Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 667 ggr
drutten53
0

SAWADDI...mina vänner

ja ha nu var man här igen…försökte skicka från thailand..men internet la av…har idag kommit hem..elva timmars flygresa…soleksem..set mycket..fattig som en kyrkråtta nu…ser att jag har mycket att uggla igenom nu…ska sätta in bilder från thailand oxå….det blev n¨ågra foton  en så där 650 stycken….men vänner thailand är en mycket skitig stad..stank avlopp matrester som låg utsprida över hela staden…i högar…gatukök överallt…tuktukar som gasa på….30 grader varmt…fuktigt..man var som i en bastu…ingen luft…klibbig efter 5 minuters promenad….har gått av mig 4 kilo…maten  ja ni--åt samma rätt i alla dagar utom en…då satt jag på muggen hela dagen….4 regndagar..fast det vara då högst i 10 minuter….har varit uppe till tigertemplet..klappar tigrar o ridit på elefant…shoppat på flytand marknad…rest 40 mil upp i landet…där var det översvärming…vatten långt upp på husen..vatten långt upp på gatorna…risfäft över allt…där var det mycket fattigt…ja lika så inne i bangkok fanns det fattiga…uteliggare…mycket slum oxå…tiggare lite här o där…mycket hundar o katter…ja det såg ut som det…magara så bena syndes…ja det är nu en del jag såg…vill ni veta mer så får ni fråga…men nu är jag hemma iallafall….kram på er alla

Bybo
0

Heeej!!! Välkommen hem!!! Ja, vi har det bra här i Sverige trots allt … Kram

Morsan1
0

Välkommen min käraste vän! Jag har saknat dig mycket! Sen har jag varit väldigt orolig också, var rädd att du var med på planet som kraschade i Phuket!!!

Skönt som sjutton att ha dig hemma igen!

Stor kram Åsa

drutten53
0

asgarv..ja detta plan krascha dagen efter…då satt jag på terassen lappa singa=öl…jo vi fick några sms då från vänner…vi kunde inte heller skicka sms till dom..så det var ju bara att ringa runt till barnen…ja du morsa…vi har haft det bra…kram

Morsan1
0

Hittade ni munken du sökte?

Coturnix
0

Hej! drutten!- ser fram emot bilderna från resan! Hittade Du några fina saker att ta med hem?

EwaKristina
0

Drutten!!Välkommen hem!!!Har saknat dej massor!!!Tack för kortet!Kram Ewa

galdra
0

Hej och välkommen hem.Tack för kortet!!!!!!

Elisabeth-J
0

Härligt att du är tillbaka Drutten! Du har varit saknad här ska du veta :) Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tina-O
0

Välkommen hem Drutten!!! Kul att du är tillbaka.Skrattande…Kram.

Clary
0

Välkommen hem Drutten. Stor kram på digFlört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

drutten53
0

jo då munken prata jag med i telefon..var och besökte hans mor o broder…nu sitter några biler i albumet…men kommer att byta ut..har ju en del…och sen måste jag sätta ihop på photoshop lite bilder..en del budda var så stora så jag fick ta delar på dom..lika så husen…men det kommer sen…kram..

Thinka
0

Välkommen hem till Sverige Drutten, du har varit saknad!

april4
0

Välkommen hem. Borta bra men hemma bäst eller hur?Skrattande

april4
0

Vi har planerat att fira min 60-årsdag i Thailand med släkten. Har några år på mig att spara inför resan.

Rosarin
0

Sawasdee kha! Sabay dii may?

Åh vad kul att höra hur du har haft det! :)

Jag bor i Thailand, vart har du varit någonstans?

Men jisses, åt du samma mat hela resan? *fnissar*

Kan det ha varit "Chicken fried rice"? :)

Kul att läsa, berätta gärna mer!

kram ljus och kärlek.

Rosarin :)

SEViking
0

Sawadee khap

Jag var i Thailand hela Maj, köpte 4 nya framtänder. Men inte tyckte jag det var värst skitigt. Jag ska tebax igen snart å köpa 4 tänder till. Jag var i tempel å träffa muinkar ja me, fick ett snöre runt ena handleden, å det sitter kvar ännu konstigt nog. Good louck to you, sa munken, men inte har jag haft värst tur sen Maj Oskyldig

SEV

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja du Rosarin…ja nog var det friterade kycklingbitar med lök paprika salladslök i bitar o sursöt sås..med ris..det var jättegott..sen mixad sallad..med rivna morötter vitkål..grönsallad lök..och sås till….jag vi bodde i bangkok på trang hotell…mitt inne i smeten…vi har nog sett alla bubba som finns…big budda sittande budda.. slepping budda..svarta budda.. blåa budda ..lyckliga budda.. Emerald budda..m.m…var uppe på golden montern..Wat Arun..Grand palace..Suan Kularb..Dusti zoo..m.m…kommer att ta ett foto på kartan över chinatown..o lägga in så ser ni..men grand palace..var enormt att se..sen tog vi en sväng upp till tigertemplet..red oxå på elefant…sen en sväng upp till phechabun…sen en sväng på flytande marknad…det var mycket att se..var tre gånger till siam center mbk..stormarknad..7 våningar…där handlade jag ljustakar o sidenkuddsfodraler o handgjorda elefantfodraler till kuddar o en lång handgjord vepa..dukar i siden..sen blev det några lamper o elefanter..kläder till barnbarnen..handgjorda sandaler till mig..en klocka..sen var vi på en guldaffär där dom tillverkande guldsmycken ..så vi såg hur allt gjordes till ett smycke med guld o diamanter eller ädelstenar..så jag köpte ett guldsmycke..sen köpte jag mig ett armband med röd rubin…trävas.. liten träurna..robotklockor till småkillarna.. söta skor till lilltjejen..blev några limpor cig oxå..ingen sprit…åkte tuktuk..men gick mycket för jag ville se så mycket..pesonalen på hotellet var enorma..bra servic fick man…men tyckte synd om dom..dom sov kanske två-tre timmar per dygn..dom jobba röven av sig..frukosten var uppdukade i långa bord..massor att välja på..pool mitt inne i hotellet…en eloge till pesonalen för doms jobb…många thailändare var generösa..buga alltid…fikabrödet var fint att titta på..blomsteraffärerna gjorde SÅÅÅÅ vackra kransar…såg fina brudklänningar…vackra tehus och små hus där dom bad till…jag har sett mycket…men foton kommer mer sen..kram..sen var det oxå en parad för munkar m.m…

