Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 3693 ggr
Celia
0

OT - tatuering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla, nu har jag en stund för mig själv mitt i natten. Vännerna sover som grisar i vars ett rum efter en trevlig helg :) Vi var på tatueringsmässan både igår och idag - fast det var idag som jag och en av vännerna slog till :)

Jag fick min frihandstecknad av en tjej som har studio i Norge. Den är nu för evig, till minnet av min sambo (han var skorpion). Även min pappa var född i detta Tecken och dessa två har varit de viktigaste männen i mitt liv. En tredje finns fortfarande i livet, vår son *kram till honom*

Så här ser min första tatuering ut (för det kommer garanterat att bli fler) :)))

Kramar, Cecilia

Elisabeth-J
0

Den är jättefin Celia! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Bybo
0

Ja, den är nice, fint placerad också….

e-gron
0

Hej Celia!

Vilken fin tatuering! Visst känns det lite speciellt att ha en tatuering efter någon man tyckt mycket om. Jag har själv tatuerat mej och jag har bl.a efter min ena hund som vi tog bort i feb. i år. Jag tryckte av hennes tassavtryck och den finns med mej på min arm.  / Eva

Dolleminas
0

Väldigt snygg tatuering, har själv haft funderingar i några år… aldrig kommit till skott eftersom jag inte riktigt kunna bestämma mig för motivet…

Thinka
0

Wow, jätte snygg!

Skogskraft
0

Nice! Skrattande

[Niike]
0

Superfin !

Vibeka
0

Läckert!!!! Glad

Brokenfether
0

Oj! Den va snygg Förvånad Bliiiiiiiiiiir man sugen eller…Skrikandes Skrattande

emma93
0

Den är verkligen jättefin!

#3 Det låter också väldigt fint, har du någon bild du kan sätta in?

karini
0

Mycket snygg!! Jag är också skorpion. Vill med tatuera mig men är lite feg. Vi får se någon gång ska det bli.Glad

Celia
0

Glad Tack, tack - tusen tack! Extra kul när även andra kan se det fina med den. Jag vill ha fler, vad ska jag hitta på nästa gång Fundersam

Kram, Cecilia

Alvljus
0

Mycket snygg!!

Jag har redan två tatueringar, ska tatuera in min tredje snart - på axeln, ungefär så som din sitter. Det blir en galder (kombination av runor med magisk betydelse) som jag skapat själv. Jag och min man ska tatuera in varsin (med olika betydelser, de bildar en helhet tillsammans). Vi skippade hela ceremonin med att växla ringar och gör såhär istället. :)

Jag tror du kommer att veta när du hittat rätt motiv - rätt som det är finns idén där, bara! :)

Celia
0

#3 - Så gulligt! Den skulle jag vilja se :)

Celia
0

#13 - Tack Alvljus :) Ja nu ser jag motiv överallt - det är ju inte bra. Såg massor av fina motiv på mässan men jag vill ha något 'eget' nästa gång också…

Härlig idé ni har istället för ringar, gillas! :)

Manni
0

Superfin!! Själv har jag en drake på benet som min son ritade när han var fyra år. Jag tänker göra något liknande när min yngsta börjar rita annat än huvudfotingar. Jag försökte lägga in en bild, men det blev fel. Ska försöka leta rätt på rätt bild.

Manni
0

Nu tror jag att det blev rätt. Var vänlig och bortse från orakade ben! Flört

galdra
0

Tatueringar är väldigt personliga.Vår äldste son har tauerat in sin sons namn bak i nacken.När Kim hans bror dog gjorde han en tatuering pa halsen med Kims namn.Men folk är så fräcka att dom går på honom och frågar om han heter Kim.Och han vill inte berätta eller prata om Kim med främmande människor.Han tar illa upp och blir ledsen….Jag blir mållös för själv skulle jag aldrig ifrågasätta en tatuering på en människa jag inte känner….

