Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertipsråd
Läst 670 ggr
Jennie104
0

mamma

mamma vägrar tro på det övernaturliga :(

hur ska jag få henne tro på det?

Thinka
0

Du kan nog inte få henne att tro. Hon måste själv uppleva och acceptera.

Sol-Angelica
0

precis är det meningen så, så kommer det att ske annars inte,,

Opal
0

Det är bara jag i min familj som tror. Jag vill sitta och prata med dom om allt som jag får uppleva men det går ju inte. När jag säger saker så säger dom att jag inbillar mig. Kanske en dag så kan vi prata om det.

Jennie104
0

Mamma tror iaf på Änglar :)

auraman
0

ja dom är ju en del av det "vi" jobbar med …..   piska på mej om jag har fel

EwaKristina
0

Jag tycker din mamma gör rätt,som inte tror på nåt hon upplevt själv.Man kan inte överbevisa människor om sina upplevelser,man kan bara hoppas och önska att de kanske kommer till eventuell insikt såsmåningom,och därmed acceptera det som finns bortanför oss……

Jimmy-Ottossn
0

jag och min sambo satt och diskutera det lite här om dagen när vi åkte bil, han tror inte alls på detta, eftersim han själv inte upplevt det, det tycker jag är helt rätt! när det gäller det mediala tycker jag att man bara ska tro på det som känns rätt för en själv, och har man aldrig lagt märke till att man känt något så tycker jag inte att man har någon som helst skyldighet till att försöka tro heller.

men då frågade jag också om han trodde att jag bara satt och bluffade i mitt jobb, då sa han det att :

" nej det tror jag inte du gör, men rent generellt så tror jag inte på sånt här men jag är öppen för vad som kan finnas eftersom jag inte upplevt något"

det tyckte jag var ett bra resonemang, det är lika dant när man går kurser inom ämnet, man bör inte tro på allt medierna säger bara för att dem är medier, men lägg det på minnet och var öppen för att det kan vara så tills du finner din egen tro på det hela, och tro på det du själv ser och upplever som du får bekräftan på.

/ Jimmy

galdra
0

#7 Bra sagt Jimmy,speciellt sista stycket:till du finner din egen tro på det hela…..klockrent för mig,tack.