Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 515 ggr
night-bliss
0

Guider

Vet inte riktigt vad detta ämnet hör hemma 

Har läst lite runt på sidan och har förstått att många är av den uppfattningen att alla har en (eller flera) guider.

Men mina frågor är:

Kan det vara så att en människa under en tid (kortare eller längre) inte har någon guide? Alltså ingen alls.

Vad händer i så fall om man är utan en guide?

Om man är "arg" på sin guide kan man få en ny, dvs man är inte överrens och guiden inte lyssnar?

Kan guider göra fel och tvingas lämna "sin" människa?

Någon som "hört" något om detta?

Kanske lite konstiga frågor, men jag undrar verkligen

Elisabeth-J
0

Jag tror att vi aldrig är utan någon guide. Om man inte är överens med dom så förstår dom det och väntar tålmodigt till den dagen du är överens med dom :) Jag tror inte heller att våra guider leder oss fel eller gör fel.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

night-bliss
0

well, om guiden inte är tålmodig för 5 öre då? Jag har en väldigt stark  känsla av att jag tog farväl av min guide efter att jag inte orkade med hans pushande, jag fick veta för mkt som jag inte ville och han lyssnade inte. Sedan så klippte jag banden och lämnade honom på ett visst ställe (fick veta senare att detta stället var där mina föräldrar förlovade sig när de var unga, men det visste jag inte då), jag hade sedan känsla av att vara utan guide (det var tomt), sedan steg min morfar in istället. Efter ytterligare ett tag kändes det som någon annan stigit in någon mkt äldre än både morfar och min första guide…

night-bliss
0

Jag kan ju tillägga att farväl till min första guide inte var lätt, det var som ett sorgearbete, men det kändes som nödvändigt för oss båda…

Tuva-Lena
0

Ja jag förstår ingenting alls. Som jag har fattat det så "tilldelas" vi en guide, och hur vi då skall kunna göra oss av med den - utan överläggningar med dem det berör s a s ;) - det förstår jag inte. Såna beslut trodde jag inte att man kunde fatta själv..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elisabeth-J
1

Jag tror inte att våra guider säger farväl och lämnar oss :) Däremot så kan dom ta några steg tillbaka ett tag och avvakta och då tror man inte att dom finns där för att man inte känner av dom men då är dom inte så nära ditt energifält bara just då. Det är vad jag tror :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tuva-Lena
0

#5 Åh vad jag önskar att jag kunde få lära känna min! Glad men h*n har väl tröttnat på alla mina upptåg vid det här laget. H*n tycker nog att jag är för envis och styv i korken! Ha, ha! Skrattande Läste just morsans tråd, om att hon så gärna vill träffa sin guide men vill hålla Uffe i handen samtidigt. Glad ja du ser hur vi har det..! Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

rosmarin90
0

Jag blir lite fundersam när jag läser det här. Tror inte heller vi kan skicka iväg vår guide. Möjligen kan det vara en sk hjälpare du skickat iväg. såna kan vi ha flera av och de är olika under livet. Jag känner tydligt att en av mina käraste vänner som gott över är med o hjälper mig i mitt Reikiarbete.

ljus Rose

night-bliss
0

Well, jag tror ändå att det var min guide för den hade varit med mig hela livet, men vi var helt osynkade. Den jag har nu är som en helt annan kraft och känns helt annorlunda. Vi dras åt samma håll på nått sätt, den andra var mer att allt skulle hända nu och brydde sig inte alls om att jag inte ville eller orkade.

Och när den var borta kändes det som ett svart hål, jag kände mig helt oskyddad och jag tror det var därför min morfar steg in tillfälligt.

Tror ni att man kan ha levt tillsammans med sin guide (dvs båda var då människor) i ett tidigare liv? För mig känns det som om jag och min nuvarande guide har levt och känt varandra i ett av mina förra liv.