Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 458 ggr
Celia
0

Vad såg han?

Hej alla medium och pålästa :)

Jag tror inte att ni kan ge mig ett direkt svar på min fråga i rubriken, men jag hoppas givetvis kunna få en något klarare bild.

I helgen hade jag besök och i fredags då jag hämtat den som först ankom till Skåne, så begav vi oss till Sök & Finn i centrala Malmö. När vi var klara där och kom ut på gågatan med nyinköpta böcker, stenar och liknande, så möts vi av ett medium från Malmö. Min sambo var där för ett par år sedan och har skrivet att jag ska söka upp samma medium nu efter hans död. Jag har inte känt mig redo och dragit ut på det. Hur som helst så säger mediumet "Ring mig på måndag". Skäms så, för det gjorde jag inte :(

Sen så gick vi in i samma butik i måndags innan jag lämnade båda vännerna på Centralstationen, för vi ville ju att även den andra vännen skulle få uppleva denna affär :)
Jag köpte en bok som var slut innan helgen och gick ut och ställde mig en bit utanför butiken.

Helt plötsligt känner jag något, vet inte vad - men vid skyltfönstret står en man och en kvinna. Kvinnan är fullt upptagen med att titta i fönstret men mannen bara står och stirrar på mig, som om han hade sett ett spöke! Ja nog kan jag se ut som det ibland, men den känslan jag fick var att han såg något med mig eller läste av mig på något sätt. Det kändes mycket märkligt! Jag mumlade något om "det där var nog en trollgubbe" och då fortsatte han att stirra på mig under sin väg in i butiken och sen såg mina vänner att han gjorde så även inifrån, ut genom skyltfönstrena… Han såg oroad ut eller kanske förvånad/chockad.

Vi gick och sen började det att 'krypa' i mitt ansikte. Inte som när man ibland tror att man har fått spindelnät över ansiktet, utan som om något kröp under huden - mest på vänstra sidan av mitt ansikte. Det försvann efter en stund men jag tyckte att allt detta var så märkligt att jag inte riktigt har kunnat släppa det.

Vad kan ni medium se när ni möter en vilt främmande människa på stan egentligen? Jag är så vansinnigt nyfiken, för den här mannens reaktion var inget normalt som jag sett tidigare. Inte har jag heller kännt något liknande tidigare. Och mediumet från fredagen är egentligen en annan historia - men där fick både jag och vännen klart för oss att han såg mer än han kanske borde just då. Kanske därför som jag inte tagit mod till mig och ringt än?

Hoppas någon har tid att berätta lite om hur ni kan fungera :)
Och vad tror ni om mannen som fick allt att kännas så märkligt, kan han ha varit ett medium han med? Eller vad var han för något?

Kramar, Cecilia

Celia
0

Oj det blev nog för långt. Inga svar…

Men om vi bortser från 'gubbarna' och så frågar jag istället;

Händer det att ni snappar upp saker från andra ute på stan t ex, och/eller ser andras guider eller andar som finns bredvid? Eller är ni alltid helt avstängda när ni har valt att vara så? Jag menar - händer det aldrig att något smiter igenom?

Elisabeth-J
0

Jag skulle svara tidigare men glömde bort det. Jo det händer att man snappar upp saker hos människor man möter ute trots att man har stängt av. Den mannen kanske såg att du är öppen och medial?!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

dilba
0

Låter som en ganska obehaglig upplevelse det där celia! Men kanske att han inte hade förmågan att stänga av helt och att du samtidigt var öppen för honom!? Eller kanske han bara tyckte att du var vacker…..

Rosarin
0

Vad spännande men undrar just vad det var som han såg..

Jag är absolut ingen expert men jag tror att han såg någon slags energi omkring dig. Antingen någon som du har med dig eller något som du utstrålar starkt i din aura.

Det du kände sen i ansiktet kanske var någon som försökte visa dig att den var där på ett jättetydligt sätt.

En spännande upplevlese i alla fall.

Om det inte var något andligt så tyckte han nog att du var en ovanligt snygg tjej bara! :)

kram Rosarin :)

Celia
0

#2 - Nej jag är nog inte medial Elisabeth, men du brukar skriva att svårigheter öppnar upp så det kan nog stämma.
Men nu blev jag ju nyfiken - vad har du sett ute på stan? Hur ser eller känner du om någon är öppen? Har det med auran och sånt att göra?

