Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 1099 ggr
drutten53
0

ETT MÅSTE BARA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vänner..titta runt lite här på sidan..såg då att boksidan var tom…och det är väl inte meningen..eller kom igen nu…..ge oss lite bra läsning för själen skull….

Jag själv gillar Sylvia Browne..starkt..dessa böcker….Mellan två världar och besök från andra sidan…har hjälpt mig mycket genom sorgen..mitt i all sorg o gråt så fanns det ljus när man läste dessa…Jag vill tack en vän att hon rekomendera dessa till mig…just nu läser jag..Vinden är min mor…med Bear Heart…Och i vinden är min mor..där finns det mycket kloka meningar..det går inte att beskriva..den måste läsas..för att förstå…

Elisabeth-J
0

Gruppen böcker finns där för olika Boktips. Jag vill tipsa om en bok som heter "Är du medial" Där finns det många mediala övningar som man kan göra och prova sig fram och det finns mycket bra förklaringar om de olika avsnitten.

En annan bra bok är "Barns psykiska förmågor" av Cassandra Eason. Många tankar har vi kring våra barn som ju är öppna i sina kanaler och hur vi kan hjälpa dem på olika sätt. Därför rekommenderar jag er att läsa denna bok som tar upp dessa aspekter på ett bra och enkelt sätt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cassandra Earson..har jag inte läs ännu..men den hetter.Familjer varar för alltid..sen glömde jag ju…Lär av dina tidigare liv..men Syliva Browne…

kath
0

Hej. Håller på och läser Sylvia Browne nu, håller med om att hennes böcker har hjälpt i sorgen. Tycker också att hon skriver lättsamt och med en skopa humor. Har hört talas om Vinden är min mor så mycket nu så den har jag beställt på biblioteket. Den ser jag verkligen fram emot..

helenaK
0

jag tycker att Sylvia Browns böcker är lite skrämmande..kan ni förklara vad det är i böckerna som har hjälpt i sorgen så att säga??själv håller jag på med besök från andra sidan…har även börgat spåna i Livet på andra sidan…

drutten53
0

Hej igen..vet inte vad ni tycker som har läst Sylvias Brownes böker dom jag har skrivit här på första inlägget..min mening är att dessa två böcker BORDE finnas i varje hem…dom hjälper i sorgen..dom ger en annan syn på paradiset…man behöver inte vara rädd för att resa HEM längre….ljus o värme

helenaK
0

Mig har dom Inte hjälpt i sorgen..men glad att dom hjälper andra..sorry vänner..

drutten53
0

ETT TIPS BARA..börja med att läsa…LIVET PÅ ANDRA SIDAN….annars så kan det bli fel uppfattning om allt…sen Besök från andra sidan..kram

kath
0

Jag började med DIN DRÖMGUIDE av Sylvia..det var särskilt ett avsnitt som jag fastnade för som heter - Astralbesök: "de mirakulösa återföreningarna medan vi sover".. pga mina nattliga besök jag får..det gav mig mycket och jag har fått en annan bild och syn om andra sidan än vad jag hade innan.. som "lättar" min sorg lite.. Nu håller jag på med MELLAN TVÅ VÄRLDAR. Jag läser och tar till mig det som känns rätt för mig och det jag behöver nu..

#7 Tack för tipset..den enda boken jag INTE har hemma är Besök från andra sidan,visste inte att den fanns, har tydligen börjat i "fel" ända Glad

lightworker
0

Jag tycker att Betty Shines böcker är bra. Lättlästa men tyvärr så har hon en tendens att skriva om samma händelser i varje bok. Det är lite synd. En gång skickade jag brev till henne, fick inget svar, hon var för sjuk, sedan läste man att hon hade gått över till andra sidan.

Doreen Virtue "Angel Visions" och "The lightworkers way" är bra.

drutten53
0

hej igen..nej då..det gäller dom böckerna jag skrev..börja med rätt bok…du har börjat rätt…för att annars hoppar du på ett tåg som redan nästan är framme..och det kan ju bli kanske skrämmandes…man hopar ju inte på ett tåg som redan går..du måste hoppa på när det står still på perongen till himmelns resa…annars vet du inget var resan är på väg…du ska ju ha lugnet o harmonin i kroppen till slutet…i första boken får du ju veta vart du är på väg..där förklaras resan och allt det där himmelsa underbara vackra plats….sen i andra får du ju se..med dina egna ögon..pARADISET…så uppfatta jag boken..så var min resa dit…kram

drutten53
0

ber så mycket om ursäkt..skrev fel…första boken hetter MELLAN TVÅ VÄRLDAR..börja med den…sen BESÖK FRÅN ANDRA SIDAN…hopas ni ursäkta mitt fel…blev ju så ivrig..kram

EwaKristina
0

Det viktigaste då man läser böcker i detta ämne är att man även där litar på sig själv och tar tills sej det som passar en själv och skippar resten.Det som känns rätt för den ena behöver inte kännas rätt för den andra.Kram Ewa

john-a74
0

Mina tips är "Linda Goodman" Star sign,love sign och livsguiden

"Michael Harner " Shamanens Väg

galder
0

Boktips

Brian L Weiss:

Kärlek Liv efter liv

Många liv många mästare

Budskap från mästarna m fl.

