Mässorna
Det har ju varit 2 mässor i helgen så ni som var där kanske kan berätta för oss andra hur ni hade det på mässan? 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Well, jag har ju bloggat om det 
(blogg = dagbok.)

Hej !
Jag har varit på mässan i Norrköping i helgen och var båda dagarna och den var verkligen kanon med massor med bra föredrag och mycket att se och "lära" …Det borde vara mera såna här mässor och det känns så skönt att vara på en plats där man känner lika 
Ninna
Japp var på mässan i går i Norrköping
Träffade några vänner där och det var skoj.
Som vanligt fanns det mycket att inhandla och denna gång handlade jag, en Älva som sitter med en bok i knät och hon är klädd i svart med mörklila stora vingar! Så vacker :) Ett ametist halsband och änglakort. Ville besöka en trum Meditation men den var på lördagen tyvärr… Annars var det trevlig stämning. Fick oxå Shamansk healing och det var läckert (förrutom att jag inte kunde somna i natt!! var vaken till 03.30 *suck* :), min karl fick oxå det och det behövdes… vi båda ska gå lite kurs längre fram hos den tjejen det ska bli spännande!
Carina

_Hej Skogskraft! Det var jag som var kvinnan som frågade om du ville ha en tarotläggning hos lasse.
Tyckte väl att jag kände igen dig men kunde inte placera dig. Hade ju läst här att du skulle dit och sett fotot på dig här.
Det är en liten och mysig mässa, men tyvärr så öste regnet ner på lördan och mässan ligger inte så centralt.
Kram
Anne Mari_

#4: Åhå, tjenare 
Nä, sant, ösregn & verkligen ett "offsideläge" lyckades nästan stoppa mig. Men bara nästan, tur jag är kvar i trotsåldern 

Norrköpingmässan var bra, väldigt bra lokal med högt i tak, och bra ventilation. Jag satt där ihop med föreningen Norrljus så vi informerade om föreningen och mitt företag. Vi la Tarot och hade tänkte ha healing, men det fanns det inte plats för tyvärr. Men Reikiförbundet var där och gav helaing hela helgen.
Jag köpte en fin lila T-shirt med tryck av Lotta på Lotusblomman samt tog en aurabild hos Lennart Abrahamsson. Föreningen köpte ett bamseametiskluster på 10 kilo. det fanns jättemycket fint att handla och väldigt många Tarottolkare. Plus en hel del annat.
Tyvärr krockade mässan med kulturnatten i Norrköping, vilket troligen gjorde att besöksantalet blev mindre än det kunde blivit. så vi får se om de ändrar datum nästa höst.
Rose

Jag var på mässan i Tumba. Det var jättemysigt och inte jätte packat med folk vilket var bara skönt. Bara positiva energier och trevliga människor. Jag blev glatt överaskad över alla prisvärda prova på behandlingar. Det blev en del
bl.a. Tarot, Reki och massage. Det var en hel späckad helg med positiv energi och nya lärdommar, är näst intill lite matt idag av alla intryck.
Cissi
Det verkar som om vi var många i Norrköping igår!
Det var länge sedan jag var på mässa nu och jag hade verkligen sett fram emot detta. Det fanns mycket att göra och titta på så både tiden och pengarna rann iväg med oanad fart. Jag lyssnade på Cecilia Sifontes och så var jag på Pehrs storseans. Det var väl inte någon av hans bästa dagar skulle jag tro, men han är underhållande att se och lyssna på.
Sedan handlade jag lite prylar att hänga i fönstret, ett par stenar såklart, ett häfte om devor och lite japanska läkande örter och ett illgrönt te som enl uppg skulle reducera risken för hjärtinfarkt med 40 % om man dricker en kopp om dagen. (Om man dricker 3 koppar om dagen måste man ju reducera risken med 120 % då…eller…) Och så naturgodis lite smått och gott, ja rökelse förstås….
Tog en gratis 5 min reikihealing av reikiförbundet också och den satt bra.
Och så en reading hos Ingegerd Solljus, som jag alltid brukar gå till. Hon har alltid vida vyer och lite utöver det vanliga att säga.
Ja, det var en härlig o inspirerande dag.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag och Elinor var i Flen och jobbade. Vi la tarotkort den här gången. Tyvärr var det väldigt få besökare, vi var laddade som sjutton men fick jobba lite grann bara. Många kom fram efteråt och sa att de hade varit på väg hela dagen men inte vågat. Men en liten mysig mässa var det med många utställare och några få besökare tyvärr. Tur att vi åkte tillsammans så vi kunde roa varandra åtminstonde.
jag var och besökte mässan i norrköping på lördagen, var en trevlig mässa med många glada folk!
dock verkar det som dem flesta valde att gå på söndagen ist.
/Jimmy
Jag har också varit på mässa- fast i Sundsvall. Måbra-mässan i Nordichallen.
Det var väl sådär. En massa sköna massagestolar som ingen har råd att köpa. Men ungarna tyckte det var skönt att prova dem

