Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 789 ggr
Sara87
0

Allt jag upplevt

Hejsan allihopa på ÖN! :)

Kort presentation av mej först: Mitt namn är Sara, 20 år gammal. Jag har trott på andar å det övernaturliga i runt 10 år nu gissningsvis. Började tro när min första upplevelse skedde eller hur jag ska säga, å de va väl runt 10 år sen tror jag. Jag bor hemma hos mina föräldrar å det är här jag upplevt allt (utom en ska) jag kommer berätta om nedan i denna tråd.
Mina föräldrar tror inte på det övernaturliga, även om mamma verkar gilla att titta på Det Okända :D Hon verkar ha svårt att ta in det jag berättar för henne som jag upplevt. Hon verkar leta efter naturliga orsaker, vilket jag redan gjort :P Så istället för att behöva höra att jag har "fel" å är "löjlig" typ så låter jag bli att berätta saker för dom. Men er kan jag ju berätta för :) Nu ska jag alltså berätta ALLT jag upplevt fram tills idag, men det är mest småsaker, så ni bör inte vänta er nån skrämmande spökhistoria ;D

Tanten:Min första upplevelse skedde för ungefär 10 år sen. Jag låg å sov inne hos mamma, dörren var öppen så jag kunde se en bit av hallen å även dörren till mitt rum. Jag var av nån anledning helt klarvaken mitt i natten, låg å kikade ut i hallen, när jag plötsligt såg en mycket krum tant med käpp komma svävande utifrån mitt rum. Hon var helt svart, jag kunde inte se detaljer eller så, ändå va det så detaljerat så att jag fortfarande kan se henne i mitt huvud när jag tänker tillbaka. Hon svävade ut i hallen (c:a 5 cm ovanför golvet), jag hörde 2-3 steg i trappan å sen blev det tyst. Har aldrig sett henne igen efter det. Kan även tillägga att jag sov hos mamma för att jag va mörkrädd å pappa sov vid det tillfället i mitt rum.

Toalettdörren: Jag stod i tvättstugan i källaren när toalettdörren (toaletten är precis intill tvättstugan) helt plötsligt knarrade till å gled upp. Mamma å pappa va på ovanvåningen. Jag vet också att ingen katt va i källaren. Det har satt sina spår, jag stänger alltid toadörren när jag kommer ner i källaren.

Stegen i hallen: (2003) Klockan var strax före 00.00 en fredag eller lördag när jag höre barfotasteg (3 st) utanför min rumsdörr (den va stängd). Min hund som låg under min säng morrade lite. Varken mamma å eller pappa va uppe för om det är dom så hörs det.

Tv-dosan + smäll i pannan: (2003-04) En natt när min kompis Izabell sov hos mej vaknade jag mitt i natten av att min tv-dosa föll i golvet (det blir ju ett ganska speciellt ljud). Jag tände lampan å såg att dosan låg kvar på bänken. På morgonen berättade jag detta för Izabell. Hon berättade då att hon också hade vaknat mitt i natten av nån hade slagit henne i pannan med en öppen handflata, inte så hårt va jag kunde förstå, men tillräckligt för henne att reagera å vakna. Hon sov den natten med huvudet "under" min hylla, vi tittade om nåt hade ramlat ner i huvudet på henne, men icke…

2004 nång gång ramlade några av mina cd-skivor ur skivstället när jag satt i sängen å tittade på tv.

Andningen: (2004) En kväll när jag kom ut ifrån toan så hörde jag en utandning/suck till höger om mig. Mamma å pappa sov. Hunden låg inne på mitt rum å sov. Det lät som en mänskligt utandning/suck i axelhöjd med mej, kanske 1-2 m bort.

Vid två tillfällen under 2004 har min golvlampa med dimmer varit uppvriden på max å fort dragits ner tills den nästan va avstängd. Detta skedde alltså två ggr med några dagars mellanrum.

2-3 juli 2004 hade jag ställt in min tv på insomningstimer när jag skulle sova. Jag vaknade efter en stund å tyckte att de va en väldans ljus film som va på, jag tittade upp å de va myrkrig på tv:n!! När det blir fel kanal på min tv så blir rutan blå, har aldrig sett myrkrig på den varken före eller efter det tillfället. Satte på rätt kanal igen å somnade om.

Vid två tillfällen under (3/8-04, 7/5-06) när jag stått i tvättstugan har jag hört ett antal knackningar i väggen inifrån toaletten. Har varit ensam i källaren båda gångerna.