#3 - nejnejenej, han tittade inte på det viset! Han såg chockad eller bekymrad ut. Han såg något, det är jag helt övertygad om. Jag gick förbi affären en stund senare igen, men både han och kvinnan var borta. Konstigt, för i den affären stannar man oftast ganska länge. Han kanske sprang runt och letade efter mig ;)
Ja jag hade gärna snackat med honom, då hade jag kanske sluppit att sitta här och undra vad det var som hände…

Celia
0

#4 - vi skrev visst samtidigt :)

Nej det där med attraktion kan vi glömma. Då hade jag bara tyckt att han var äcklig eller något. Det här har jag inte upplevt tidigare. Nåja, jag lär inte få svar på det, men när Elisabeth skrev att det händer att hon snappar upp saker, så blev jag ju så nyfiken. Bara 'gubben' inte såg något hemskt som ska hända mig. Bättre att han såg något som redan har hänt, annars blir jag orolig….

Det där med auran får jag ta och undersöka lite närmare. Verkar ju spännande :) Kan man inte lära sig att se sin egen aura, det hade ju varit lättare än att springa och ta foto stup i kvarten ;)

Rosarin
0

Han kanske ville säga något men ville inte komma och kasta sin uppfattning på andra hur som helst.

Många mediala hjälper ju gärna om man söker sig till dem men de är ofta försiktiga med att bara "släppa ur sig" vad de ser och upplevler eftersom de inte känner att de har rätt att påtvinga någon sin syn eller livsåskådni

Har jag uppfattat det rätt så Elisabeth eller har jag missat något? :)

Jag tycker det är jättebra att de mediala respekterar andra på det sättet.

KRam :)

Elisabeth-J
0

När man ser eller känner något runt en person så säger jag ingenting, för jag anser inte at man har rätt att göra det, om en person vill veta något så får dom kontakta mig. Tänk om vi medium skulle gå omkring på stan, stoppa människor och berätta vilka andar som går bredvid dom Förvånad Fy vad hemskt! Jag har själv blivit påhoppad en gång av 2 medium samtidigt mot min vilja. Det var väldigt obehagligt och inget av det dom sa stämde inte heller men dom gav sig inte. Tills slut sa jag till dom att sluta och så gick jag därifrån, inte var jag glad precis! Man ska aldrig påtvinga någon!

Ett par veckor innan Anna Lind blev mördad så hade jag varit i stan och stod vid busshållsplatsen. På torget ser jag en kvinna med blå kjol och kavaj, hon stod långt ifrån så jag såg inte vem hon var och så har jag dålig syn också ;) Jag fick en sån stark känsla av att den kvinnan skulle dö snart, obehagligt! Känslan släppte inte och jag såg mer av det, sen frågade jag min kompis som var med om hon kände igen kvinnan som stod där, då sa hon att det är Anna Lind. Jag ville gå fram och prata med henne för att kolla om min känsla var fel, ville ju att den skulle vara det, när jag stod närmare men just då kom bussen så jag hann inte. Att bussen kom några minuter tidigare den dagen var ovanligt, den var alltid 5 minuter försenad annars.

Elisabeth 

Celia
0

Nej jag hade nog inte uppskattat om den här mannen hade kommit fram och sagt något. Fast det kanske hade varit lika fel av mig att fråga honom? Han kanske bara tyckte att jag såg otrevlig ut eller något och då kan jag ju inte fråga om han ser en ande på min skalle eller något ;) Nej jag ska nog hålla mig ifrån stan, det verkar lugnast då :)

Usch vilken hemsk upplevelse med Anna Lind! Jag hoppas att mannen inte såg något sådant hemskt med mig. Jag får nog ta mig i kragen och komma iväg till ett medium snart, fast jag vill ju helst gå på en seans först. Gud vad jag velar fram och tillbaka, det måste vara tvillingen i mig :/

Elisabeth-J
0

#9 Jag tror att han såg eller kände din inre kraft som du faktiskt har fast du inte tror det själv :) Så du kan fortsätta att lugnt gå på stan :)

Elisabeth 

Celia
0

#10 - ja jag måste ju till spännande affärer igen - och sådana finns inte här på vischan Skrattande Ska glo rätt ner i trottoaren nästa gång Flört

lightseeker
0

#10, jo, celia, har själv beskrivit en liknande upplevelse här på ÖN, där jag beskrev mitt eget lilla rännstensmedium.