#10# var du på mässan, synd att jag inte såg dig. det var mest folk på lördagen runt 700 hörde jag. i och med att place of miracles bytte stad tappade de besökare. Men blir den inkörd kommer den nog upp i fler besök.
kram rose
12# jajamen det var jag!,dock har jag ändrat lite frisyr och sånt sedan sist så jag förstår om du kanske inte la märke till mig hehe, var där mellan kl: 15.00-17.30 ungefär, jag såg dig vid eran monter där , var många kända ansikten men hur många fick man chansen att prata med?hehe alla var helt upptagna, han bara prata lite med pehr, men det var en mycket trevlig mässa tycker jag!
OJ så många besökare! parkeringen var helt full det såg jag men inte trodde jag det skulle vara så många under dagen!
Kram / Jimmy
12# jajamen det var jag!,dock har jag ändrat lite frisyr och sånt sedan sist så jag förstår om du kanske inte la märke till mig hehe, var där mellan kl: 15.00-17.30 ungefär, jag såg dig vid eran monter där , var många kända ansikten men hur många fick man chansen att prata med?hehe alla var helt upptagna, han bara prata lite med pehr, men det var en mycket trevlig mässa tycker jag!
OJ så många besökare! parkeringen var helt full det såg jag men inte trodde jag det skulle vara så många under dagen!
Kram / Jimmy

#13# aha har du ändrat frisyr, är håret längre nu? Ska du vara med på mässan i västervik? Jag jobbar den helgen så den här gången åker jag inte ner. Känns också som det räcker med en mässa per termin.
kram Rose
15#, lite längre är det kanske, ser ut som på bilden på min hemsida ungefär,
jag har skickat mejl till styrelsen men får inget svar, jag vet nog varför, jag vet inte om jag berättade till dig vad en vis person från föreningen sa till mig helt utan anledning eller grund, bara ren avundsjuka, så jag tror det är något där som blockerar upp dem från att svara men det finns fler mässor att åka till, skulle egentligen jobbat på mässan i nk, men jag fick ej hundvakt så lång tid så det vart att bara titta ist.
ja en mässa räcker gott och väl, det finns så mycket annat inom det mediala som man måste hinna med, och det vardagliga livet också.
Kram / Jimmy

#16#Synd då, men det finns ju fler mässor. Det är både roligt o jobbigt att sitta på mässor. Det blir nog en Body & Soulmässa i Norrköping i vår igen. Tror vi ska delta på den…..
Jag skulle inte orka åka runt på mässor i hela landet, men har en gammal dröm om att åka runt på marknader.
Men det finns mycket man kan göra som medium, men det är viktigt att pausa ibland
kram Rose
17#
Ja vist det finns massor med mässor att åka till, men body& soul mässan får jag inte missa nästa vår!
ja det ger mycket när man ser en berörd person framför sig som är tacksam för det man gjort, men man blir samtidigt helt slut av det man gör, jag brukar märka när jag arbetar med sittningar då jag länkar med andevärlden att desto tröttare jag blir desto klockrenare budskap kommer det, då jag tror att mitt logiska tänkande kopplar ifrån mer och mer en vad det annars är. men när man börjar tappa energi för mycket så orkar man inte hålla uppe kontakten även om det man får fram blir klockrent, …man blir helt slut… så även då är det viktigt att ta en paus innan man fortsätter arbeta på mässan,
ja verkligen, nu i sommras var jag helt slut av allt som har med det mediala att göra, men nu i höst börjar man få energi starka känslor för det mediala igen,
föresten Rose, jag bifogar en bild nedan på slottet jag pratade om, jag var där här om dagen., dem börjar komma en bit på renoveringen men en bra bit kvar! och det är inte bara renovering som är kvar även des andliga besökare! vilket drag det var på stället!!!
Kram /Jimmy

