är ETT bra sätt att sprida glädje genom att älska sig själv och vara lycklig. :) Hoppas du förstod skillnaden vad jag menade? :)

Men sen är det ju inte säkert det hjälper heller. Vill man inte vara lycklig så vill man inte och då spelar det nog ingen roll. ;)

kermit
0

Gandhi sa: Be the change you want to see in the world.

En enkel mening med mycket innehåll.

Karl_Norberg
0

kermit  vad fint

Tuva-Lena
0

..skaffa dig en näsa som är röd och bli en clown..! sjöng visst Lill-Babs nån gång. Konstigt ändå, för clowner är ofta väldigt djupsinniga personer. Omtanke är ett sätt. Lägga märke till, ett annat. Accepterande ett tredje, toppa det med ett leende! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

#8 Zerekti…jajamensan,jag förstod precis…Flört men är det inte så,att ÄR man lycklig och älskar sig själv,då utstrålar man ju just den lyckan och kanske inte behöver göra något för att "sprida" glädje,den finns där automatiskt.

**Dom som inte "vill" vara lyckliga vill inget hellre än att vara just lycklig. Det är nog så bara att dom kommit så långt ner i depression att dom inte orkar kämpa sig upp till "lycklighet"  Lyckliga vill väl ändå alla vara…Fundersam
**

nilla_2
0

TÄNK POSITIVT OM ANDRA MÄNNISKOR ÄVEN DOM SOM GÖR DIG ILLA.

ETT VÄNLIGT ORD ELLER ETT LEENDE ÄR ALLDRIG FEL.

EwaKristina
0

Enligt min tro och tanke börjar allt med hjärtat!!Har man inte hjärtat med,i det man gör,tänker,säger så kan man heller inte påverka sin omgivning,och få respons tillbaka.Men det borde inte vara några som helst problem för dej,lightseeker,ditt hjärta är  med….Kyss

topsie
0

håller fullständigt med  ewaKristina  allt sker med hjärtat.  skicka positiva tankar och mena det med hela ditt hjärta så når det fram

lightseeker
0

#14, tack så mycket för dessa vackra ord ewakristina, fattar inte hur jag har gjort mig förtjänt av det, men bockar och tar emot.

Det som är sannt och äkta, brukar ju alltid lysa igenom skalet, förr eller senare. Att göra sig till och förställa sig med masker, kanske för att man vill vara andra till lags eller egentligen är osäker vinner ju aldrig i längden.

EwaKristina
0

#16 Du om någon är förtjänt av det allra vackraste!!!

Är inte hjärtat med,finns heller ingen känsla med och då blir det heller inte äkta och tas emot av mottagaren på det sätt man kanske önskar.Och man får heller inget tillbaka….Kramar

[Hellas]
0

Det är svårt att nå fram till många mäniskor av olika anledningar men jag tror också att har man hjärtat och tanken med så är hälften vunnet så att säga.
Det jag även tror mycket på är att "lyfta" andra människor genom SE och HÖR principen.

Lightseeker, jag tror att du absolut gör allt rätt, det ligger i din natur men kom ihåg att man kan inte nå alla människor hur gärna vi än vill.

/Hellas

lightseeker
0

än en gång, tackar jag och bugar allra ödmjukast för alla vackra ord och skall suga åt mig dom som en svamp, tack även Hellas, och en god natt samt trivsam morgon dag önskar jag er alla.

Tuva-Lena
0

Kan man visa kärlek - och mena det - även om man inombords känner att man skulle vilja "visa fingret" åt en annan person..? En person som har sårat en, eller kanske varit elak, omdömeslös eller på annat sätt gjort en ledsen..? Det är en svår fråga, tycker jag. För samtidigt som jag mår bäst av att vara ärlig mot mig själv, och försvara min integritet, så skall jag "älska min nästa", hur nu det går ihop.. En sån gång så skulle jag, hur jag än bemöter personen, inte känna mig nöjd inombords. Det heter att jag skall älska min nästa, men samtidigt måste jag också älska mig själv, för ur kärleken till mig själv föds också kärleken till min medmänniska. Ett filosofiskt moment 22, skulle man kunna säga. Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Doris
0

Det är en svår fråga jag måste nog själv vara glad för att själv vara positiv för gör man sig till så märks nog det det händer väl att det blir så ibland men det känns inte rätt då. På mitt jobb tex där kan man nog spela ibland för att man får ju inte vara arg på dom boende även om man själv har en dålig dag.

Allting är möjligt

signemo
0

Man bara är. Man tittar nog folk i ögonen. kanske hälsar dem välkommen tillbaka eller lycka till eller säger nått positivt om dagen. Ibland är man ju bara trörr, då kanske det inte är så lättt, men försöka kan man ju.

Var med och hjälpte till så att folk hittade rätt på en rätt stor sammankomst för inte så längesen. Tyckte inte att jag var så speciellt annorlunda . Men det var så roligt . För i slutet på dagen kom flera människor fram till mig och tackade för att de blivit så väl emottagna och att jag sett så glad ut när de kom. Det hade tydligen känts som ett personligt välkomnande. Det enda jag gjorde var ju att hjälpa dem så de hittade rätt.  Själv blev jag så glad så jag kvittrade hela vägen hem i bilen och bjöd gubben på " kinamat" som jag köpte på vägen hem.

Så antagligen är det bara att vara trevlig mot andra.

Ha en bra dag

Var rädda om varandra

dilba
0

#8 nej du har helt rätt…det finns verkligen människor som inte vill vara lyckliga…min syster är ett exempel.

#0 Om man själv är positiv och visar det så sprids det!