Jag upplevde att en för mig vilt främmande människa, Stirrade på mig, medans jag hörde en röst inne i huvudet som sa: Jag har väntat på dig, vilket verkligen inte stämde.

Det slutade med att jag stötte på henne i en nyandlig shop, och fick en session med henne, det visade sig nämligen att hon var: ett medium, som jag aldrig hade kunnat tänka mig att söka upp själv. Är så skeptisk.

Håller delvis med den här i tråden som sa: att hon trodde att du var litet medial. Men det kanske inte är tid ännu, för dig att hålla på med den sidan av din personlighet. Var sak har sin tid

Celia
0

#12 - jotack, jag nöjer mig med den aktivetet jag har och förknippar med vissa personer. Vill inte ha hela andevärlden här, så 'locket på' tills vidare :) Måste få läsa i lugn och ro - har mycket spännande att gå igenom bara där :)

Ska se om jag hittar din och liknande trådar. Mycket intressant!

TantAlma
0

Jag är inget medium som sagt, men jag tror att han såg hur vacker du är. Du påminner säkert om nån som han inte kunde släppa taget om det och han behövde se  på dig så länge för att förstå sin egen känsla.

Det blev min första känsla när jag läste dina rader och det sägs ju att man ska följa den….

Celia
0

#14 - om du läser inläggen mellan det första och ditt, så upptäcker du att så inte var fallet ;)

TantAlma
0

Jo, jag läste men så tänkte jag på att de sagt att man ska gå efter den först känslan den jag fick när jag läste texten. Så det var det jag gjorde. Skrattande

Ibland kan det vara så att något som är så himla välbekant, över någon och man kan inte sätta fingret på det och man blir själv lite bekymrad av själva känslan.. För att den blir så stark och man är inte van eller beredd på det. Det kanske rent av är skrämmande.´Det var mer så jag tänkte…

lightseeker
0

jag glömde kanske att nämna att det var ett väldigt fint besök hos mitt sk. rännstensmedium. Och jag har kunnat förmedlat den kontakten, till 5 mig närstående personer, som har haft behov av sinnesro. Alla har varit nöjda.

melia
0

#9 hahaha Jo jag tycker du skulle gått fram å frågat om han såg en ande på din skalle hahaha va du är rolig! Skrattande

gud så jag saknar er här på ön föressten sen jag börjat jobba, vill ju hänga här hela dagarna i stället Glad

Celia
0

#18 - nej har du börjat jobba! Jag tyckte väl att det var lite konstigt, fick för mig att jag brukar se dig här på dagtid också. Då hade jag inte helt fel (trots andar på skallen) ;)

Är det nytt jobb eller har du 'bara' haft semester?
Hur som helst, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge (eller som jag brukar säga - alltid FÖR länge), du har något kul att se fram emot under dagarna ;) Inte alla som har det.

signemo
0

Jo du Celia. Han kanske såg att du vad du varit med om . Han ville kanske gå fram och ge Dig en kram. men tänkte efter att . Det skulle kanske inte vara så käckt så han fundera på hur han kunde hjälpa Dig. Ibland har man ju en ful förmåga att stirra när man tänker.

Var rädda om varandra

melia
0

#19 ja visst har man börjat slita igen Fundersam har varit mammaledig ett år men nu var det dags att gå tillbaka Ledsen längtar efter min lilla tjej så fruktansvärt mycket när jag jobbar vill bara vara hemma med henne hon är alldeles för liten för att vara borta ifrån mig så här länge Gråter

Celia
0

#20 - ja jag hoppas nästan att jag träffar på den där mannen igen, även om jag tyckte att det var högst obehagligt.

#21 - jag kan förstå din känsla även om det är länge sedan min son var liten. Det blir lättare med tiden, men tankarna kommer ändå alltid att finnas där. 'Vad gör hon nu?', 'Mår hon bra?', 'Äter hon ordentligt?', 'Är hon ledsen?' osv. Men du nog vara lugn, för de lär ringa om det blir en 'fis på tvären' ;)

Kram, Cecilia