Paralyserad
Vet inte direkt hur jag ska förklara, men bara för två dagar sen när jag försökte sova så var det som ett "mekaniskt" ljud som åkte ovanför mig & så blev jag helt paralyserad, kunde inte röra mig. Jag försökte säga min pojkväns namn ett flertal gånger utan att det kom ut ett ljud ur käften så jag försökte krama om hans hand med min hand så att han skulle vakna men min hand vart ju också helt "förlamad" (vi håller hand när vi ska somna) nä men så försvann de konstiga ljudet som lät & helt plötsligt kunde jag röra mig igen. Jag hade även två hundar på andra sidan av sängen och dom brukar ju känna av om de finns något annat men dom låg o sov som grisar. Vad jag känner så var det som att jag var helt vaken när detta hände. Efteråt så kände jag mig däremot helt matt efter men typ tre minuter efter så slog paniken i. Någon som vart med om något liknande ?????
Sömnparalys :) Du kan läsa Magi-Cats tråd som förklarar fenomenet.
Tack för så snabbt svar!! :)
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/54b8e34cce12c44f420002a3 Där kan du läsa lite mer om det om du inte redan hittat den tråden :)