Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 558 ggr
dilba
0

bilnyckeln är borta

Min bilnyckel låg hemma på hallbyrån i måndags men nu är den borta. Jag tycker att jag har letat överallt men jag kan inte hitta den. Snälla kan någon hjälpa mig att se var den finns???

Kramar från Sussie

Elisabeth-J
0

Titta i lådorna :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Celia
0

Har du ett husdjur (katt t ex) som har 'spelat' ner den på golvet och lirat hockey? Då kan den återfinnas i ett helt annat rum än hallen…

Lycka till dilba :) Jag tror att du finner den snart!

Carina.S
0

Den kanske har åkt in i något annat i som ligger i lådan..??? Fot i munnnen

Celia
0

#1 - attans det tänkte jag på först, men sen trodde jag att hon sökt där. Jag tror att Elisabeth har rätt, för man ska alltid gå på den första tanken. *jag lär mig aldrig!*

dilba
0

Men jag har ju letat i lådorna flera gånger…..

Elisabeth-J
0

#5 Lådan jag ser är liten, som i ett sängbord ungefär. Har du en låda i sängbordet? Annars något annat med en liten låda.

Elisabeth 

dilba
0

ok…ser du någonting annat runt om?? Jag kan tänka mig flera små lådor hemma….faktiskt många många!

Celia
0

Ett nyckeskåp i en låda kanske. Så där långt har mitt nyckelskåp kommit, borde sitta på väggen men ligger och skräpar i en låda :(

Happyspirit
0

Det första som kom till mig är en liten vägghylla i en hall eller ett liknande utrymme (Grönt) Fundersam

Efeera
0

Det finns en djupare rätt som tillåter oss att se också annat, i helt andra rum. Att komma ihåg är en gåva som även kan välja att bevara för ett vidare du fångat så låt dig inte överraskas av att fordonet en tid är du själv. Din gärning är din egendom och att här verka isär denna vore för mig att själa dess substans ~ varma kramar../efeera

Happyspirit
0

Förvånad?????*frågande* är det bara jag som inte hänger med här??Fundersam

Celia
0

Jag tolkar det som att man kan få lida av sin glömska och använda benen istället för bilen tills man kommer ihåg var man la nyckeln. Då lär man sig med tiden att vara mer rädd om sina saker…

Men jag kan tolka fel ;)

Happyspirit
0

ok. tack för tolkningen. Är en enkel person. Men den förstod jag i alla fall CeliaSkrattande

kramis

Celia
0

#13 - jag tror inte att jag förstod helt korrekt, men något i stil med rätt åtminstone Skrattande Den där var klurig Fundersam

Någon annan kanske kan gå djupare in på det, utan att det blir lika svårtolkat som ursprunget?

Kramar, Cecilia

dilba
0

hehehe…ja inte  är det jag som flyttat nyckeln…har ju massa ungar o djur som kan ställa till det för mig, så jag tror inte att det handlar om minnet!

Vibeka
0

känns som att någon har tagit nyckeln från byrån gått in i tvrummet och satt sig och där liksom tappat ner den mellan dynorna ser en kvinnlig person sitta längst ut mot ena sidan på en soffa och där mellan armstödet och dynan kan den ha halkat ner…

Lycka till!

Carina

dilba
0

Tack Carina…jag ska kolla där, för där har jag inte letat. Troligen beskriver du mig i mitt favvohörn av soffan!

Vibeka
0

Ja då håller vi tummarna! :)

dilba
0

Jag skrattade gott när jag kom hem! Jag var på jobbet när jag skrev inlägget, när jag kom hem kollade jag soffan och fåtöljerna. Jag hittade inte NYCKELN men min man hade suttit i en av fåtöljerna och tappat nyckel till den andra bilen mellan armstödet och dynan. Så visst hittade jag en bilnyckel där du sagt….det var bara det att vi inte visste att den var borta….HEL TOKIGT!!!

Min bilnyckel är alltså fortfarande försvunnen så försök gärna igen….jag har bara en nyckel till den bilen och jag behöver den verkligen.

Kramisar / sussie

dilba
0

*PUTT*

Vibeka
0

Hahaha ja se där…skoj att "den" kom fram i allafall.

