Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 504 ggr
ninna37
0

Min guide , samma jämt ???

En fråga och en undran,

Man har ju en guide som ska vägleda en genom livet….har man samma guide hela tiden eller förändras detta ?? nån som har en tanke kring detta ?? Oskyldig

Elisabeth-J
0

Man har en guide med sig hela livet och man får till sig fler guider under livets gång :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

auraman
0

sen har du också olika guider för lite olika uppgifter i livet

Skogskraft
0

Ja, ovanstående talare hafver rätt båda 2. Skrattande

TantAlma
0

håller med föregående talare, i alla fall så tror jag så….

lightseeker
0

hm, grunnar då på vem det är som är med mig nu, sedan en tid tillbaka eftersom jag är så sprudlande, sprallig och utåtriktad. Trodde först att det var min personlighetsutveckling, men inser nu i denna tråden, att så är inte fallet.

TusseTiger
0

Finns det något maxtal som man har med sig? Någon skrev att det tillkommer under resans gång.  Eller är det så att man har en guide o olika hjälpare?

Vet man hur det kommer sig att man får just den o den guiden? Vem väljer vilken guide man skall ha?

NightPhoenix
0

#5 Varför kan det inte vara din personlighetsutveckling lightseeker?

lightseeker
0

#7, jo, den hänger nog med, men det låter som en väldigt trygg och trevlig tanke om det också skulle kunna vara så, att det finns någon där som går med mig genom livet.

Kanske att det också finns en djupare mening med vissa händelser, som när man är mitt uppe i det, kan kännas helt meningslösa (pga. att dom är så hemska) men att dom sedan leder fram till någonting högst meningsfullt.

Känns då som om det skulle kunna finnas ett förutbestämt öde, som jag visserligen tror att man kan välja bort, med sin fria vilja, men också att alla val leder till konsekvenser, som man aldrig kommer ifrån ansvaret för.

Så om jag har någon väldigt gladlynt och sprallig och social guide med mig, så skall jag grunna på hur den ser ut, vad den heter, eller lägga örter under kudden och drömma om dem.
Vad var det nu för ört som var så bra för det. Minns någon?