Vibeka
0

Kulit!! vi kan väl alla dela med oss av vilka tatueringar vi har?!?!? så här ser min ut Glad Jag gjorde den för 15 år sedan och ville ha ett motiv som sa nåt om andlighet…ville ha en vit vacker lilja men den var för stor och svår att göra om,så det blev dessa  i stället och det är lite skojsigt för nu i dag 15 år senare är jag ganska ofta tillsammans med andevärldenGlad Vilket jag inte alls var för 15 år sedan Flört jo fast jag "jobbade" inte med dem då *skratt*

Mina små söta andar sitter på min högra arm strax nedanför axeln. De har varit vackert lila från början men bleknat…kanske ska fylla i dom nångång *L*

Carina

[Lady-Oona]
0

Å vilka fina tatueringar ni har, jag har också en men den gör sig inte i bild, då den under årens lopp har blivit lite ful…flytit ut så att säga men det förställer en svart ros och har tänkt tatuera över den med något annat så småningom…så nu blir jag extra sugen på att gör det snabbt,,,är väl en bra årstid för det

Celia
0

#17 - Jättefin!!! Ser både en drake och en ängel :)

#18 - Fint gjort av din son, tycker jag! Fast vad har andra med andras kroppar/namn och/eller motiv att göra?! En del är så nyfikna att det bara blir för mycket. Synd :(

#19 - Dom är ju jättegulliga!!!! Igår såg jag ett litet sött katthuvud med vampyrtänder och änglavingar - urtjusig! *sugen*

Tack för att jag fick se lite andra tatueringar också :)

[Hellas]
0

Jättesnygga tatueringar, jag vill också ha en men jag vet ännu inte vad.

Morsan1
0

Här kommer ett foto av min första tatuering. Det är min syster som ritat den. Det ser ut som en spindel men det är egentligen inte meningen. Det är "telefonkludd".

Manni
0

#23 Oj, är det där telefonkludd?! Då skulle jag vilja veta hur hon ritar när hon inte sitter i telefon! Snygg!

Morsan1
0

#24 Ha ha ha ja hon är otroligt duktig, men som många konstnärer av olika slag så är hon väldigt blysam, kan inte erkänna att hon är bra. Hon målar ju barntavlor just nu för fullt. Jag tror jag får länka till hennes sida, annars får chefen ta bort detta.

www.ritvarg.se

Kolla blåbär, lingon, svamp och ekollon barnen! Dom är så otroligt supersöta!

lightseeker
0

du hade rätt, det var faktiskt hemskt söta bilder, utöver dom du nämnde tyckte jag särskilt mycket om "bullbak" också

Vibeka
0

Läskig spindel *Ler* ska kolla in hennes sida :)

melia
0

Jättefin! Glad men hörru fegis! du skulle ju vänt fram ansiktet! Kyss

Morsan1
0

#28 Menar du mitt ansikte? Isåfall kommer en bild till dig nu!

Kram trollunge!

melia
0

Hahahahahahahahahahaha ååå gud va du är kul morsan Skrattande tack för skrattet hahahahaha så söt du är!!

Vibeka
0

#25 vilka underbara bilder din syrra gör!! Hälsa henne det från mig!! Man blir glad i hela själen när man ser dem!Glad

Carina

galdra
0

Vad roligt med alla tatueringar.Jag är tvärtemot.Meningen var att jag skulle tatuera mig med Egyptiska motiv-men eftersom tatueringar blev så populära tyckte jag att det var ovanligare att inte vara tatuerad.Så tji…Sönerna och gubben är dock ivriga fanatiska tatuerar kunder -jag tror det blir som ett gift.Eller????

Morsan1
0

Ser ni att jag har en orb bakom huvudet? På dörren!! HJÄÄÄÄÄLP

Celia
0

#28 - jag har inte glömt vad jag lovat dig. Ska bara hitta tråden så kommer det upp en :) *kram*

Manni
0

#25 Vilka fina bilder! Fiskarna skulle passa bra i treåringens rum, när det nu blir färdigt… Blir fina julklappar!

Elisabeth-J
0

#34 Här är tråden: Vi på Övernaturligt Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cecilia-A
0

spännande att se allas fina tatueringar, jag har två här kommer

den jag har i svanken som för mig symboliserar kraft.Glad