Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 283 ggr
Tuva-Lena
0

OT Protestera med rött!!

Fick ett mail igår kväll med ursprung från Norge, där man uppmanar alla i väst att i dag, fredag, bära kläder i rött för att hjälpa människorna i Burma att protestera mot diktaturen i landet. Så sätt på dig en röd tröja, eller jacka och var med och protestera mot förtrycket i landet. Hjälps vi alla åt så kan det få dom styrande i landet att få upp ögonen, för att man runt om i världen protesterar mot deras fötryck mot befolkningen. Befolkningen lever under förtryck och fattigdom, medan diktaturen roffar åt sig av landets rikedomar för att kunna leva ett liv i lyx!! Protestera!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Skogskraft
0

Har inga röda kläder, inte nån av "mina" färger. Kanske ska ta ett glas RÖDvin? Cool Skrattande

Elisabeth-J
0

Jag läste det på Expressens hemsida och bär en röd tröja idag Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Celia
0

Oj, jag har nog inget direkt rött heller. Sommarlinnen är för kallt idag, här håller jag på att storma bort :( Ingen vits att ta röda trosor, de syns ju ändå inte *tack och lov*…

Tuva-Lena
0

#1 Ja, det går lika bra det…om du ställer det på huvet och balanserar det resten av dan! Skrattande

#3 Du Celia, du kan väl gå omkring au naturel idag, bortsett från dom röda trosorna då förstås, för dom skall du ju protestera med. hmm… Glad

Manni
0

Jag går och byter tröja direkt! Och på aftonbladet fanns en lista som man kan skriva på, det gör ni väl?

Elisabeth-J
0

#5 Har jag redan gjort Glad

Elisabeth 

Elden
0

både lillgrabben och jag bär rött idag (mitt ute i skogen) men nu ska vi in till ett samhälle för att hämta paket och göra ett statement!

Tuva-Lena
0

…Måste in på Aftonbladet! tack för tipset! :)

lightseeker
0

jo, jag har också på mig rött idag, inga av mina favvofärger dock, så det blev en röd siden-blus, har fått flera kommentarer redan om jag är på väg till fest:)

(läst fel i överskriften till tråden bara, trodde att det stod protestera mot rött!

Oh, nej tänkte jag, orkar inte med mer negativa vibbar just nu, överaskad blev jag, när jag insåg mitt misstag:)

EwaKristina
0

Jag ska jobba idag på eftermiddagen,det jag kan bidra med idag,är en röd jacka till jobbet,så den får det bli!!!

Thinka
0

Jag köpte faktiskt en röd klänning i Frankrike, jag provar den just nu den är inte till för att användas i detta iskalla väder ska jag säga. Men nu vet jag att den passar…och förrästen ingen skulle ha sett mig"protestera" ändå här i urskogen. Men det är väl ändock tanken som räknas när man bor så här ociviliserat?

[Lady-Oona]
0

Skor, linne och kofta i rött….rödvin…går det bra med portvin..? Tända röda ljus kanske, finns säkert några kvar sen i julas.

"Frihet till alla, vi är födda fria"

Coturnix
0

Röd!

TopasPearl
0

Ooo, jag älskar rött! Har inte sett detta förrens nu. Men jag går ute med en röd kavaj alltid! Ska ta på mig en röd tröja också:)

Bybo
0

Å jag har redan på mig en röd klänning…röd är en av mina favvofärger…

Magi-cat
0

Jag har varit å samlat in pengar till Röda Korset idag, iförd röd jacka naturligtvis. Såg dock ingen annan i rött tyvärr, i vårt lilla samhälle….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elisabeth-J
0

Jag gick och handlade idag, vad underbart det var att se så många i rött i den här lilla byn Skrattande

Elisabeth 

YvonneW
0

Tja, jag gillar rött. Men inte tror jag regimen i Burma bryr sig om vad jag har för kläder på mig!! Märkligt sätt att protestera mot något enligt min mening. Hur skall regimen i Burma kunna se vilka kläder vi svenskar har på oss och hur skall dom förstå hur det skall tolkas? Ett brev med namninsamlingar kanske vore bättre idé.

soulwings
0

Här regnar det ,det blir mitt röda paraply.

TopasPearl
0

#18 Men det är mer symboliskt. Regimen i Burma vet nog om att det protesterades med rött och då kommer de få se alla rödklädda personer. Tror inte de bryr sig som du säger, men namninsamling är egentligen samma sak också. Gör inget destruktivt mot dem, men det är symboliskt. Om man inte kan göra något mer som person så är det bara att klä sig i rött=)

Helleh
0

Hmm.. Undrar om min polkagrisrandiga tröja räknades?

drutten53
0

jag gick sista dagen i Bangkok med röda shorts…fast jag då inte visste om denna proterst..så jag gjorde mitt där…kram