OT nästan lite skrämmande
usch känns lite kusligt faktsikt jag har varit på vippen att bli påkörd tre ggr idag! Först tidigt imorse när jag skjussade sonen till skolan då svängde det ut en lastbil raktframför vår bil som tur var hade jag just passerat ett fartgupp så jag hann bromsa (jag åkte på huvudled) Sedan skulle jag hämta sonen från skolan och åker på riksväg 250 ut från en bensinmack från vä kastar sig en DHL lastbil, jag fick tvärnita och tutan fungerade inte! Men hjärtat slog som en stånghammare, tack o lov så hade jag ingen bil bakom mig heller. Nåväl nästan vid skolan så får jag möte av en volvo med släpvagn han kör på min sida! Och vä körbana tom! Det satt en man och en kvinna i bilen han tvärgirar för att inte köra på mig. berättade för maken för en stund sedan, han sa du kanske inte ska vara ute i trafiken. Va? Men hallå! Som tur är så hade jag snabba reflexer i dag och satt inte och flummade bakomratten.

Har du bett om kontakt med någon? Skyddsänglar eller avliden? Det hade jag tänk intensivt varje dag ett tag och då råkade jag ut för hemska saker i trafiken. Det var liksom tiondels sekunder från döden och det gick bra varje gång. Ja tack, det var Tecken nog på att de finns skyddsänglar och annat, så nu ber jag inte om bevis på detta. Det var nämligen mycket obehagligt. Tror du håller med mig och jag tror att du har bett om för mycket, precis som jag ;)
Skönt att du är tillbaka oskadd :)
Kram, Cecilia

Tja jag var förbannad vid lunch tid efter att jag försökt att prata med pappa i telefon och jag kavlade ut bulldegen och talade nog mest för mig själv sa högt typ: mamma kommer du ihåg när vi bakade ihop? Och sen fräste jag något om att jag vill att du ska vara här eller något sådannt…sen tänkte jag inte mer på henne. men när jag kom hem efter sista vändan med bilen så tänkte jag att undrar vad det där var nu då, jag kunde ju ha blivit skadad eller nåt ännu värre och en gång hade jag ju sonen med i bilen också! fast jo celia du har poäng helt klart. men varför sånna läskiga Tecken då?!

Det är nog bara allvarliga saker som kan få oss att riktigt förstå så där på direkten - att inte bli skeptiska och försöka finna rimliga förklaringar. Tror jag allstå, jag vet inte… ;)

Kan ju också vara som så - att vi ska vara försiktiga om vad vi ber om. Även om du var arg på din mamma idag, så fanns en önskan där om att få baka bullar med henne igen. Hon kan inte komma tillbaka och baka med dig på riktigt men du kan komma till henne så att säga… det vill du egentligen inte och då är det bra att bli påmind om att livet hänger på en skör tråd. Så där kan det ju också vara… (jaha, det är tydligen helt rätt för nu tändes displayen på min telefon…)

#4 huvudet på spiken.

#5 - ja när man nu läser det så verkar det ju helt logiskt. Ta det lugnt i trafiken imorgon och var inte arg på din mamma *kram*

Tänkte säga jag ska inte ut och åka imorgon men det ska jag ju, ska till doktorn. men jag ska inte vara "arg" på nån eller be om något.