Nyckelpiga!
Jag var hos en kompis ikväll och helt plötsligt så ramlar en liten, liten nyckelpiga ner på bordet framför mig. Jag sträcker ut mitt finger och den kryper genast upp, sedan spatserar den fram och tillbaka på fingret flera gånger. Den flyger en pytteliten runda för att sedan komma tillbaka igen, det upprepar den flera gånger. Den lilla nyckelpigan verkar inte vilja lämna min hand, den kryper runt mina fingrar i säkert 15-20 min innan jag bär ut den för att sätta ner den på en blomma. Väl ute vill den fortfarande inte krypa av mitt finger utan den byter finger flera gånger innan jag slutligen lyckas få den till blomman. Man blir ju lite fundersam när sånt här händer. Är det någon som kan tolka eller som vet vad det kan ha för innebörd. Eller ska jag helt sonika ta det som en tillfällighet att nyckelpigan "fastnade" hos mig.
Kram Karin
Hmmm…
Vi brukar ha grodor på vår gård. Men i dag - för första gången - satt det en vid dörren!
Den hade alltså hoppat upp TRE trappsteg och satt sig framför dörren. Den liknade ett löv först, men hoppade sen in under sittbänken. Brun med svart/mörkbruna prickar på. Medelstor.
Skumt, tycker jag. VAD betyder en groda?
F´låt att jag lånar Din tråd, Junetta!! Men det passar så bra ihop, tycker jag, med djuren som beter sig konstigt!
Men denna hösten händer visst allt möjligt konstigt.
Med Ljus // Shintaida
#1 Helt okay, Shintaida!
Kan det vara så att det inte händer mer konstigt än vanligt, men att vi har "öppnat" ögonen mer för det som händer runt omkring oss….bara en tanke!
Hehe, en gång när jag åt en bulle i skolan så orkade jag inte äta upp hela bullen så jag längde den till en fågel. Men när fågeln flög iväg så tappade den hela biten UTANFÖR EN DÖRR. haha så när den personen öppnade så låg där en bulle
nyckelpiga enligt Cassandra Eason är att ha förmåga att utvecklas andligt, att ta ansvar och bry sig om….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hej Junetta!
Enligt Carina Solöga och hennes bok "djurens språk" står Nyckeligan för: Någon tänker på dej med kärlek. Min gåva till dej är att utveckla din andliga sida. "På kärlekens vingar kommer jag till dej för att överlämna ett bud om kärlek. Du är inngerligt älskad för den du är", så poetiskt uttryckte sig nyckelpigan jag mötte. Nyckelpigor agerar ofta budbärare för någon annan men kan givetvis även komma med en hälsning från dig själv - till dig själv.
Hej Shintaida!
Enligt samma bok stor Grodan för: Livets höjdpunkt är nu. Min gåva till dig är att känna glädje och meningsfullhet. Gläds åt allt det goda i livet, bejaka livets glädjeämnen. Uttryck den glädje och du glädjer andra.
Idag hände något som jag tyckte var kul. Jag och Junetta satt ute i solen och fikade lite, samtalade lite om livet, njöt….
DÄR kommer en nyckelpiga flygande med inriktning: Junetta. Den landade på hennes tröja, och föll sen ner. Vi tittade lite efter den och så kom den flygande till Junetta igen. Efter en stund flög den till verandan och jag gick dit för att plocka upp den på mitt finger. Den vägrade totalt. Provade krypa undan. Så provade Junetta och den kröp upp på hennes finger direkt. Där satt den och tvättade sig och tyckte livet var fantastiskt….
Ett sammanträffande med kvällen innan? Är det någon som vill säga någonting? … 
Nu har jag börjat att förstå innebörden av grodan!
TACK, det behövdes i denna stund!
Med Ljus // Shintaida

Vad glad jag blev Junetta att du tog upp betydelsen av nyckelpigan, för ett tag sedan funderade ju jag också om vad den betyder så jag "tjuvnorpar" lite av svaren här.

Kul att kunna vara till hjälp, även om det bara var att läsa innantill.
Kram på Er!!
Andra grodan var på verandan nyss…
Vilka hoppetossor, alltså!!
Är det VM i att ta tre trappsteg upp på en veranda snabbast? *fniss*
Med Ljus // Shintaida

Junetta nyckelpigan kommer som en budbärare om din andliga utveckling. Den är verkligen på uppgång eller hur
**#5 britt-marie….undrar vad bananflugan står för,för det är rena rusningstiden här med dom….
Kan ju inte ha en frukt på bordet förrän dom är där…äckligt värre…
…
**