Rosemarie Althea:

Rosen och örnen tror jag den heter.M fl.

Här finns lite att bita i………

Elisabeth-J
0

Vad många och bra Boktips!!! Hoppas på fler. Har ni tips på bra filmer? Själv gillar jag Sjätte sinnet och The sign. Dessa filmer får en att tänka på både våra och andarna perspektiv, hur olika det kan vara och hur man kan missuppfatta varandra.

Elisabeth 

Carina.S
0

Instämmer med #14 plus drutten och kath och Bounty här. Jag kan också rekomendera Bortom universum skriven av Gary R. Renard. Är också tänkvärd. Likaså Morgondagens GUD, skriven av Neale Donald Walsh. Dessa böcker rör om lite i grytan…….

Kram Carina :)

Carina.S
0

En film som också var tänkvärd förresten heter K-PAX

john-a74
0

finns en som är gammal som heter quijaboard som tog upp det

typ anden glaset som jag tycker var lagom läskig och får en att tänka på att ej leka med det med andar :) en film alltså :)

soulwings
0

hej!

Vill gärna tipsa om ett medium John Edwards har en egen hemsida på nätet.Har en underbar humor ,och värjer inte för svårigheterna att vara ett medium. Såg en dvd som heter snowcake,handlar om en autistisk mor och hennes sätt att hantera hennes dotters död.Väldigt gripande!

Elisabeth-J
0

#19 Tack för tipsen Glad

Elisabeth 

jonnyroland
0

detta ämne är lite tabu och man vet ju inte om man kan prata eller inte svårt att lätta på trycket då man mätt många männinskor med negativa komentarer

helenaK
0

okej..här är lite läsning att rekommendera då..Det oändliga sinnet av betty Shine,Kraften är din av rosemary Altea,och Berget vägen till frihet..en underbar bok av Terry Evans..Ni som bor i Eskilstuna trakten besök regnbågsljus i Gamla Staden där kan man bli medlem för 50 kr per år då kan man även låna böcker till ett pris av 5 kr och du får ha dom en månad .Dom har även ett meditationsrum att låna,fika kan man göra..bara koppla av och prata lite av sig..ägarinnan heter Nadja och är en väldigt varm och god människa.Hon hjälpte mig med att välja ut Tarotlek idag som jag sökt efter så den kommer med posten…vilket ställe jag hittade..

Elisabeth-J
0

#22 Nästa gång du går till Nadja, vill du vara snäll och ge henne en kram från mig då? ;-)  Vad bra att du hittade "din" lek som du har sökt efter!

Elisabeth 

helenaK
0

jaha det ska jag göra då..ja jag hade fastnat för den nånstans och kunde inte glömma den och nu hittade jag den.jag gav henne addressen hit och hon skulle gå in och kolla kul om hon blir medlem tycker jag,gjorde lite reklam om oss här på familjen övernaturligtSkrattande

Elisabeth-J
0

#24 Vad kul Skrattande

Elisabeth 

soulwings
0

Hej igen!

Glömde att tipsa om Benny Rosenqvist medial boende i Malmö.Skrivit boken Överlevaren,och Shoppa inte kärlek när du längtar.Den första boken handlar om hans uppväxt,grät,så mycket lidande! Ibland kan jag undra varför en del msk får uppleva detta ingick detta ochså i livsplanen?Det är väl tur att man inte vet allt,var sak har väl sin tid,ENligt Benny.Du är redo för kärlek när…….

Du vågar vara dig själv

Du känner dig vacke inför dig själv

Du kan leva med dig själv

Du är mätt på att vara singel,men hungrig på att bli älskad

Du har tillit att du möter din själsfrände när det  

är dags

Spänn fast säkerhetsbältet.Kärleksresan har

börjat.

drutten53
0

HEJ och god morgon…undrar om ni har några andra bra böcker att rekomendera…inom detta ämne…..metitation och övernartuliga..m.m--kram

loreena
0

Hej

Jag vill också rekomendera Brian L Weiss! Ett måste för de som vill läsa mer om reinkarnation. TRovärdigt och ger en många tankeställare! Jag hoppas verkligen att han har rätt och att vi föds om och om igen och tillsammans med sina "själsfränder"

Stesse
0

Om man vill ha lite tips om hur man kan prova på lite olika saker kan jag rekommendera "Hur man utvecklar sina Psykiska förmågor" av Cassandra Eason. Inte allt för djup men man kan få en uppfattning om vilka saker man är lämpad för.

En annan bok jag kan rekommendera är "Tankens makt" av Betty Shine.

Båda dessa författare har skrivit andra bra böcker. 

Mitt råd är att prova flera olika böcker av olika författare och ta till sig det som känns "rätt".

MOTHERS_LOVE
0

Jag undrar om någon här har läst boken: Familjer varar för alltid.(Cassandra Eason)? jag rekomenderar varmt denna bok.

drutten53
0

hej…jag har boken..men har inte kommit till skott att läsa den…har inte haft lust o ork..men det kommer den dagen jag slår upp den oxå….kram

Stravaganza
0

#29 Vad coolt att man kan få uppfattning om vad man borde vara lämpad för!