Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 473 ggr
Bybo
0

Flummig undran....

Eeeh…Jo, som dem flesta verkar tro, så kan det ju vara så att vi bestämmer en ungefärlig plan där hemma, och att vi ibland ska gå igenom svårigheter och så på jorden…..Nu till frågan *pinsamt*

Är det så att det även ingår att bestämma hurvida vi efter jordelivet ska gå över till andra sidan???

Tex fara upp till ljuset direkt , eller om vi inte ska hitta hem direkt, utan irra omkring som en osalig, eller typ aldrig bli hjälpt över???

Hm…undrar om nån fattar, jag har svårt att uttrycka mig….

kath
0

Hej Bybo, det var en bra fråga, jag kan ju inte detta men kan bara säga av MIN erfarenhet när det gäller en nära anhörig som gått bort, han var inte beredd på att det skulle hända då, så han var kvar tills han fick hjälp över till andra sidan. Det gick så fort att han inte förstod att han var "död". Säkert kan andra svara bättre på detta än mig

Bybo
0

#1 Ja, precis..så långt är jag med…men kan det ingå tex i planen att man ska hamna i den situationen??

Tack som svarar på dess konstig tankar :-)

kath
0

Ok, du menar så, jaa det var en ännu bättre fråga..:) som jag då också undrar över nu.. Vete sjutton du..

Undrar om vi får nåt svar..:)

Tycker man väl iof att det också skall ingå i planen, eller…???

Celia
0

Jag är fel människa att svara, för jag vet inte - men jag tror inte att det ingår i planen. Tror nämligen inte att man lär sig något av att vara osalig och sitta fast. Det känns mer som ett misstag - och är det meningen (så att det ingår i planen) så bör det röra sig om någon form av 'bestraffning' (?) Jag har svårt för att tänka mig in i att det skulle finnas någon mening med det.

Väntar också på expertissvar. Bra fråga :)

Jimmy-Ottossn
0

Jag tror inte att det är något vi bestämmer innan, utan jag tror det är en del av "livets skola" det också.

Hur vi går över till andra sidan tror jag beror mycket på situationen för tillfället samt dödsorsaken, och vart vi befinner oss vid tillfället, sedan tror jag även vår personlighet och vårt set att se på saker och ting spelar STOR roll i det hela, så jag tror inte det är något vi bestämmer innan då det är personligheten från detta liv som ska ta sig över till andra sidan, så jag tror det är en ytterligare "utmaning" innan vi går över.

/Detta är min tro på det hela, sedan hur det egentligen är kan jag aldrig lova så länge jag inte bevisat eller motbevisad min syn på det hela, utan jag kan bara tro helt enkelt!/

/ Jimmy

Bybo
0

Tack för att ni svarar :-) Får lite skumma funderingar ibland *skratt*

Tuva-Lena
0

#6 Dom är inte alls skumma bybo! En väldigt viktig fundering som jag ser det. :) ..och som jag själv grunnat över. ;) Man känner ju människor som "vägrar" bli äldre, och än mindre vill befatta sig med tanken att dom skall gå bort en dag. I min fantasi så borde det vara just såna som kanske får problem vid själva övergången - dom som i sju skinn vill leva vidare.. Tänkte faktiskt den tanken om min vän som gick över förra året. Han vägrade att bli gammal, det sa han många gånger - men vem vet, hans tidiga bortgång kanske var ett sätt "att slippa bli gammal.."?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Bybo
0

#7 :-D Tack…va bra…Kram

SEViking
0

Jag tror att vi har en viss dos av erfarenheter vi ska känna till och/eller uppleva. Ifall vi inte är klara så kommer vi helt enkelt tebax igen. Nån annan tid, nån annan sort/varelse, men vi ska nog fylla vår kvot upplevelser/känslor/erfarenheter.

SEV