Jag gör ett nytt försök i morogn är för trött nu :)

Ljus Carina

dilba
0

Jaha, jag tänkte att jag skulle ge er lite ledtrådar på nyckeln då och se om någon kan hitta den åt mig. Den är (tro det eller ej) svart och rostfri, passar till en suzuki. Det finns inga konstiga larmfinnesser eller nåt sånt utan nyckeln är helt basic. Den sitter inte fast ens på en nyckelring.

Vibeka
0

Nyckeln kan finnas i köket i ett skåp där…ett överskåp, ser ut som någon liten låda i skåpet, fristående "låda" som är färgad kan vara rosaaktig men inte någon stark färg, en sån typ av "låda" som man lägger saker i som blvit över eller som man inte vet vara man skall lägga annars :)

Lycka till!

Carina

dilba
0

ok carina…jag ska göra ett nytt försök…det ringer ingen klocka så där på en gång men man vet aldrig….

dilba
0

Näe…..jag undrar om du kan få in någon gammal bild carina…jag har just byggt om köket och fått allt nytt och fint, inga fristående lådor ännu så länge. Jag hade flera sådana lådor förut, där det också ibland lades nycklar. Jag gick igenom alla skåp, vände alla byttor upp och ner osv. Nu har jag utökat sökningen …alltså inte bara i köket utan i andra rum där det finns lådor med "prylar"….men…..den är fortfarande borta.

Vibeka
0

men det var en tjurig liten nyckel *skratt*  Jag ser hur någon tar denna "låda" och går ut i hallen och stoppar ner den i en byrålåda?!?!? Som att man sätter den där för att det nu ska vara snyggt och rent i köket….

Lycka till!

Carina

dilba
0

haha…ja men i DEN lådan har jag letat och där finns ingen nyckel…den lpådan är grön…

Vibeka
0

Har du bara en låda i byrån i hallen?!

Celia
0

Det kanske inte är en låda direkt. Det kan säkert vara något som kan se ut som en låda. Finns där inget sånt liggande i någon byrålåda hos dig? Jag var själv så skeptisk när Carina såg saker hemma hos mig - jag hade inget sånt! *trodde jag ja* ;)

auraman
0

om jag få hoppa in och råda så  känns det lite som den är i fickan.  fel ficka i fel jacka  typ

Vibeka
0

Klart du får "lilla gubben" Cool

River-Lord
0

håller med.. "auraman" fick oxo den känslan.. i fickan på en jacka.. som du kanske inte använder så ofta.. kan vara brun mocka eller liknande.. och hänger lite undan stoppad.. ev. i galje..

Lycka till… Glad

/RL

auraman
0

"lilla gubben"  ???   tur man är för stor för byrån  hahahaha

dilba
0

Lådan som blev buren från köket som carina refererar till, är nedstoppad i en låda i skänken, där finns ingen nyckel. Alla byrålådor i hela huset är genomsökta flera gånger, nyckelskåpet på väggen i hallen finns bara andra nycklar. Gubbens mocka jacka som används sällan och hänger på galge är helt utan innehåll i fickorna….var i helsike är den????

dilba
0

Lådan som blev buren från köket som carina refererar till, är nedstoppad i en låda i skänken, där finns ingen nyckel. Alla byrålådor i hela huset är genomsökta flera gånger, nyckelskåpet på väggen i hallen finns bara andra nycklar. Gubbens mocka jacka som används sällan och hänger på galge är helt utan innehåll i fickorna….var i helsike är den????

Happyspirit
0

Jag vet inte om du bor på landet som jag, men jag brukar glömma nyckeln i bilen ibland.

dilba
0

jo det gör jag….men bileländet är låst och jag vet som sagt att nyckeln låg på byrån i måndags, min man lade den där och sa: här har du suzukinyckel om du vill åka nånstans….det minns vi båda så tydligt…men bilen har fått stå orörd sen dess…

Vibeka
0

Hoppas innerligt att nyckeln kommer fram till slut!!! Glad

Ljus Carina

dilba
0

Jag börjar faktiskt tro att det är något otyg inblandat med detta försvinnande. Eftersom du Carina ser en massa saker som jag gjort här hemma men nyckeln ändå inte kommer fram… Tack för dina tappra försök att hjälpa!