Elisabeth-J
0

Vilka fina bilder Drutten! Ska blir kul att se mer av dom sen Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tiia
0

Välkommen hem Drutten…härligt att vara hemma,eller hur?Glad

FiaH
0

Varmt välkommen hem Drutten. Kram FiaCool

drutten53
0

ja du morfar..det beror nog på att jag var i bangkok. chinatown..sen vet jag inte var du va…jag gick även i gränderna..där ni..det lukta inte mumma precis…det låg ju matrester från alla gataköksvagnar på gator o runt matställen….i saluhallen var det grönsaker på gatan..det blev ju som en sur deg lukta väldigt illa…så här såg nästan husenfasaden ut på nästan alla hus…förutom inne i alla tempel o palats så var det rent….småler jag såg att man kunde köpa löständer där…fanns några ställen..där dom sålde..på gatan…hela o halva proteser…allt går tydligen att sälja…ja detta snöre du fick…har jag med…men jag fick mitt i Italien…förra året…har det ännu kvar runt handleden..det ska ju sitta där tills det ramlar av själv….

Rosarin
0

Hej igen!

Jo i Bkk kan det minsann lukta urk…*skrattar*

Jag har alltid gillat den stan men när jag var där sist blev jag helt yr av alla känslor och tankar….HAde ingen koll på det här med att stänga sig så det blev en ren plåga till slut..

Synd att luften är så dåligt men här på landet där vi bor är det bra luft. Det är bara runt de största turistområdena som luften och kan blandas med avlopps-stank ibland..:(

Nu har jag lärt mig mer och jag hoppas att det går bättre när jag kommer dit nästa gång.

Joo jag går också till templet ibland och har också fått såna där färglada snören av munkarna. Vi kvinnor får ju inte röra munkarna så vi får snällt sätta fram händerna formade som en skål så lägger munken snöret där när han har välsignat det.

Drutten:

Ni verkar hunnit med en hel del i alla fall. Visst är Siam Paragorn fint!! Vi var på den nya Ocean World förra gången vi var där, akvariet längst ner, och det hade så många fina djur där! Vi brukar också gåt på MBK. Där finns ju det mesta och b illigt som tusan! :) Vilket hotell bodde du på i Bkk?

Var det din första resa till Thailand? I så fall hoppas jag att du kommer tillbaka :)

Varmt välkommen tillbaka!

Kram ljus och kärlek

Rosarin :)

Vibeka
0

Välkommen hem Glad

Ljus carina

drutten53
0

ja det var första gången för mig i bangkok..vi bodde på Trang hotell gatunamn wisut kasat rd…fanns även buddan wat inthara wihan…rama V111 bridge åkte vi över innan vårat hotell kom strax efter….o sen mina vänner på tal om flygplats…så var bangkoks flygplast ENORM stor den hetter suvarnabhumi…nog blir det fler resor dit..men då till öarna…jo nog han vi med mycket…ville se allt ju…men alla tempel o gamla byggnader var värt att se och värt varje baht…vart bor du då rosarin…i grand palace fick jag vara tvungen att köpa mig en långkjol..för jag hade röda shorts på mig..fick inte gå in med dessa…så långkjol över det blev det..lika i tigertemplet var jag tvungen köpa långbyxor…inget rött fick vi ha på oss..för tigrarna såg rött när dom såg rött..ja rött är inte bra…hi hi…kram…här är blommorn som växte på träden  lukta jättegott…citrondoft

Rosarin
0

Ahaaa, åh vad kul att ni har haft det så trevligt! :)

Vi flög också till Suvarnabhumi och fasen vad stort det var..hihihi

Vad bra att du köpte en kjol, det är tyvärr fortfarande många som inte förstår det där men klädsel när man besöker ett tempel, men det blir bättre och bättre :)

Joo, vi bor på Koh Samui sedan 15 månader tillbaka. Jag är född här så jag känner mit hemma här. Jobbade på resebyrå förut men ska nog byta till en annan resebyrå snart.

Åh vilka vackra blommor! Vi håller på att flytta nu och jag har just funderat på vilka blommor jag ska ha på vår nya balkong.

Kärlek ljus och omtanke.

Kram Rosarin :)

Celia
0

Välkommen hem från mig med :)

drutten53
0

ett stort tack till er alla som välkommna mig hem….blommor ja du det är ju fint med era blommor..så nog får du fina balkonglåder…sänder en blomma från erat land..denna sina bukett fick vi på planet innan vi landade  på arlanda..thailands blomma…kram