Hej Jimmy
Fördelen men mässan i Västervik för dig o Dennis är ju att ni fick ett eget rum, på de stora mässorna sitter man mitt i vimlet. Men det är säkert en vanesak, jag la ju bara Tarot men det var sång o musik med hög volym på Place of miracles, det störde.
Det är bra om man kopplar ur sitt tänkande så lite trötthet kan säkert vara bra. Men tar energin slut, kan man inte hålla kvar länken.
Roligt att du fått ny energi efter sommaren, lite vila är bra ibland.
Vilket slott, jag förstår att det spökar där, personligen skulle jag inte vilja sova ensam där 
Jag tipsar dig när jag vet när Body & Soulmässan blir.
kram Rose
19#
Hej igen Rose-Marie!
ja det var faktiskt en fördel! men det var ganska mörkt och lågt till tak där men när man väl började så tänkte man inte så mycket på det, men jag var glad att vi fick eget rumm som sagt, såg du Gunilla Kalmar i rummet brevid? hon är super duktig inom healing! hon och jag började samtidigt med vår andliga bana, hon fortsatte in på healing linjen medans jag gick in mer på det andra.
det kan jag förstå om det blir jobbigt när det är musik på och en massa folk som går fram och tillbaks när man arbetar. då är nog tarot en aning bättre och arbeta med under såna förutsättningar …en sittning där man länkar med andevärlden skulle nog bli lite jobbigt kanske.
ja det måste man nästan göra, lite trötthet hjälper det hela på traven bara, men som sagt man får inte bli för trött.
nej det skulle jag nog inte göra jag heller man skulle nog inte få sova så mycket misstänkter jag hehe, vi var inte välkomna bland dem andliga besökarna det kan ja lova! men det är ett bra projekt att ha på kurser för medier som kommit en bit på vägen.
ja gör gärna det!
Kram / Jimmy

Hej på er jag jobbade på Mässan i Tumba i helgen och det var första gången jag jobbade på en mässa.
Jag har igentligen alldrig tyckt om dessa mässor bar känt mig obekväm och för mycket krims krams och så myket energier så man har mått dåligt när man gått därifrån.
Dett var min första av 2 lediga helger under hösten så jag hade bara tänkt ta det lungt och umgårs med vänner därför ringde jag mina vänner i STHLM för att göra ett besök där.
Melissa som arrangerar mässan frågade om jag ville vara med så varför inte ngn gång ska ju bli den första och man får ju testa hur är det att jobba på en mässa.
Jag blev glatt överaskad över denna helg dels den härliga gemtytliga stämmning mellan dom olika utställarna och att alla bjöd på sig själva.
När det började droppa in folk så kände man hur energien höjdes och denna gången när man satt och jobbade så var det bara positivt .
Det var så många mäniskor och så mycket glädje man stötte på under denna mässa även från besökarna. En sådan härlig respons och att även dom kom tillbaka på söndagen och hade sina vänner med sig var ngt som värmde mig varmt om hjärtat.
En del med stora problem en del med mindre problem som visade sin tacksamhet med en otrolig värme över den lilla vägledning man kunde ge på denna prova på läggning.
Läste ditt dagboks inlägg skogskraft och du ska bara veta min glädje över att du fick insikt med saker och ting över helgen.
För det är det som gör detta så speciellt att få reda på att ngn tagit till sig det man fått fram och får glädje av det.
Du är en underbar person fast du inte tror på dig själv.
Du har så mycket att ge bara du själv inser detta.
Jag kände inte igen dig men du kändes bekant på ngt sätt.
Men misstänkte att du var en av dom jag stötte på akademin eftersom det var så mycket medialitet inom dig.
Så när helgen var slut så kände jag själv ett lycko rus och bara funderade på var finns nästa mässa jag kan jobba på *S*
Så detta var min första mässa jag jobbade på men absolut inte den sista.
Men mycket berodde nog på att det inte var ngn jätte mässa utan den var precis lagom i min smak.
I ljus Lasse
Kul Lasse att det var en bra upplevelse!! Alltid roligt när man känner det där varma sprida sig inom en 
Jag ska jobba på Västerviks mässa till helgen oxå första gången för mig det ska bli mycket intressant *Ler* Som du säger nångång ska vara den första
Så nu kan jag med glädje åka när jag vet att du upplevde det så fint!
Ljus Carina