Vibeka
0

ja det verkar vara "nån" som vill säga dig något! *L* Kanske är det så att under denna tid då du inte kunnat köra bilen inte heller ska köra den för ditt eget bästa! Du vet ALLT har en meningGlad

Så lite så bara kul OM man kan hjälpa till och bra övning för mig! Nu håller vi tummarna på att "de" har fått fram sitt budskap så att de "plockar" fram nyckeln! *Ler*

Carina

dilba
0

Absolut! Jag ska sätta mig ner och fundera över varför de inte vill att jag ska köra den!

Vibeka
0

Nu kanske den lilla söta gumman kan berätta för dig?! Glad

dilba
0

Jag gjorde som Elisabeth rått till…mejlade till Guje på radioprogrammet sjättesinnet, alldeles nyss ringde hon och sa att katten har lekt med nyckeln, hon hade inte tid att ta det i programmet…sedan ringde hon upp igen och kollade om jag hittat den, men det hade jag så klart inte, hon såg den under en trasmatta, men tyvärr! Hon kunde inte hjälpa mig mer än så, men jag ska kolla lite extra under sängar osv.

Visst var det gulligt av henne att ringa!!!

#42 haha carina….jag kan faktiskt ännu inte påstå att jag tror på denna lilla gumma…hon får allt visa sig ordentligt för husmor också! Men visst det kanske är hon som gömt den…jag sa ju att det måste vara oknytt med nyckeln!!

Elisabeth-J
0

#43 Det var verkligen gulligt av henne! Då får du ta ut alla mattor idag då? Kyss

Elisabeth 

Celia
0

#43 - ja det var även min bild i #2, jag såg dock ingen trasmatta (mer en möbel, något som delvis är av trä).

Elisabeth-J
0

Kom på en sak Dilba! En trasmatta kanske också kan vara en duk, så lyft på dukar också :)

Elisabeth 

dilba
0

Jo jag tänkte på det också så jag kolllade under jäntans trasmatteduk….men där var den inte.

Ja celia…du trodde också på katten.

Men just det ja…jag har en plasttrasmatta i tvättstugan…där måste jag kolla!!!

Naemi
0

Jag får en trappa men tolkar att den är utomhus, alltså vid ingången. Titta gärna där om den finns.

Kram Naemi

Elisabeth-J
0

#47 Jag uppfattar hela tiden att det är i sovrummet du ska leta. Jag skrev ju förut om sängbord eller liknande, kanske det ligger därinne någonstans.

Elisabeth 

dilba
0

Ja inte var den under mattan i tvättstugan heller…Men Elisabeth…måste den ligga i en låda då, jag har inga sängbord nämligen…kan det vara så att du ser sängbord för att det är i ett sovrum??

#48 Naemi jag ska kolla där också!

Elisabeth-J
0

#50 Ja det kan vara så men jag uppfattar hela tideen sovrummet.

Elisabeth 

Celia
0

dilba, har du lyft på hallbyrån och kollat?

dilba
0

Hahaha…ja då celia…det är i hallen vi har lagt golvet som tydligen upprörde småttingarna!

Celia
0

Ja då ligger väl nyckeln mellan vägg och det gamla golvet i en springa. Bäst att dammsuga där extra noga innan golvlisterna kommer på plats. Om din gubbe inte redan gjort det, i så fall ska du kanske kika i dammsugarpåsen ;)

melia
0

#53 ni har inte byggt in den i golvet då Fundersam

Celia
0

Två själar, samma tanke ;)

dilba
0

#53 Nej det LOVAR jag…som jag letade innan, jag kröp runt och kände med handen över HELA golvet innan vi lade på parketten. Dessutom så går det inte att lägga på golvet om det finns ojämnheter…

melia
0

#56 Glad

#57 hmm nä då vet ja inte, mina andar gömde ju tvdosan två gånger på heeelt konstiga ställen, det första stället var ju lite lättare men det andra var ju ett helt omöligt ställe.. så du får ge dig ut i garaget och leta under nån hög med bråte, där kanske dom har lagt den och tyckt att dom var jätte roliga Cool

