första kontakt
Känner mig väldigt dragen till att försöka få kontakt med dom som gått över,som det är i nuläget får jag info om dom, men som om jag bara "hämtar" den infon,om utseende,personlighet m,m
Så nu skulle jag vilja få kontakt,direkt kontakt,,hur börjar man?,har gått medial utvecklings kurs bara för detta men det verkade jobbigt,,att ju fortare man sprang fram å tillbaka på golvet,desto bättre kontakt,,(; springa är inte min grej,så jag undrar finns det någon lättare metod?

Vad menar du med att du fick springa fram och tillbaka på golvet för lättare kontakt?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

dom sade på kursen att det låg på den "frekvensen" den snabba/höga,så ju bättre man jobbade sig upp till den desto lättare kontakt?
Detta låter mycket märkligt i och för sig har jag gått en kurs men den var rent allmän och trovärdig.Men detta att springa ikapp det är för mig främmande. Jag får kontakt men det bara kommer , kan ej bestämma med vilken. När andevärden är för mig närvarande vilken den även varit före kursen då kommer ett flimmer och ljus i mina ögon även om jag stängt dom. Ibland ser jag hör jag som det skulle varit en film. Lycka till
Tålamodet är svaret !

Har slut på tålamodet,,
så lite mer handfasta tips vore bra,,

#5 - ja mina tips är kanske inte roliga, men min erfarenhet är att det man gärna vill och koncentrerar sig på håller sig på avstånd.
Sedan jag såg The Secret har jag även funderat på budskapet i filmen. Jag tror att det är så där och att det fungerar. Kanske ska du tänka på det du är tacksam över (den kontakt som du redan har) istället för att lägga energi på att försöka komma närmare. Då kommer du automatiskt att utveckla din gåva :)
Kram, Cecilia

Tålamod är ett viktigt redskap för det går inte att skynda fram en utveckling. Allt har sin tid. Tillsammans med andra i en grupp på en kurs eller cirkel så kan det många gånger gå fortare för då får man träna tillsammans och få bekräftelser m.m. Kanske du ska olla upp andra kurser eller utvecklingscirklar?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Instämmer helt med #6 här. Annars är tålamod en stor pusselbit i det hela…
Instämmer också med de föregående talarna. Det finns inga genvägar tyvärr

Hej tack för alla svar!,jag ska börja en ny tränings cirkel snart,där vi skall sätta igång att träna på detta, ville väl bara få några tips före vi sätter igång..sanningen är väl den att dom andra kommit längre,har gått kurser..,är mer vältränade på just detta..
Kram Sol

det är inte för alla att kunna ta kontakt… det är en process som mognar i dej och när du är redo så kommer det . men glöm att du har en dialog som du kanske föreställer dej, många suddiga bilder och underliga känslor kan dyka upp hos dej och när du får sånt och kan tolka det till ord …. japp då har du kommit till en dialog. mer rätt tror jag inte jag kan få till det

Hej! tack igen,,ska försöka ta till mig dina ord oxå..
#11#
Det som händer nu är ju att jag kan se personen,som gått över, utseende,sen får jag fram saker om personen,men det är det att det inte känns som om personen själv kommer,utan just mer info,och det är där jag är osäker,,om det är ifrån personen själv eller från det stora "biblioteket" med kunskap..

låter precis som jag får det till mej med … kan du se eller beskriva ett utseende ev tid som den levat låt oss säga 30 talet pga klädsel och sånt så har du ju en kontakt. sen kan du lägga till då om du tex frågar vad den personen gick bort av så kan du få en känsla i kroppen ont i bröst eller huvud eller nåt och lägga det som orsak då. en del kanju till och med höra saker. nyfiken på hur du gör. sitter du och blundar eller står du upp och ögonen öppna? vilket jag föredrar då känner man lättare i hela kroppen vad som sker

Ja precis så är det vilken klädsel=vilken tid dom levt..,gifta ,barn,hus dom levt i m,m men inte direkt kanske vad dom dött av,kan vara att ingen har frågat den frågan,,(;
jag vill gärna blunda,jag känner mig koncentrerad då,,,men detta är ju då när man sitter ner mittemot ,en person
enstaka gång har jag sett personen stå bredvid sin anhörig i helfigur,,men kruxet är ändå att det inte känns som det är personen själv då som sänder den bilden utan det känns som ren info,,,??

hur det känns kan man nog inte bestämma alls utan du får ta det som det kommer helt enkelt . begriper personen du har framför dej vem det är du pratar om så tycker jag att mer rätt kan det väl inte bli