LIVSUPPGIFT..?
Idag när jag såg James van praghs program så sa han nåt som gjorde mig konfundersam, han sa om en ung 20 årig kvinna som gått över att "hennes uppgift var att inte leva länge" Tänkte med en gång, är det också en uppgift här i livet, att inte leva länge..? Kan inte släppa dessa ord. Är det bara jag som inte förstår riktigt..?
Gillar iaf hans sista ord han brukar säga; Glöm det du vet, tro på det du ser..

jag såg programet, jag tycker han är duktig. jag tror att en del av vår livsuppgift är kanske att leva ett kort liv för att bidra med en livsläxa till dom som lämnas kvar. det kan vara svårt att acceptera att unga människor dör. eller kanske hade hon inte så mycket att lära i det här livet. det kan finnas många orsaker till ett kort liv. vilket fall som helst så tror jag inte att något här i livet är "meningslöst". vare sig livet blir kort eller långt så har vi gjort det vi kom hit för att göra den dagen vi går över till andra sidan
kram kicki
Jag tycker också han är otroligt duktig, försöker se alla hans program. Tack för ditt svar Kicki! Alltid bra att få höra hur andra ser på saker o ting, jag fick bara hjärnsläpp, förstod inte riktigt innebörden. Fick en liten aha upplevelse när du skrev att dom som lever ett kort liv bidrar med en livsläxa till dom som lämnas kvar, lite att tänka på..
Tror inte heller att något här i livet är "meningslöst". "Av allt skall man lära".. Det gäller bara att komma underfund med vad man skall lära i alla situationer man hamnar i, oftast vet o förstår man inte det förrän efteråt..
Kram Katie
Jag förstår det som att en del kommer för att de ska förändra något, och ibland så är det de som är kvar och har berörts av den "avlidne" som gör själva arbetet i minne eller i efterhand. Låt säga startar en Fond, föreläser eller Forskar i en sjukdom eller som i det här fallet , skall inspirera sin syster att skriva barnböcker som helar barn. De som är kvar kanske inte skulle lyckas med sitt eget uppdrag utan hjälp från "anden"
Det lindrar ibland den sorg jag känner, för en stund , att deras korta liv inte var meningslöst och sluta sorligt, utan fick en mening någon har lärt sig något av deras tid här eller deras död.
Men det tar förståss inte bort saknaden…
Hej!
Vill bara tipsa: Det finns en pågående tråd gällande karma, livsuppgift, livsläxor etc.
http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=dd42bf05-b3bc-4622-8775-fc2e5dabe56f
Ja det här med livsuppgifterna kan ju va klurigt att förstå sig på ibland. Kan ta tid….Kram!!
Jag tänker ibland att min pappas uppgift på jorden var att "tas ifrån oss" Kanske så att vi skulle få med oss de erfarenheter det innebär att ha förlorat en älskad och nära person. Jag skulle göra vad som helst för att få pappa tillbaka, men jag vill inte vara den personen jag var innan, jag tycker om vad min livserfarenhet gett mig….kan man säga så?
Och jag har haft en tanke om att min första son fick en medfödd njurskada…ja, för att…nånting ……
mmmm…får en känsla av att en del kanske liksom är bärare av erfarenheter för andra…det här låter ju hur lulligt som helst, men jag har liksom svårt att se meningen i varför en del dör unga annars…
Tack för alla era svar angående min kanske dumma fråga.. Tycker bara det är så intressant att höra vad andra tänker.
Visst är det väl så att man skulle inte vara den personen man är idag om inte…
frågan var allt annat än dum….
Ja, att veta ens livsuppgift är inte lätt, speciellt inte då man befinner sig mitt uppe i en..Sen går det ett tag och man har tagit sig igenom en svår situation. man vill helst inte uppleva samma sak igen, men: Om ni skulle göra det, skulle ni då hantera "uppgiften" på ett annat sätt den gången..? Eller är det så att vi alltid, medan vi är jordvarelser, löser våra uppgifter på samma klantiga sätt..? Vi är ju inte enbart ande här på jorden, utan påverkas i väldigt hög grad av våra fysiska och mentala begär…?
Svårt att svara på tycker jag, om jag skall vara riktigt ärlig..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
**#11 ja du Tuvan…om det fungera första gången på ett sätt,så hade jag nog gjort likadant igen om samma kris hade uppkommit,annars står jag ev och stampar i krisen eller hittar en ny väg ur den….beror helt på vad man ska genomgå…PROOOOCHIT!!!!!
snörvel…tror jag håller på att bli förkyld här…….
**
Man kanske gör det igen som man gjorde bra, men väljer andra vägar i det man gjorde dåligt….eller?