Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1947 ggr
Sanga
1

Fjäril

Jag har de senaste tre dagarna sett en fjäril i min lägenhet. Jag vet inte om det är samma fjäril jag har sett, men den har iallafall haft samma färger varje gång. Idag när jag var hemma såg jag den igen, vid mitt fönster. Jag öppnade balkongdörren och tog fram min handflata mot fjärilen som för att leda den ut. Och jag sa åt den att jag skulle släppa den fri. Fjärilen flög efter min hand ända ut till balkongen, där den sen flög iväg. Och jag kände en massa rysningar i huvudet, skallen. Det var precis som att den hörde vad jag sa, och som att vi hade ett band.. Jag bara undrar om någon känner igen detta och vad det kan betyda?

Tant Grön
1

Visst kan djur förstå vad vi menar. När jag kom hem en gång fanns hela familjen talgoxe där i lägenheten. Dom fick panik när jag kom, men jag försökte förmedla till dom att jag ville hjälpa. Så pekade jag mot köket där fönstret var öppet lite, att dom skulle flyga ut där så skulle jag hjälpa ungarna ut. Dom tittade på mig och flög ut. Så plockade jag ner ungarna från gardinen och satte ut dom på fönsterblecket.
Ibland kommer dom på vintern och vill ha mat. En av dom visslar jättehögt när den vill ha mat.

[Kritan]
0

Du kände dig stressad att inte hinna med allt i ditt liv.