Celia
0

#57 - jag har lagt många golv i mitt liv, jag menar inte under golvet - utan precis där jag skrev. Om där finns ett litet mellanrum mellan vägg och golv (ska det göra eftersom huset måste kunna röra på sig) så finns det risk för att en nyckel letat sig in i glipan (utmed kanten alltså) :)

dilba
0

Nu känner jag för första gången en djup lättnad över att inte ha något garage…Förvånad

Manni
0

Efter att ha följt den här långa tråden med bilnyckeln så tänkte jag försöka känna in var den kan vara. Det första (och enda) som kom till mig var något vitt och mjukt. Kan den ligga i en mössa eller något liknande?

Manni
0

Hihi, nu läste jag att ni haft en tomtegumma på besök. Kanske det är i hennes mössa nyckeln gömmer sig?! Flört

dilba
0

haha, ja och kattrackan som nämnts är också vit och mjuk…kanske att katten och gumman är i maskopi!!

Elden
0

hur har det gått med nyckeln dilba?

dilba
0

jaaaa du elden…jag har vänt upp och ner på huset i dag igen….helt utan resultat. Så om någon vill göra ett försök att se nyckeln igen så gärna för mig.

Jag undrar om det inte kan vara så att småfolket kan "störa" bilderna som folk får in. Nu är det ju en hel hoper med duktiga medium som försökt sig på detta…kanske dags att slänga in en hittelön!?Penga mun

Elden
0

jag hittade inte min plånbok en dag och trots att jag kollat byxfickan 3 (!!) gånger innan så fanns den plötsligt där…

Om det nu är de små så kan det vara värt att kolla om de ställen du redan letat på.

Fråga: har du kollat bilen? Bli inte förvånad om den är upplåst med nyckeln i…

dilba
0

bilen är så låst som aldrig förr…maken bröt sig in i den igår för att se om kanske reservnyckeln fanns i  bilen….och jodå jag har letat på alla ställen många gånger!

Elden
0

Envisa bilnyckel….

[PixelMollan]
0

du har helt enkelt tappat nycklarna nånstans utomhus eller i någån annanstans.

Vibeka
0

kollar igen…ser den åka ner på golvet och en "liten" som forslar iväg den längst in under trappen,liksom in i trängsta hörnet! Nåja detta kanske inte är rätt heller men hoppas det Fundersam

Ljus carina

dilba
0

Carina! Vi har ett RIKTIGT trångt tomtehörn under trappen! Jag har kollat där, men jag ska kolla igen!

Zariah
0

Jag har inte läst alla inlägg, men fick en känsla av att den åkt ner bakom byrån. Har du kollat mellan vägg och byrå? Den kan ha åkt ner och ligger på golvlisten.

dilba
0

Nu kan jag berätta att jag hittat den lilla gyckelnyckeln!

Elisabeth…du kom nog närmast på vart den befann sig! Du kände att den var i ett sovrum. Den låg längst in i hörnet under min dotters säng! Precis vad en del skulle kalla en klassisk vättegömma…men det klart att katten kan ju ha lagt den där, så alla som har gissat på att katten lekt med den kanske också har rätt.

Nu är jag iallafall strålande glad…och återigen miljövänligt bilburen ( bilen är rätt liten och drar inte så mycket bensin)SkrattandeDessutom är Alice rum skinande rent…..

Elisabeth-J
0

#73 Vad bra att den kom fram till slut! Glad

Elisabeth 

dilba
0

ja jösses jag skulle ha blivit ruinerad på att åka stora bilen jämt!

Elden
0

YAAAAAAY! Va skönt att den kom tillbaka!

Vibeka
0

Jippie!!!!!! nu är den framme! Så glad jag blir för din skullGlad

Njut av din lilla bil nu *L*

dilba
0

men vad konstigt…jag skrev ett svar…men nu är det borta!

Tack all a för att ni försökte hjälpa mig!

#77 Det kan du ge dig attan på att jag ska göraSkrattande