Jag har stått på en del mässor under åren. Gjort reklam för min naturmedicin o gett healing, Det är de sista åren jag lagt Tarot o hållit seanser. Jag gillar att hålla seanser på de små mässor jag stått på, energierna har varit på topp faktiskt. Troligen blir man väldigt öppen på mässor o samma sak med de som kommer som publik.
Jättekul att träffa andra utställare också
man knyter kontakter. Jag kommer troligen inte att stå på place of miracle igen. De mindre lokala mässorna är mer familjära. Skulle vara kul att vara med på Melissas mässa istället nästa år.
#18# Jag var inne i det rummet, men minns inte Gunilla. Däremot köpte jag kristallarmband av en liten tjej där.
Spökena finns kvar på det där slottet då antar jag. för det mesta vill ju ägarna ha kvar de. Ljungs slott spökar också…vi ska dit med cirkeln innan vintern.
ljus Rose
21# Roligt Lasse att du trivdes! det brukar vara en mycket trevlig stämmning när man arbetar på mässor, men jag förstår att man är skeptisk till det sett att arbeta. det jag tycker är härligt på mässor är genenskapen mellan andra utställare och den värme från klienterna som du beskriver.
22# Vibeka, om det är din första mässa så blir nog västerviks mässan en mycket bra "första mässa"! den är precis lagom!
23# det var Gunillas dotter du köpte armbandet av
, hon har flyttat till danmark nu.
ja vårt mål denna gången var mest att känna in platsen och dess energier, samt länka en och annan kontakt.
/ Jimmy

#24# Jamendå har jag pratat med Gunilla också, gullig tjej var det i alla fall. Jag gillade mässan i västervik, men det är lite väl långt från norrköping.
Så det blir body & soulmässan som jag gillar…funderat på de större mässorna, typ Inre harmoni, men avstår. Det kostar ju rätt mycket pengar o är det för stort försvinner man i mängden.
ljus Rose
25#Gunilla är hur trevlig som helst! synd bara att hon bor så långt bort !
Ja mellan norrköping och västervik är det några mil tyvärr!
Jag skulle deltaga i harmoni mässan i stockholm nu i år men det strulade till sig med boende,då skulle jag få betala 1600kr för en plats vilket inte är så fruktansvärt dyrt ändå. men den mässan sägs vara enorm! då kanske det är trevligare med minde lokala mässor!
/ Jimmy

#26# 1600 det var ju billigt, trodde det var dyrare än så. Är nog dåligt uppdaterad tyvärr- Jag har varit där en gång o det var tre stora hallar med en massa spännande. Elisabet var där då o jag hade tänkt gå på hennes seans. Men tyvärr hoppade jag över den. Spådde mig och handlade lite….
Lokala mässor har ju fördelen att de flesta utställare är just lokala. De är oftast mindre också. Men för det inte sämre…
kram Rose
#24 Låter toppen det! 
27#
Det var ett pris jag skulle få betala då, men det kanske är högre nu, eller så var min plats enormt liten hehe. det finns ju mycket mer att titta på och att göra på en stor mässa men den blir så allmänn.
Mem mässorna som är roligast att besöka är dem små tycker jag! oftast mycket trevligare bemötande från utställare då dem som sagt inte smälter in i mängden.
nej nu ska jag sova, jag vart helt tagen av "akademin" idag på tv…vart helt slut efteråt och fick huvudvärk…var rätt låga energier där tyckte jag det kändes som..
Kram / Jimmy

