Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 421 ggr
sven-g
1

Älgjakt

Jag är en älgjägare när jag sitter på pass så strax innan älgen kommer känner jag att det luktar älg och alla sinnen skärps .            Är det någon annan som förnimmer detta . Jag har frågat andra jägare . känner även ni lukten på älg vilket dom tittar konstigt på mig. Jag har aldrig funderat att detta har varit någon medial gåva. ?????

Elisabeth-J
0

Jag har aldrig varit på älgjakt men min tanke om det här är att du får hjälp i jakten och förnimmer en doft strax innan. Vilken bra hjälp! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightseeker
0

hm, har sedan barnsben kunnat använda mig av doftsinnet, när jag är ute i naturen, till att: hitta svamp och även subtila dofter av as.

Vad jag ville säga med det är, att detta absolut inte är någonting unikt. Det är ju precis så, som folk gör, som mer lever i ett med naturen och som ännu jagar, till vardags, för att överleva.

Sinnena bibehåller sina naturliga förmågor om man inte förgiftar dom med artificiella dofter, dagarna i ända.

Att just du och jag har kvar litet av den förmågan, kanske beror på om man har levt mer i samklang med naturen i barndomen, eller en annan teori, att just vi har kvar litet av vårt DNA från våra stenåldersförfäder, varav vilka säkert dom flesta hade denna förmåga, att känna på av dofter på långt avstånd.

EwaKristina
0

Hej Svenne!!Önskar jag hade samma hjälp,då jag är i skogen för jag är såå rädd att stöta på björnar!Här verkar det krylla av dom nu…Kanske en älgstek till kursen,FlörtKram Ewa

SusanneStromstedt
0

Hej!Min sambo är också jägare!Han säger samma sak;att han känner på doften innan han ser älgen.men han tror inte direkt på det mediala,fast han säkerligen varit med om nåt.Han säger alltid att det är slumpen som styr :-)

Celia
0

Jag har aldrig jagat (arrenderar inte ens ut jakträtten på marken), men jag har alltid varit extremt känslig för dofter. Oftast känner aldrig de andra i sällskapet det, men de förstår att jag inte fantiserar när bevis dyker upp. Jag var lika känslig när jag var rökare, så det där med att cigaretter fördärvar luktsinnet stämde inte på mig.

Tuva-Lena
0

…om jag vore älg skulle jag använda parfym.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Dolleminas
0

Jag jagar inte men gubben min gör det och säger att många älgar luktar "brunna" (deras speciella brunstdoft…) eftersom de arrangerar fortplantning på just hösten… (och gubben min är absolut inte medial däremot en stor skeptker…)