Lampor verkar va skoj att leka med. Jag släckte i köket å gick å la mej, gick upp en stund senare av nån anledning, då lös det i köket å ingen hade varit uppe under den stunden.

I juni 2005 när jag öppnade förrådsdörren i källaren såg jag en svart dimma/skugga som susade iväg från mej till vänster rakt över rummet. Inte tydlig, utan som en svart dimma.

Skugga utomhus: (aug-sept 2005) Jag å pappa gick kvällsvändan med hunden. Vi gick genom en liten dunge å kom upp till lekparken. Där finns en lång buske ute vid vägen. Jag såg en person som kikade fram (som en svart figur) längst bort till höger bakom busken. Då sa jag till pappa, de kommer nog nån med hund när vi kommer upp till vägen. Eftersom jag trodde att det va nån som rastade sin hund som kikade fram för att se vilka som kom. Men när vi kom upp till vägen så var det ingen där.

Den 19 sept 2005 letade jag som bara den efter min tv-dosa. Kunde inte förstå var den var. Letade överallt. Till slut hittade jag den till vänster om sängbordet, inlindad i gardinen. Där kan den omöjligt ha hamnat av sej självt.

Dagen därpå kunde jag inte hitta mina hårspännen på sängbordet, letade under å ovanpå saker, när jag kom hem från skolan på e.m. låg dom där på sängbordet..

4 maj 2006 hörde jag knackningar nånstans i närheten på mitt rum..
Dagen efter hörde jag att locket till sopkorgen på toaletten smällde till 2 ggr. Som om nån öppnade å stängde, men ingen var inne på toaletten just då.

Två saker kvar ;)

Spring i trappan: (30 nov 2006) Det var kväll å jag skulle rasta hunden å samtidigt gå å möta mamma. Jag stod i ytterdörren å hörde att nån kom springande uppför trappan nerifrån källaren. Inte så tunga steg, men det lät ungefär som när en människa springer i en trappa fast inte lika tungt å högt. Jag tittade in å nerför trappan, ingen där.

Jag sätter alltid min tv på insomningstimer + ljudlöst när det är dags att sova, men de va tydligen nån som tyckte att ljudet skulle va på vid två tillfällen. För jag vaknade av att ljudet satts på. (16-17 feb, 27-28 feb 2007)

Hoppas nån orkade läsa allt! Tack för det i så fall ;)

//Kram, Sara.

Sara87
0

Puttar upp ;)

mosterMimmi
0

intressanta upplevelser. Jag får en känsla av att någon från andevärlden jobbar häcken av sig för att kontakta just dig.  Be att få ett svar vem det är och vad den personen vill dig. Det känns inte som den vill dig ont, bara att du skall uppmärksamma och ta tillvara tecknen på andlig och medial tillvaro.

Sara87
0

#2 Tack för kommentaren.
Jag tror inte att jag är redo för det. Det får nog vänta tills jag som sagt känner mej redo att ta itu med det. Jag kan ingenting om att gå in i sej själv, stänga, öppna osv.. Men det vore intressant att veta vem det är å vad den vill. Vet att jag säkert kommer få rådet att söka upp ett medium å de har jag funderat på, men har inte kommit så långt. Jag pratade med en man för några år sen som jobbade på biblioteket, vi kom på nåt vis in på att jag har upplevt saker i huset, han sa att han utfört jobb med det mediala förut, liksom kommit hem till folk å så, men han verkade så sliskig (tittade mer på mina "behag" än i mina ögon) så han tackade jag snällt nej till :D

mosterMimmi
0

Sara, det var bra att du litade på din intuition och sa nej till mannen med de sliskiga ögonen. .

Andevärlden kommer till tals ibland med saker som försvinner, ljus som blinkar och sådant som du redan har upplevt. De vill kommunicera med dig!

Vad du kan göra själv är att säga högt: "Jag vet att du är här och vill kontakta mig men jag är inte beredd ännu". Då kanske aktiviteterna upphör.

Sänd ljus och värme och kanske be personen gå mot ljuset och då har du tänt en ljusstump som du låter brinna upp.

Det är inte värre än att se någon film på tv.

Sara87
0

#4 Ja, det hade inte känts rätt att låta honom komma hem till mej.

Okej. Tack för tipset. Det kanske jag gör. Jag brukar sända den/dom en tanke om att lämna mej ifred varje gång jag går ner i källaren, för där tycker jag inte om att vara.