"29# oj då var programmet så erbarmligt. Du får sova gott nu. Måste slita mig från datorn själv känner jag. Men jag är så upplyft efter vårt trevliga föredrag på föreningen.
det går ju att kolla priserna på nätet. Tror jag ska göra det. Nu har jag gjort det. 500 kvadratmetern. 2x2 meter 2000. Troligen tillkommer moms på det. Plus hyra för bord o stolar o skärmar. Mässpriserna ligger runt 450-500 så det är rätt normalt.
kram Rose
30# jag tycker det är ett mycket intressant program, men alla deltagare verkade helt utslitna och trötta och energierna tyckte jag kändes låga, så jag tror nog det var fler som vart trötta efter programmet hehe.
Men som sagt dags att sova! men denna sajten kan vara svår att slita sig från ibland.
Kram / Jimmy

#31# håller med, precis när man ska gå ur har nån skrivit nåt man bara måste läsa.
Det var tre dagars casting o de borde gjort det till ett program. Klippt ihop snyggt o fint. Alla var totalslut, hungriga o trötta.
kram Rose
32#
hehe ja så är det nästan alltid, men det är positivt med denna sajt tycker jag att folk skriver så snabbt, vilket inte brukar ske på andra forum..
ja då förstår jag verkligen om dem var trötta, och även om man känner av energierna genom tv rutan
Det ska bli intressant och se när själva "skolan" börjar!
Kram / Jimmy

#32 - fick ni ingen mat?!?!
Kasst i så fall 
Nattinatti på er, nu måste jag lägga mig och läsa en stund…

#32# nej vi fick ingen mat, det fanns en restaurang en bit bort. Men dit vågade man inte gå eftersom vi hade nummer o inte fick missa själva castingen. Vi fick smörgås o juice, minns inte om det var på kvällen eller dan. Men det jag saknade var kaffet !!!!!!!
Så ett tips om ni ska göra nåt sånt här, ta med er en fikakorg.

#35 - inte ens kaffe!!!
Det där var nog det sämsta… De kunde väl ha satt in en kaffeautomat åtminstone.
Bra tips till nästa omgång (om det blir någon, kanske ingen vågar sig dit nästa gång) 
#36 nej!! och det var plågsamt!!
Vi försökte må du tro att fixa det, och det hade funkat fanns en kille där som var såååååååå driftig (fd. officer från Kiruna) men de gick inte med på att stå för kostnaden…
Så termos är ett hett tips!! 

MM, härliga dagar.
Roligt att så många var nöjda och glada över de besök som gjordes på mässorna.
Jag var på Tumbamässan och jobbade, lugnt och härligt med många härliga personer.
Jag kan väl säga att jag mest gick omkring och sög in all härlig energi och pratade lite med andra härliga utställare.
Tack för en underbar helg
mycket värme Anette
Var kan man läsa om mässan som är i Västervik? Finns det nån länk där man kan se vad som händer där?
/Lotta

Här är länken Lotta
Det är föreningen Insikt i västervik som är arrangörer.
kram Rose
#40 Tack för länken!:-) Jag ska kika på den.
Kram Lotta

#41# Vassego
Det finns nog en hel del att läsa på deras hemsida i övrigt också.
kramis

#42 Min mamma, mormor och morfar bor i Falerum som ligger mellan Åtvidaberg och Västervik så där är jag ganska ofta 
Jag hade en seans där för ett par år sedan, en trevlig liten stad tycker jag 
Elisabeth

#43# Ja västervik är en jättefin sommarstad. Ligger så vackert vid Östersjön. Föreningen är trevlig också, höll du seansen på en lokal som tempelriddarna har?

#44 Jag minns att det var ett gammalt rött tegelhus där lokalen var i, man gick uppför en trappa till lokalen. Min styvfars systers vän som är med i föreningen ordnade med storseansen och sen var jag hos henne och hennes man ett par dagar och hade sittningar. Träffade så många trevliga människor dom dagarna :)
Elisabeth

Ja det var nog den lokalen, föreningen har ingen egen så större seanser arrangeras där. Mindre seanser o annat har de i en hyresgästlokal.
det låter som du fick ett par mysiga dagar. kram Rose

#46 Brukar du åka och hjälpa till i hemsökta hem? Det finns en som behöver snabb hjälp nämligen!
Elisabeth

#47# Jo det gör jag, men det beror ju på hur långt bort det är o hur snabbt. Vi är ju fler medium så om inte jag kan så kan nog nån annan.

#48 Jag skickar ett pm till dig 
Kram
Elisabeth

oki