Funderingar
Hej vänner igår så baka jag 9 rågkakor…just i mitt bakande så dög frågan upp i huvudet…
lever dom lika där som vi gör..pratar dom med varandra…vet dom att dom är på en annan dimetion…är dom ärliga där…får vi här..ärligt svar från dom när vi tar kontakt med dom….gråter dom och längtar dom efter oss…som vi längtar efter dom…har dom ångest….vad gör dom om dom mår skit..oj det är så många frågor…kan dom ljuga för oss..så vi inte får veta sanningen…lite lustiga frågor är det..hoppas någon kan ge svar på detta…
sänder en köttätande växt från thailand
Hej där Drutten :) Lustiga frågor tycker inte jag det är, dom frågor du ställer.. Jag vet nog lika lite som dig, det är mycket man vill ha svar på, visst..?
Jag tror att dom känner när man mår dåligt, gråter och längtar. Dom "känner" oss.. Tror att dom mår dåligt när vi mår dåligt, att dom vill att vi skall må bra, för jag tror (och hoppas) att dom har det bra där på andra sidan.
Vad jag har "hört" så gör dom ungefär samma som dom gjorde här, min Patrik tex spelar gitarr "där borta". Sen kanske dom utvecklas vidare där också..?
Jag tror att dom är ärliga mot oss o andra men att vi kanske får till oss det som vi orkar ta emot "just nu"..
Tror kanske att sanningen kommer när man är redo..
Som sagt var Drutten, jag vet lika lite som dig, så det här är mina funderingar o tankar.. så ta det som det är..
Kanske någon som "vet" mer kan svara..? Kram på dig/Katie

Jättebra frågor!!!! Jag undrar också :)
P.S. Underbar blomma förresten! Vacker, vacker :)

Ja druttfia,många frågor har man! James vanPraagh säger ibland att dom gråter vid sittningar från andra sidan.Han säger också att dom får hjälp!Då antar jag att det är nån form av terapi/vård han menar.Jag tror många behöver hjälp när dom kommer över-jag tror dom vet att dom är i en annan dimension.Dom blir ju mötta av någon när dom kommer dit.Sen om du läst(Vilket jag vet att du gjort) Sylvia Browne så har dom ju uppdrag i sitt dagliga liv-vissa jobbar med barn-vissa med djur-vissa med växter,musik osv.Något jobb som gör dom lyckliga och tillfreds.Jag hoppas att dom inte har ångest och depressioner på den sidan-jag önskar att dom är lyckliga där.Men vad vet vi????
Tack för blomman-den nosade på mitt finger-haha
lever dom lika där som vi gör..pratar dom med varandra…vet dom att dom är på en annan dimetion…är dom ärliga där…får vi här..ärligt svar från dom när vi tar kontakt med dom….gråter dom och längtar dom efter oss…som vi längtar efter dom…har dom ångest….vad gör dom om dom mår skit..oj det är så många frågor…kan dom ljuga för oss..så vi inte får veta sanningen…lite lustiga frågor är det..hoppas någon kan ge svar på detta…
Hej drutten53!
ska försöka svara på dina frågor utifrån den erfarenhet jag har och som jag tror att det funkar där på andra sidan :)
- Jag är övertygad om att de pratar med varandra over there, eftersom de "pratar" med oss här :) Men tror att det sker telepatiskt ej med ljudord.
- De som gått över vet att de är där i en annan dimension,sen finns det några som ej lyckats ta sig över riktigt och det är de som oftast finns platsbundna på oilka ställen typ där de bott och så vidare…
- Jag är övettygad om att de är ärliga och vill vårt bästa vi som är kvar här,genom sittningar har jag sett och hört det många gånger :)
- Jag tror inte de gråter efter oss eller har ångest för där de är finns inget behov av det…de finns där en allomfattande kärlek finns och jag tror att de är MYCKET lyckliga! Det budskapet kommer ofta fram vid sittningar :) sen kan de juh hälsa på oss om de längtar och det gör de! *Ler*
- Är övertygad om att de ej heller har något behov av att ljuga varför skulle de göra det? Men ibland "säger" de kanske inte hela budskapet tydligt när de kommer och hälsar på och det kan bero på många saker men främst för att vi här på jorden i vår dimension är här för att lära oss, och vi lär oss inte om vi blir serverade hela menyn om du förstår vad jag menar?? du vet förrätt,varmrätt,efterrätt…vi kanske "bara" får varmrätten eller "bara" förrätten för att vi själva sen ska få möjlighet att "klura" ut utveckla resten så att vi får en lärdom.
Hoppas du blev lite klarare över dina funderingar med detta! 
Kram Carina
Visst gråter de ibland men då mest av kärlek till oss som är kvar här och lycka över att de får komma och träffa oss!
Precis som galdra säger så får de hjälp där om de behöver det för de fortsätter att utvecklas som personer där med :)
Ljus Carina

På tal om otydliga. Igår på akedemien så var där ju en dam som fick fram "Sschhh, något hemligt". Ja det var ju dagboken :) Så lite kryptiska är de nog ibland.
#6 ohhhja de kan vara kryptiska! S*S*S* Men oftas förstår sittern vad de menar och det är juh huvudsaken

Jag är inte så påläst om köttätande växter, men måste fråga..
Om man sätter in fingret i "käftarna" på en köttätande växt och håller det där.. ja ska vi säga 2 veckor. Kommer då det vara stora skador eller ytterst små?
Köttätande växter äter flugor och instekter…
Jag tror de är medvetna, men jag tror att de finns de som fastnat på vägen eller som inte nått den fulländande dimentionen förrns man gått igenom och klarat av sin livsuppgift… Eller ett annat senario ställt saker och ting till rätta. Tex. de som begår mord för att få vara med sin älskade på andra sidan när de inte får vara det här. Då tror jag inte att de få komma igenom förrn de kommit underfund med vad de gjort och beroende på om de blir förlåtna eller ej.
Jag tror att det finns olika dimentioner inte bara den här och andra sidan…

ja hoppas verkligen inte att dom gråter…för det gör ju så ont..här kan man ju trösta varandra…hoppas av hela mitt hjärta att min ängel inte gråter..för jag kan ju inte ge henne tröst…som en mamma ska göra…men det måste göra väldigt ont i dom att dom inte kan krama oss och ta på oss…särskilt..sina barn som är kvar här…tackar alla för svar…dax för mig snart oxå att besöka ett medium igen….känner att jag måste få några ord från min kära ängel..även från mamma min…kram på er…
Ps..ja ha nu har man bakat 80 stycken kanelbullar oxå…