Läskigt
Hej jag undrar vad jag ska göra när jag är hemme själv och sitter vid min mammas data så känns det jätte obehagligt det känns som om nån kollar på mig samma sak om jag e på mitt rum och fönar håret el nåt sånt ibland händer de vad e de som jag känner och vad ska jag göra för att inte bli rädd

du kan tala om för energin som du känner av, att den skall gå bort, för du vill inte ha kontakten. Bara var bestämd, precis samma som när någon människa kommer dig för nära och du vill att den backar undan.

ahha ska pröva när de händer

#1 - menar du då att man ska prata med den? brukar också känna så ibland, så ska nog försöka säga till den att hålla sig borta.

jo, om du inte vill ha kontakten, så bed den bara om att avlägsna sig, för att du inte önskar kontakten

Känner exakt som du gör när jag sitter vid datan. Fast jag känner mer att när jag sitter vid datan så är det någon som går och tittar på mina små råttor. Men det känns enormt obehagligt så jag går in i mitt rum och säger antingen "Ut ur mitt rum" med bestämd ton eller "Inte idag, jag orkar inte nu" så känns det i alla fall som "de" ger sig av för en stund:)
Jag har svårt att bli av med en kylande känsla är det någon som vet var det är? Den försvinner ett tag när jag ber om det.Men kommer tillbaka. Nu har den börjat ställa sig vid min dotter också, vid ett par tillfällen.

Du kan själv fråga när du känner kylan/närvaron vem det är och se vad du får till svar.

tack för alla tips ska pröva nästa gång de händer

#8 Funkar det inte får du söka upp ett medium som kan komma hem till dig och hjälpa dig få bort dem=)

Oavsätt vad som gör att du blir rädd kommer frivilligt att backa om du ber det att göra så. Be bara från botten utav ditt hjärta och be inte någon fjolla till gud om hjälp. Våga lita på den kraften du har i dig, våga vara stark.